Paybacktime

GI
De belastingdienst. Iedereen heeft een hekel aan de mensen die er in dienst zijn. Het reclame bureau dat door de belastingdienst is ingehuurd is echter redelijk goed bezig.

De reclames op TV zijn grappig te noemen en wekken niet de afschuw op die normaal gekoppeld gaat met de mannen van de blauwe envelop.

Om het geheel ook voor jongeren beschikbaar te maken is er besloten om een website in het leven te roepen om jongeren zover te krijgen hun T-Biljet in te vullen. Een saaie site schiet je dan niks mee op maar je moet je in de stijl van de jeugd verplaatsen.

Als ik naar de site kijk dan heb ik het idee dat ze zich volkomen aan de doelgroep hebben laten onttrekken. De site is namelijk niet voor de jeugd gemaakt, nee de site is gemaakt voor mensen van een jaar of 40 die geen idee hebben wat HTML is en er toch mee gaan lopen spelen. Een jaar of 5 geleden had iedere beginnende volwassen internetter een dergelijke site.

Naar mijn idee is het idee van de belastingdienst geeneens zo slecht. Maar als ze echt de jeugd willen bereiken moeten ze een sugababes nabouwen of zelfs contact opnemen met CU2 hyves of ons eigen fotoboek. Dit bereikt jongeren niet. Dit bereikt belegen niet up to date internetters.