Helmpje

Het stamt al een beetje uit de Tweede Wereldoorlog, maar het grote trauma van de verloren WK-finale van 1974 was toch de grote doorbraak van de oranjegekte (die natuurlijk haar hoogtepunt kende in 1988) en vooral de rivaliteit met Duitsland. De rivaliteit met Duitsland wordt vooral de laatste tijd uitgebuit. Nederland was eerst altijd de underdog, maar tegenwoordig zijn de beide teams sterk aan elkaar gewaagd en lijkt Nederland er zelfs iets beter vanaf te komen. De 'Schade Deutschland, alles ist vorbei' waren dan ook niet van de lucht toen Duitsland niet doorging bij het EK van 2004 en Nederland wel. De bergen websites die daarover gemaakt zijn, zijn veelal nog in de lucht en bereiden zich ook voor op het komende WK.
Om maar weer op te starten zijn de eerste gadgets alweer gesignaleerd. Vorige keer waren het uiteraard de Heineken toeterhoeden die het goed deden en wellicht dat het deze keer de oranje helmpjes gaan worden. Met passende tekst, 4,95 per stuk en minimale afname van 5 stuks. Uiteraard zullen in de loop van de tijd nog meer van dit soort producten de markt bestormen, maar aangezien Heineken voorlopig nog in Turijn sferen is zal dat nog even op zich wachten. Ik ben benieuwd!