Een morgen uit het leven van een helpdesker

Jaap (portier)
Collega crewlid en V&A mod magneet schreef voor ons de volgende WWKW:

‘s Morgens vroeg 5.45 gaat mijn wekker af na een nacht slecht slapen doordat één van mijn katten ook ‘s nachts aandacht wil. Vanavond zet ik dat beest wel weer een keer buiten zodat ik er voor 24 uur vanaf ben, ze zijn lief en aardig maar altijd als ik wil slapen een pain in the ass. Eerst maar effe uitrekken, een scheet laten dan me aankleden. Meteen mijn bek maar even schrobben zodat ik niet meer naar boven hoef. Dan naar beneden boterhammen beleggen met vlees zonder boter want daar heb ik een teringhekel aan en nog heel even vraag & aanbod bekijken of er topics zijn waar nog wat gemodereerd moet worden.

Hierna naar de auto toe godverdomme die is weer dichtgevroren dus eerst maar ff leegkrabben met natuurlijk de motor aan en de blower vol open en de voor- en achterruit verwarming aan, fuck het milieu ik heb het koud! Hup de auto in en rijden maar, nadat ik 4 slome opa’s en evenveel vrachtwagens voorbij ben gescheurd alleen op de binnenwegen al, heb ik het weer gehaald. Ben niet in slaap gevallen achter het stuur en voor zover ik weet hebben ook alle dieren het weer overleefd deze 55 km lange trektocht door de wildernis die Limburg heet..

Pas 2 minuten op mijn stoel en die kuttelefoon gaat al, zeker weer zo’n klotegebruiker die er niks van snapt hoe zijn of haar account gelocked kan zijn. Nadat ik de loginnaam heb opgeschreven beloof ik terug te bellen als het account unlocked is door een systeembeheerder, die klootviool heeft zich weer eens verslapen. Ik krijg hem wel die sukkel, hij gaat zout in zijn koffie krijgen als ik aan de beurt ben om te gaan halen.

10 minuten later gaat de telefoon weer, zelfde klotegebruiker die vraagt hoe lang het gaat duren Ik vraag hem even geduld te hebben zet hem dan in de wacht, leg de hoorn neer en begin hem helemaal verrot te schelden zonder dat hij het zelf kan horen de schijtuser. Terwijl ik daarmee bezig ben komen de beheerder van dienst en andere collega’s binnen die vragen wat er aan de hand is, ik leg het uit en geef de inlognaam aan de beheerder. Een paar minuten later krijg ik van de beheerder te horen dat de gebruiker unlocked is en als ik de telefoon weer uit de wachtstand wil halen zie ik dat die kneus al weer opgehangen heeft. Met dank aan de nummerherkenning bel ik de gebruiker terug en meld dat het account unlocked is en dat hij de volgende keer moet controleren of de caps lock niet per ongeluk aanstaat.

En op deze manier gaat het nog even door met de debiele gebruikersparade aan de telefoon. Gelukkig wel regelmatig onderbroken door een kwartiertje non-stop fokken. Één geval wil ik nog een speciale vermelden. Een Gebruikster belde op dat de speakers van haar pc het niet deden, ik laat haar alle stekkers controleren maar nee dat zit allemaal goed. Hierna laat ik haar controleren of het volume wel aanstaat, na een dodelijke stilte van enkele secondes geeft ze toe dat dat inderdaad het probleem was en hangt met een bedankje snel op. Ik denk dat ze wel een vuurrood gezicht zal hebben, zelf kom ik ook niet meer bij van het lachen en vraag een collega het volgende telefoontje aan te nemen omdat ik zo echt niet verder kan. Een andere collega vraag ik even bij deze gebruikster langs te gaan om een a4’tje met daarop geprint Staat het volume wel aan? bij haar bureau aan de muur te hangen.

Wat er deze middag gebeurde vertel ik jullie wel een andere keer want dat is weer een verhaal apart, ik hoop alleen dat mijn pa niet meer belt om zijn pc te repareren vanavond want ik ben de mensen die te dom zijn om pc’s te gebruiken wel weer zat vandaag.