internet en lentekriebels

Chris (Brad)
Onbegrijpelijk... Deze week zou het zo ver moeten zijn, permanent internet weer binnen hand bereik. Helaas, het had niet zo mogen zijn. Afgelopen woensdag zou de monteur van het kabelbedrijf alhier de kabelmodem installeren. Op zich vrij snel, aangezien de monteur binnen 3 weken na aanvraag kon installeren. Alles verloopt voor het zicht lekker. De monteur komt op tijd, installeerd snel de modem, beantwoord mijn 'domme' vragen (opdat hij denkt dat ik te weinig kennis hebben om de internetaansluiting te gebruiken met 4 personen in plaats van alleen voor mij) en legt nog even uit dat de modem nog een half uur a uurtje bezig is met software downloaden en zichzelf configureren.

4 uur later (ja ik was toch nog vrij geduldig) was de modem nog steeds bezig. Licht geirriteerd bel ik de helpdesk op om mijn probleem kenbaar te maken. Wordt doorverbonden naar de 2e lijn alwaar ik 10min in de wacht kom waarna de verbinding wordt verbroken. Ondertussen licht ontvlambaar bel ik een 2e keer op, weer wordt ik doorverbonden en deze keer krijg ik na 5min wachten iemand aan de lijn. Mijn probleem wordt erkend zoals ik hetzelf ook al had ingeschat, de modem kan geen verbinding krijgen met de server. Resultaat, de snelle installatie was helemaal niet zo snel want ik krijg er gratis en voor niets 5 werkdagen bij voordat een monteur langs zal komen.

Nou lijkt het wellicht dat ik gefrustreerd en geirriteerd ben doordat internet nog steeds niet mogelijk is op mijn kamer. Klopt gedeeltelijk... ik kan nog steeds niet forummen in de late uurtjes doordeweeks en erger, mijn internetrelaties krijgen te weinig aandacht van me. Gezegend is mijn mobiel, die mij in deze moeilijke tijden in de avonduren via sms en/of bellen nog enigszins interesante contacten laat onderhouden. Ze mogen blij zijn bij dat kabelmaatschappijtje dat ik lentekriebels voel..... Of is dat wat anders?