Forum Weblog Zoek Actieve Items Nieuws Columns Reviews Previews Specials Archief
  • Inloggen 
  • fok.nl
  • Inloggen 
  • fok.nl
  • Actueel
    • Nederland
    • Internationaal
    • Economie
    • Politiek
    • Tech
    • Showbiz en Gossip
    • Opmerkelijk
  • Entertainment
    • Showbiz en Gossip
    • Muziek
    • Film
    • Televisie
    • Media & Cultuur
    • Bioscoopagenda
  • Sport
    • Voetbal
    • Formule 1
    • Autosport
    • Tennis
    • Wielrennen
    • Schaatsen
    • Wintersporten
    • Managerspelen
      • Voetbalmanager
      • Formule 1-manager
  • Games
    • PC
    • Playstation 4
    • Xbox One
    • Nintendo Switch
    • Xbox Series X|S
    • PlayStation 5
  • Film & TV
    • Film
    • Televisie
    • Trailers en Videos
    • Bioscoopagenda
  • Forum
  • Meer
    • Weblog
    • Fotoboek
    • Prijsvragen
    • Contact
    • Colofon
    • Feedback
    • Tip de redactie
FOK!
FOK!


  • 1913:07Tennet waarschuwt: stroomtekort dreigt al vanaf 2028
  • 1511:23Hongaarse anticorruptiechef zelf aangeklaagd wegens corruptie en fraude
  • 2608:51Luchtalarm blijft toch: slimmere aansturing en defensie betaalt mee
  • 1907:09Random Pics van de Dag #1927
  • 3500:09Random Pics van de Dag #1926
  • 520:00Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Ghana
  • 1916:41Man (81) krijgt 10 jaar cel voor doden echtgenote die seks weigerde
  • 1616:38OM eist 4 jaar cel voor ex-agent en zijn maat na verkrachting 17-jarige
  • 5216:31Belgische rechter: taakstrafjes wegens brute verkrachting en verspreiden van video's daarvan
  • 4816:03GroenLinks-PvdA heet nu officiëel 'Pro' in Tweede Kamer
  • 3015:46Man laat 20cm lange, 5cm dikke fles uit anus verwijderen: was zich aan het schoonmaken
  • 1809/06Megafestatie maakt na ruim 20 jaar comeback in Jaarbeurs Utrecht
  • 4309/06Nibud: Mensen met beperking maandelijks tot honderden euro's meer kwijt aan zorg
  • 4209/06Vrouw krijgt miljoenen na borstamputatie wegens genderdysforie
  • 2109/0637-jarige vrouw misleidde gezin: leefde 14 maanden als 12-jarige
  • 2009/06Lerares (35) gearresteerd voor incest en seks met tieners
  • 4509/06Bij zelf overmaken geld naar fraudeur krijg je niks terug
  • 409/06Afleveringen Verboden Liefde offline na pedozaak deelnemers
  • 409/06Hoe wapendeals Noord-Korea onverwacht rijker maken
  • 709/06Pokémon Go gebruikt jouw beelden voor militaire ai-navigatie
  • 4909/06Random Pics van de Dag #1925
Laatste items
Laatste items
Toon berichten uit deze thema's





Toon berichten van deze types







  • 313:24Moeder krijgt boete van 805 frank (872 euro) na aankoop waterpistool op Amazon
  • 1913:07Tennet waarschuwt: stroomtekort dreigt al vanaf 2028
  • 8013:00Rellen in Belfast en omgeving na bijna onthoofding: politici spreken hun afschuw uit
  • 1511:23Hongaarse anticorruptiechef zelf aangeklaagd wegens corruptie en fraude
  • 1309:13FOK's weerbericht met Stephan5: Toch nog wat! (Foto's)
  • 2709:00Kabinet wil 'kidfluencing' strafbaar stellen, is dat een goed plan?
  • 2608:51Luchtalarm blijft toch: slimmere aansturing en defensie betaalt mee
  • 1907:09Random Pics van de Dag #1927
  • 207:00007 First Light
  • 2900:50VS voert luchtaanvallen uit op Iran na neerhalen Apache-helikopter
  • 3500:09Random Pics van de Dag #1926
  • 520:00Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Ghana
  • 118:36Kingdom Hearts maakt zijn debuut op de Nintendo Switch 2
  • 218:26Dragon's Dogma 2 krijgt grote Dark Arisen-uitbreiding
  • 018:20Visma klopt INEOS in ploegentijdrit
  • 218:18WK-hit: Samuel Welten - De Leeuw Komt Eraan
  • 118:15Xenoblade Genesis is de volgende epische RPG
  • 018:03Een nieuwe RPG met Fire Emblem: Fortune's Weave
  • 1417:56The Legend of Zelda: Ocarina of Time krijgt een remake
  • 017:28Een nieuw 2D-HD avontuur met Final Fantasy Resonance
  • 1916:41Man (81) krijgt 10 jaar cel voor doden echtgenote die seks weigerde
  • 1616:38OM eist 4 jaar cel voor ex-agent en zijn maat na verkrachting 17-jarige
  • 5216:31Belgische rechter: taakstrafjes wegens brute verkrachting en verspreiden van video's daarvan
  • 4816:03GroenLinks-PvdA heet nu officiëel 'Pro' in Tweede Kamer
  • 3015:46Man laat 20cm lange, 5cm dikke fles uit anus verwijderen: was zich aan het schoonmaken
  • 214:00Skaeve Huse.
  • 2509/06Pentagon beschouwt Alibaba, Baidu en BYD als toeleveranciers van het Chinese leger
  • 2709/06Europese drugsmarkt groeit: criminelen rekruteren steeds meer jongeren
  • 1809/06Megafestatie maakt na ruim 20 jaar comeback in Jaarbeurs Utrecht
  • 4309/06Nibud: Mensen met beperking maandelijks tot honderden euro's meer kwijt aan zorg
  • 409/06Dave The Diver verruilt blauwe snorkelland voor de jungle
  • 509/06FOK's weerbericht met Stephan5: Saai westen van het land!
  • 4209/06Vrouw krijgt miljoenen na borstamputatie wegens genderdysforie
  • 2109/0637-jarige vrouw misleidde gezin: leefde 14 maanden als 12-jarige
  • 2009/06Lerares (35) gearresteerd voor incest en seks met tieners
  • 4509/06Bij zelf overmaken geld naar fraudeur krijg je niks terug
  • 409/06Afleveringen Verboden Liefde offline na pedozaak deelnemers
  • 409/06Hoe wapendeals Noord-Korea onverwacht rijker maken
  • 709/06Pokémon Go gebruikt jouw beelden voor militaire ai-navigatie
  • 4909/06Random Pics van de Dag #1925
  • 1408/06Europa geeft op: Frans-Duits gevechtsvliegtuig FCAS definitief geschrapt
  • 4208/06Boodschappen tot 10 procent duurder: supermarkten sturen brandbrief naar kabinet
  • 008/06TV recensie Het Blok 2026 Week 9: Ray de Roastmaster en de kinderachtige klikspanen
  • 008/06Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Kroatië
  • 408/06Vampieren trollen in Castlevania: Belmont's Curse
  • 208/06WK-Hit: Gullie-Holland Daar Gaan We
  • 108/06F1: WK Tussenstand na race 6 van 22, Programma Barcelona
  • 2108/06Nucleaire dreiging neemt toe: landen breiden kernwapenarsenalen weer uit
  • 608/06VrijMiBabes #307 (not very sfw!)
  • 208/06Vivarium neemt je mee op een mysterieus cozy Life-sim avontuur
Actieve items
Actieve items


  • 1513:44Hongaarse anticorruptiechef zelf aangeklaagd wegens corruptie en fraude
  • 1913:43Tennet waarschuwt: stroomtekort dreigt al vanaf 2028
  • 8013:43Rellen in Belfast en omgeving na bijna onthoofding: politici spreken hun afschuw uit
  • 313:39Moeder krijgt boete van 805 frank (872 euro) na aankoop waterpistool op Amazon
  • 1113:38Windhoos treft Glanerbrug
  • 8313:35Bleiswijk draait Arabische straatnamen terug na felle kritiek
  • 2913:34VS voert luchtaanvallen uit op Iran na neerhalen Apache-helikopter
  • 1913:27Random Pics van de Dag #1927
  • 2613:22Luchtalarm blijft toch: slimmere aansturing en defensie betaalt mee
  • 2713:21Kabinet wil 'kidfluencing' strafbaar stellen, is dat een goed plan?
  • 1613:07OM eist 4 jaar cel voor ex-agent en zijn maat na verkrachting 17-jarige
  • 513:05Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Ghana
  • 4212:54Vrouw krijgt miljoenen na borstamputatie wegens genderdysforie
  • 1312:27FOK's weerbericht met Stephan5: Toch nog wat! (Foto's)
  • 4812:22GroenLinks-PvdA heet nu officiëel 'Pro' in Tweede Kamer
  • 1412:12The Legend of Zelda: Ocarina of Time krijgt een remake
  • 5212:00Belgische rechter: taakstrafjes wegens brute verkrachting en verspreiden van video's daarvan
  • 8911:50CBS: 68 procent Nederlanders wil arbeidsmigranten, maar wel beperkt
  • 2511:43Pentagon beschouwt Alibaba, Baidu en BYD als toeleveranciers van het Chinese leger
  • 3511:10Random Pics van de Dag #1926
  • 3011:01Man laat 20cm lange, 5cm dikke fles uit anus verwijderen: was zich aan het schoonmaken
  • 6410:54Houten test 20 km/u op druk fietspad: niet te handhaven
  • 1910:17Man (81) krijgt 10 jaar cel voor doden echtgenote die seks weigerde
  • 4310:02Nibud: Mensen met beperking maandelijks tot honderden euro's meer kwijt aan zorg
  • 2010:02Lerares (35) gearresteerd voor incest en seks met tieners
  • 4109:37Van Dissel erkent weinig fouten tijdens verhoor bij Parlementaire Enquêtecommissie Corona
  • 2309:20Betuttelboete voor discounter Die Grenze wegens 'te goedkoop bier'
  • 409:20Afleveringen Verboden Liefde offline na pedozaak deelnemers
  • 2709:06Europese drugsmarkt groeit: criminelen rekruteren steeds meer jongeren
  • 208:53007 First Light
  • 5408:52D66 steunt toch wet die zwaaien met Hamasvlag strafbaar maakt
  • 3108:01Legerchef stelt dat Rusland in 2028 Baltische staten kan binnenvallen
  • 4401:23Influencer hangt boodschappentassen aan penis om 'penis-maxxing'
  • 2100:1737-jarige vrouw misleidde gezin: leefde 14 maanden als 12-jarige
  • 400:12Dave The Diver verruilt blauwe snorkelland voor de jungle
  • 1823:56Megafestatie maakt na ruim 20 jaar comeback in Jaarbeurs Utrecht
  • 4223:49Boodschappen tot 10 procent duurder: supermarkten sturen brandbrief naar kabinet
  • 223:47Dragon's Dogma 2 krijgt grote Dark Arisen-uitbreiding
  • 5523:09Helmplicht fatbike en e-bike voor jongeren gaat september 2027 in
  • 4722:37Iran en Israël stoppen met wederzijdse aanvallen na oproep Trump
  • 4521:55Ben jij tevreden over de zichtbaarheid van politie in je woonwijk?
  • 4521:47Bij zelf overmaken geld naar fraudeur krijg je niks terug
  • 121:29Kingdom Hearts maakt zijn debuut op de Nintendo Switch 2
  • 4921:21Random Pics van de Dag #1925
  • 5721:08Nederland en Duitsland versnellen plan voor asiel-uitzetcentra
  • 1420:59Europa geeft op: Frans-Duits gevechtsvliegtuig FCAS definitief geschrapt
  • 6620:48Historica waarschuwt: neonazi’s dringen Oekraïens leger binnen
  • 6920:46Gedwongen homogenezing wordt waarschijnlijk verboden
  • 219:57WK-hit: Samuel Welten - De Leeuw Komt Eraan
  • 8119:44Random Pics van de Dag #1640
Forum
Forum


  • 15413:45Rellen in Belfast #2
  • 1513:45[INFLUENCERS #249] To speen or not to speen
  • 413:45Na 20 jaar weer eens naar de Bioscoop
  • 6313:45VVD-jongeren AOW moet verdwijnen en ook hypotheekrenteaftre
  • 613:45[Idee] We moeten af van promotie/degradatie in de eredivie
  • 1913:44Ga jij kijken naar het WK?
  • 6013:44Rijkswaterstaat stopt met onderhoud in Noord-Nederland: geen geld
  • 21713:42Cayok, Diesel & Pepe, Onyx, Nene & Hummeltje, Hoba
  • 16413:42Stroomnet bolvol, minstens 10 jaar overlast deel 5, vol=vol, klaar
  • 3913:42De Bondgenoten Spoiler Topic
  • 6913:40Teltopic #1311 tel door en door en door....
  • 17313:39Too good to go ervaringen #21 maximaal 1 pakket
  • 8613:35Oorlog Iran #125 Iran het is echt heel erg gek!
  • 1213:35Vrouwen willen geen man meer #27
  • 3013:35WK-versiering botst met bomenbelang, PvdD vreest verstikking
  • 8513:34[Het Officiële Steam Topic #199] Welkom terug Geralt
  • 3413:33Amsterdam gaat de strijd aan tegen moslimhaat
  • 2413:32MODUS Super Series Darts #2: 's werelds mooiste dartskweekvijver
  • 6713:31Jongeren flirten niet meer en hebben geen seks vanwege smartphone
  • 8613:29Oorlog in Oekraïne #1295 - Laten we de trollen negeren
  • 10313:27Nederlandse Politiek #721 700 Een stap naar voren?
  • 26513:26[Crowdfunding] #439 KOM bezig met tweede jeugd??
  • 21213:26[WLR SC #397] 110% anti-Israhel
  • 16213:25Wat is jouw seksualiteit?
  • 26013:18Zaken waar je je echt dood aan ergert #15 - cup a soup
  • 213:15Duits Alditalk tegoed
  • 3013:14[Tennis] ATP/WTA Libema Open (Rosmalen)
  • 313:13Rellen in Belfast #2
  • 2013:13Solo Forever: 46, Undatable en klaar om 104 te worden
  • 7413:13Teloorgangsporno door YouTubers
  • 14413:10Kinderpraatjes deel #42
  • 27313:09[PlayStation #182] Wolverine 15 september
  • 013:07Shirts verven?
  • 8613:05Touwtrekken 2.0 #635 - Team 1 beste team *G* *O*
  • 25913:04[Endurance] 24 Heures du Mans 2026
  • 18513:02De Schatkamer van Beeld & Geluid #3
  • 6113:00[NET5] Het blok 2026 #32 Blokkendozen
  • 5112:58Franky en Coen bakken friet in Oekraïne - Volg ze hier! #3
  • 2512:54Aftellen van 450.000 naar 0 #136
  • 6912:54Even naar 500.000 tellen #1411 Hup hup nog even doortellen
  • 2112:53Drama voor topscheidsrechter: Afrikaan mist het WK. Komt USA niet in.
  • 112:48TV-interview 8 juli 1974
  • 17612:44[AMV] VS #1305 You're either crooked or you're stupid.
  • 16712:37[RTL5] Daar gaan ze weer
  • 7812:36Ik wil over op Linux, maar heb een driver-probleem
  • 17812:27[SBS6] De Bondgenoten #285 Never a dull moment in de loods
  • 8812:25[centraal] Oranje Leeuwinnen
  • 6612:24Stervend slachtoffer van steekpartij in VK opgepakt bij vragen hulp
  • 10212:23FOK!STOK door Nederland #307 Zeist (pigzwart)
  • 26112:19[Nintendo #120] Mario Christmas
  • 21112:15Israel pleegt genocidale daden in Gaza volgens IAGS #14
  • 6312:13[Wielrennen #613] De Muur
  • 17312:07Ontdekkingen op KEXP
  • 7412:06Suggestie: Update (volg)topic ontwikkeling forum
  • 10612:01Groot tekort asieladvocaten dreigt, nieuwe regels voeren druk op
  • 2712:00De Megafestatie komt terug
  • 5011:59Tour de France 2026 #2
  • 2011:55Gasunie bezorgd: meer vaart maken met vullen gasopslag
  • 16811:54[AKQ] #3382 Openen valt niet mee!
  • 2911:53[RTL4] Huizenruilers
  • 911:50AMOC wordt dus onnodig gehyped, want cold blob al in 1904 aanwezig.
  • 4311:49Dingen waar je enorm vrolijk van wordt #3
  • 29611:49Politieke meme's en spotprenten #8
  • 17711:49Ruzie loopt volledig uit de hand in Burgum Fryslân (video)
  • 3811:48CVC op je bankpas bij ABNAMRO
  • 1111:34[Zaterdag 13 juni 03:00] Verenigde Staten - Paraguay #1
  • 6111:28[SBS6] Familie Gillis #20 Vanuit de bajes
  • 111:27De Peruviaanse presidentsverkiezing 2026
  • 4311:24[NPO1] Ons droomproject in Wales
  • 1211:23[Zondag 14 juni 22:00] Nederland - Japan #1
  • 4411:17is een tablet het waard?
  • 5011:07Amsterdam kampt met jongerenprobleem
  • 9411:07Bloemen/planten in je eigen tuin #94 Kleur!
  • 13111:04Het grote dagelijkse Trump nieuws topic #28
  • 29311:02[Dagboek] Veel aan hoofd - Deel 24
  • 1311:01Herhaling Een Jaar Van Je Leven op SBS9
  • 10310:57Dingen die je pas jaaaaaaaren later begrepen hebt! Deel 112
  • 4110:55Wat is op dit moment volgens jou de meest irritante reclame? #12
  • 310:55[Dinsdag 16 juni 03:00] Iran - Nieuw-Zeeland
  • 13810:51[Voorspellen] WK 2026 FOK! Poule
  • 10010:50Groepje Nederlanders randt vrouw op Eurostar aan.
  • 18110:48Koninklijk Nieuws & Foto's #57 Koninklijk en stijlvol
  • 110:4710 Juni, wereld fietsdag
  • 5210:47De Russen zijn helden
  • 11710:45Originele taal- en spelfouten op FOK! #86
  • 8210:44chronische zieken vrezen hoge kosten door plannen kabinet
  • 2910:37NASA wil maanbasis in 2030 om ruimtewedloop met China te winnen
  • 22610:31[UFO/UAP] #16 The Age of Disclosure
  • 2010:29Al heel lang eenzaam en ik trek het niet meer
  • 1810:22Nederland voorloper op het gebied van Thorium reactoren
  • 17510:17Centraal Joods Overleg stapt naar rechter om komst Ye tegen te houden
  • 10410:17Smartphones en dalend geboortecijfer: is technologie de boosdoener?
  • 1610:17Tenenkrommende fouten bij teksten in het openbaar #74
  • 14710:17Verander één letter. Expert # 74 (8 letters)
  • 8110:16Europa kraakt de huurwet van de Jonge
  • 8210:12(ouders van) kinderen met een ASS deel 52
  • 1510:10Odysseus v1.0 van PewDiePie - al iemand mee gespeeld?
  • 1309:55[MLN Kopieertruc #152] Vernedertopic #2
  • 28409:40FOK! Premier Cycling League 2026 #9 Is Pino gehacked?
  • 13209:20Het hele alfabet #107 en 4letterwoord
  • Weblog
  • Algemeen

Films zijn klote: moderne films zijn totaal vergeetbaar

Danny 22-07-2025 10:51 print

Iedereen kent wel een zooi epische filmquotes of personages die onvergeetbaar zijn, maar van wanneer stammen die? Precies, 20+ jaar geleden hooguit.

The Critical Drinker heeft daar wel een idee en mening over...

critical drinker drinker essay video video essay
Submitter: 
83
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Iets te linkdumpen? Leuk stukje geschreven? Geef het door in de submit!
Vind jij de leukste video's of de grappigste plaatjes? Heb je een talent voor luchtigheid of vaak iets bijzonders te melden? Kom bloggen!
Danny
thumbnail

Danny is de initiatiefnemer, oprichter en eigenaar van FOK.nl. Hij is maar zelden serieus, heeft een uitgesproken Rotterdamse mening die lang niet altijd politiek correct is en bezit de bizarre eigenschap mensen op de kast te jagen, waar dat eigenlijk nooit de bedoeling is. Houdt van films, series, tech en gamen, en wil vooral nieuws met een mening.

Meest gelezen
  • 6057200:09Random Pics van de Dag #1926
  • 2777007:09Random Pics van de Dag #1927
  • 201813:00Rellen in Belfast en omgeving na bijna onthoofding: politici spreken hun afschuw uit
  • 145516:31Belgische rechter: taakstrafjes wegens brute verkrachting en verspreiden van video's daarvan
  • 134815:46Man laat 20cm lange, 5cm dikke fles uit anus verwijderen: was zich aan het schoonmaken
  • 108916:41Man (81) krijgt 10 jaar cel voor doden echtgenote die seks weigerde
  • 96409:00Kabinet wil 'kidfluencing' strafbaar stellen, is dat een goed plan?
  • 94716:38OM eist 4 jaar cel voor ex-agent en zijn maat na verkrachting 17-jarige
  • 87600:50VS voert luchtaanvallen uit op Iran na neerhalen Apache-helikopter
  • 79416:03GroenLinks-PvdA heet nu officiëel 'Pro' in Tweede Kamer
  • 66117:56The Legend of Zelda: Ocarina of Time krijgt een remake
  • 65407:00007 First Light
  • 60114:00Skaeve Huse.
  • 54008:51Luchtalarm blijft toch: slimmere aansturing en defensie betaalt mee
  • 43218:18WK-hit: Samuel Welten - De Leeuw Komt Eraan
  • 41918:36Kingdom Hearts maakt zijn debuut op de Nintendo Switch 2
  • 41711:23Hongaarse anticorruptiechef zelf aangeklaagd wegens corruptie en fraude
  • 36017:28Een nieuw 2D-HD avontuur met Final Fantasy Resonance
  • 31218:03Een nieuwe RPG met Fire Emblem: Fortune's Weave
  • 31018:15Xenoblade Genesis is de volgende epische RPG
Font-grootte:

regelhoogte :

83 reacties

Reactiepagina:
1 2
dinsdag 22 juli 2025, 10:58 uur #1
23
DBAR35GTR
The Beast From The East
Hollywood is creatief en moreel failliet.
dinsdag 22 juli 2025, 11:04 uur #2
1
noizzieNL
Stik in die Prick!
Welke films precies.. fotofoto
Huisregels horen leidend te zijn bij verwijderen van posts, en niet op basis van willekeur of onwelgevallige meningen!
Sehr schnell fur Wappies verboten: het sociale, culturele, maatschappelijke en festivale leven. Welk logo krijgen we opgeprikt?
dinsdag 22 juli 2025, 11:07 uur #3
20
Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
Hoe maak je een recept voor een klotefilm?

- men neme eerst een oude klassieker waar men vervolgens eerst een remake van wil maken.

- Daarna neemt men een berg woke.

- men veranderd het geslacht van de voornaamste personages.

- Vervang enige romantiek en liefde van het origineel door feminisme, onafhankelijkheid van de vrouwen en mannen die struikelen over hun eigen voeten.

- Overgiet het geheel met een sausje CGI waar de goedkope uitstraling vanaf druipt.

En Viola! Men heeft de perfecte Box office bomb. fotofoto

[ Bericht gewijzigd door Joopklepzeiker op dinsdag 22 juli 2025 @ 13:25 ]
dinsdag 22 juli 2025, 11:09 uur #4
7
Mutsaers__78
Het is niet voor niks dat ik ondertussen 15 jaar geen bioscoop meer van binnen heb gezien. Het is allemaal eenheidsmeuk geworden, zeker als je (net als ik) niks hebt met dat Marvelachtige spul.

Ik merk verder ook dat ik nog maar zelden met mensen praat over film X of serie Y. Het is allemaal niet meer memorabel geworden omdat entertainment in de vorm van streaming voor iedereen bereikbaar is en op elk moment te bekijken is. Het is dermate veel geworden dat je er bijna in verdrinkt.

Waarbij het ook nog eens nadelig is dat jij aflevering 5 van serie Z gezien hebt, maar jouw vrienden zijn pas bij aflevering 2. Je discussieert dan niet meer over wat er in de volgende aflevering kan gaan gebeuren zonder het voor de ander te spoileren.

Films en series zijn hapslikweg-materiaal geworden. Jammer, maar dat is de tijdgeest volgens mij.
dinsdag 22 juli 2025, 11:11 uur #5
4
Frenky893
niks
Jaren 90 was geweldig voor films. Toen was het heel normaal dat er 5 of 10 top films per jaar tevoorschijn kwamen. Tegenwoordig heb je mazzel als je er 1tje hebt per jaar.
dinsdag 22 juli 2025, 11:11 uur #6
2
DuvalBrood
Duval... heerlijk!
quote:
Op dinsdag 22 juli 2025 @ 10:58 schreef DBAR35GTR het volgende:
Hollywood is creatief en moreel failliet.
Klopt. Dit geldt niet alleen voor Hollywood echter, ook de muziek, kunst en games industrie zijn dat.
Heerlijk, helder... Duval!
dinsdag 22 juli 2025, 11:17 uur #7
2
noizzieNL
Stik in die Prick!
Maar keek eens bij iemand Netflix, toen heeft deze me absoluut bij de strot gegrepen...

Huisregels horen leidend te zijn bij verwijderen van posts, en niet op basis van willekeur of onwelgevallige meningen!
Sehr schnell fur Wappies verboten: het sociale, culturele, maatschappelijke en festivale leven. Welk logo krijgen we opgeprikt?
dinsdag 22 juli 2025, 11:22 uur #8
0
ashardalan
quote:
Op dinsdag 22 juli 2025 @ 11:17 schreef noizzieNL het volgende:
Maar keek eens bij iemand Netflix, toen heeft deze me absoluut bij de strot gegrepen...


Op download lijst gezet foto
dinsdag 22 juli 2025, 11:23 uur #9
1
Euthydemus
quote:
Op dinsdag 22 juli 2025 @ 11:11 schreef Frenky893 het volgende:
Jaren 90 was geweldig voor films. Toen was het heel normaal dat er 5 of 10 top films per jaar tevoorschijn kwamen. Tegenwoordig heb je mazzel als je er 1tje hebt per jaar.
Het is inderdaad niet meer zoals vroeger.

Nu komen er per jaar 5 - 10 superhelden-allemaal hetzelfde-films uit.

Misschien 2 of 3 goede films, en dan nog maar de vraag of je die in de bios kan zien of dat ze direct naar een streamingdienst worden gezet.

Dit jaar 1x geweest voor Final Destination, lekkere film die precies doet wat de fans verwachten.

Verder ga ik waarschijnlijk the Long Walk en Mortal Kombat 2 kijken dit jaar en misschien (heel misschien) the Naked Gun.
dinsdag 22 juli 2025, 11:26 uur #10
7
Otofsap
quote:
Op dinsdag 22 juli 2025 @ 11:07 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Hoe maak je een recept voor een klotefilm?

- men neme eerst een oude klassieker waar men vervolgens eerst een remake van wil maken.

- Daarna neemt men een berg woke.

- men veranderd het geslacht van de voornaamste personages.

- Vervang enige romantiek en liefde van het origineel door feminisme, onafhankelijk en mannen die struikelen over hun eigen voeten.

- Overgiet het geheel met een sausje CGI waar de goedkope uitstraling vanaf druipt.

En Viola! Men heeft de perfecte Box office bomb. fotofoto
Vraag mij altijd af waarom mensen die zo anti woke zijn het niet beter kunnen.
dinsdag 22 juli 2025, 11:32 uur #11
8
Professionele-Idioot
Palm Beach Pete
Je kunt beter eerst de zeven internetzeeën bevaren, Voordat je voor een bioscoopticket geld gaat sparen.

foto
AAAARGGHHHH!
I'm just Palm Beach Pete, gonna play some tennis today, going into town, have lunch.
dinsdag 22 juli 2025, 11:36 uur #12
0
ashardalan
quote:
Op dinsdag 22 juli 2025 @ 11:26 schreef Otofsap het volgende:

[..]

Vraag mij altijd af waarom mensen die zo anti woke zijn het niet beter kunnen.
Top Gun Maverick
dinsdag 22 juli 2025, 11:40 uur #13
9
tizitl2
Genoeg leuke films gezien de afgelopen jaren anders.

Ik denk dat hier vooral wat anders speelt: een groot deel hier is een ouwe zeur aan het worden en heeft het zelf niet in de gaten.
dinsdag 22 juli 2025, 11:41 uur #14
1
Mr.MojoRisin
quote:
Op dinsdag 22 juli 2025 @ 11:17 schreef noizzieNL het volgende:
Maar keek eens bij iemand Netflix, toen heeft deze me absoluut bij de strot gegrepen...


Thanks voor de tip. Die ga ik straks even kijken. foto
Redactie Frontpage
dinsdag 22 juli 2025, 11:42 uur #15
4
Innisdemon
quote:
Op dinsdag 22 juli 2025 @ 11:07 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Hoe maak je een recept voor een klotefilm?

- men neme eerst een oude klassieker waar men vervolgens eerst een remake van wil maken.

- Daarna neemt men een berg woke.

- men veranderd het geslacht van de voornaamste personages.

- Vervang enige romantiek en liefde van het origineel door feminisme, onafhankelijk en mannen die struikelen over hun eigen voeten.

- Overgiet het geheel met een sausje CGI waar de goedkope uitstraling vanaf druipt.

En Viola! Men heeft de perfecte Box office bomb. fotofoto
foto
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
dinsdag 22 juli 2025, 11:57 uur #16
2
49R
quote:
Op dinsdag 22 juli 2025 @ 11:07 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Hoe maak je een recept voor een klotefilm?

- men neme eerst een oude klassieker waar men vervolgens eerst een remake van wil maken.

- Daarna neemt men een berg woke.

- men veranderd het geslacht van de voornaamste personages.

- Vervang enige romantiek en liefde van het origineel door feminisme, onafhankelijk en mannen die struikelen over hun eigen voeten.

- Overgiet het geheel met een sausje CGI waar de goedkope uitstraling vanaf druipt.

En Viola! Men heeft de perfecte Box office bomb. fotofoto
Je vergeet de excuusnegert foto
dinsdag 22 juli 2025, 12:00 uur #17
4
budha
 
quote:
Op dinsdag 22 juli 2025 @ 11:07 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Hoe maak je een recept voor een klotefilm?

- men neme eerst een oude klassieker waar men vervolgens eerst een remake van wil maken.

- Daarna neemt men een berg woke.

- men veranderd het geslacht van de voornaamste personages.

- Vervang enige romantiek en liefde van het origineel door feminisme, onafhankelijk en mannen die struikelen over hun eigen voeten.

- Overgiet het geheel met een sausje CGI waar de goedkope uitstraling vanaf druipt.

En Viola! Men heeft de perfecte Box office bomb. fotofoto
Films zijn niet kut om de redenen die jij noemt. Er worden veel kutfilms gemaakt en daar komen soms die zaken in terug. Er zijn zat films die geen woke thema hebben, maar toch kut zijn.

Een film wordt niet slecht vanwege een geslachtswisseling van het hoofdpersonage, maar omdat het personage slecht is geschreven. De Critical Drinker heeft hier eerder uitgebreid aandacht aan besteed, namelijk archetype girl boss. Vrouwen die zonder training of het overkomen van serieuze obstakels in hun leven een leger mannen van tweemaal hun gewicht uitschakelen. Die personages zijn gewoon slecht geschreven. Daarom was bijvoorbeeld Mulan de tekenfilm wel goed en Mulan de live action niet.
dinsdag 22 juli 2025, 12:05 uur #18
3
The_Wounded
-=Nuts as a Cake=-
Vroeger waren er net zo veel bagger films alleen die zijn we al lang vergeten, zelfde met muziek e.d. gewoon een kwestie van ouder worden en dan gebeurt dit. Elke generatie zegt dit sinds de film bestaat, stel de vraag maar eens aan je ouders dan gaat de datum van goede films 20 jaar verder terug dan bij jou.

De kosten voor het maken van een film heeft er ook iets mee te maken en de laatste jaren ook alle stakingen van acteurs en schrijvers dat drukt het aantal films wat uitgebracht word.
Het leven is net een zuurstok, je zuigt er aan en het wordt korter.
dinsdag 22 juli 2025, 12:06 uur #19
0
Nederplant
Juist. Daarom kijk ik geen films van na 2000 op Netflix. Als je dat aanhoud dan heb je nog films zonder politieke boodschappen of dwang en die meer om het verhaal gaan. Gewoon mensen van alle kleuren en voorkeuren maar gecast omdat ze goed konden acteren.
dinsdag 22 juli 2025, 12:08 uur #20
1
Jandar
Totaal geen Fantasie meer, alleen maar remakes van oude films, of een vervolg op een vervolg op een vervolg....
er komt nagenoeg geen enkel origineel werk meer uit de handen van de film industrie.

we zien nu een 4e of 5e versie van Superman (series en cartoons niet meegerekend)
3 versies van spiderman.

Dit is uitmelken pur sang.

En omdat een tekenfilm goed draaide hoeft niet te betekenen dat een live action ook goed draait, kijk maar naar sneeuwitje, totale flop.

Ik kijk nu ook meer naar anderstalige producties, koreaans. japans. indiaas, etc.. zit vaak verrassend goede films tussen, die in ieder geval een vernieuwende uitstraling hebben, en vergis je niet ook daar zit bagger tussen ;-).

Maar ja zolang ze goed materiaal op de plank laten liggen en pure melkkoeien uitbrengen blijft het bagger.
dinsdag 22 juli 2025, 12:12 uur #21
0
Otofsap
quote:
Op dinsdag 22 juli 2025 @ 11:36 schreef ashardalan het volgende:

[..]

Top Gun Maverick
Zou het niet weten. Niet mijn ding die Top gun films.
dinsdag 22 juli 2025, 12:16 uur #22
1
Spritzr
Tegenwoordig moeten er altijd homo's en potten te zien zijn in films ... Zag je niet in '90's
dinsdag 22 juli 2025, 12:18 uur #23
4
cynicus
quote:
Danny: Iedereen kent wel een zooi epische filmquotes of personages die onvergeetbaar zijn, maar van wanneer stammen die? Precies, 20+ jaar geleden hooguit.
Komt door een bekend psychologisch fenomeen: omdat jij en je peers oud beginnen te geworden en de periode waarin je referentiekander is gevormd inmiddels 20+ jaar geleden is. Vraar nog ouder mensen eens welke films zij beter vonden (nog oudere) en jonge mensen (recente films). De wereld verandert snel maar jij niet zoveel meer en daar heb je moeite mee.
dinsdag 22 juli 2025, 12:19 uur #24
0
cynicus
quote:
Op dinsdag 22 juli 2025 @ 11:36 schreef ashardalan het volgende:

[..]

Top Gun Maverick
eXistenZ
dinsdag 22 juli 2025, 12:21 uur #25
3
General_Midi
Fast food.
Fast fashion.
Fast tech.
Fast music.
Fast movies.

Geen inhoud, geen waarde.
"Censorship reflects a society's lack of confidence in itself."
"History is just a bunch of dead people."
"Those who stand for nothing, fall for anything."
dinsdag 22 juli 2025, 12:35 uur #27
5
DrukMijnSnor
Dikkie Dik is het beu
Hollywood heeft gewoon een methode gevonden om piraterij tegen te gaan. Maak zulke slecht films dat niemand ze wil downloaden. En het lijkt te werken.
Maar floeps, hij had zichzelf in het nauw gedreven.
dinsdag 22 juli 2025, 12:38 uur #29
6
Leedvermaker
criticaldrinker fotofotofotofotofoto overal commentaar op maar dan zelf een pauperfilm maken en daar hoor je niets over

Worden nog zat goeie films gemaakt, maar klagen levert meer geld op voor drinker en zn trieste vriendjes. Als een trailer je niet aan staat ga dan niet kijken, deed men vroeger toch ook niet? Nu kijkt men hopend dat het kut is om vervolgens overal te kunnen klagen of erger een youtube videotje te maken

Nee niet elke film is een masterpiece maar de films van vroeger waren dat ook niet. Film moet vermaak zijn meer niet en er worden nog zat films gemaakt waarbij je je prima kan vermaken. Naast dat, het zijn maar films zo belangrijk ist nou ook weer niet

[ Bericht gewijzigd door Leedvermaker op dinsdag 22 juli 2025 @ 12:46 ]
dinsdag 22 juli 2025, 12:50 uur #31
2
Joop_van_Amerongen
Joop de op Schepper
quote:
Op dinsdag 22 juli 2025 @ 12:16 schreef Spritzr het volgende:
Tegenwoordig moeten er altijd homo's en potten te zien zijn in films ... Zag je niet in '90's
Maar daar hadden we in de 70's genoeg van, met The Rocky Horror Picture Show voorop.
Verdraaid!
Redactie Frontpage
dinsdag 22 juli 2025, 12:57 uur #32
0
foton
__--*--__
Tell me something new! fotofoto
dinsdag 22 juli 2025, 13:11 uur #33
0
Vibromass
A Fistful of Boomstick
Helft van de films komt van bagger directors zoals Zack Snyder en JJ Abrams. Of anders van mensen die het spoor inmiddels compleet bijster zijn zoals James Cameron en Ridley Scott.

Sequels en prequels en superheldentroep, het meeste kan meteen de vuilnisbak in.
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
Administrator
dinsdag 22 juli 2025, 13:20 uur #34
0
Danny
always and nevermore
quote:
Op dinsdag 22 juli 2025 @ 11:26 schreef Otofsap het volgende:

[..]

Vraag mij altijd af waarom mensen die zo anti woke zijn het niet beter kunnen.
Het verleden heeft bewezen dat dat absoluut kan hoor. En nog steeds komt er soms iets voorbij dat gemaakt is uit creativiteit, talent en liefde voor het verhaal in plaats van vanuit activistische woke ideologie, en dat is dan ook meestal meteen stukken beter dan de woke propagandacrap.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
Administrator
dinsdag 22 juli 2025, 13:21 uur #35
1
Danny
always and nevermore
quote:
Op dinsdag 22 juli 2025 @ 12:16 schreef Spritzr het volgende:
Tegenwoordig moeten er altijd homo's en potten te zien zijn in films ... Zag je niet in '90's
Tuurlijk wel. Alleen hing er toen niet meteen een hele ideologie en het schofferen van de kijkers aan vast
Zie wat ik kijk: trakt.tv
Administrator
dinsdag 22 juli 2025, 13:24 uur #36
0
Danny
always and nevermore
Ik kijk tegenwoordig voor 90% oude films die ik nog niet gezien had. 60s, 70s, 80s, 90s vooral. Soms 00s. Ga nog af en toe naar iets nieuws, maar meestal is het troep. Gisteren in de Pathe Unlimited Night naar Bride Hard geweest. Man wat slecht.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
dinsdag 22 juli 2025, 13:26 uur #37
6
Levoi
quote:
Op dinsdag 22 juli 2025 @ 11:26 schreef Otofsap het volgende:

[..]

Vraag mij altijd af waarom mensen die zo anti woke zijn het niet beter kunnen.
Vul iets in met links, complot, woke Hollywood etc. Uiterst rechts vindt zichzelf altijd ontzettend slachtoffer.
dinsdag 22 juli 2025, 13:26 uur #38
1
budha
 
quote:
Op dinsdag 22 juli 2025 @ 12:18 schreef cynicus het volgende:

[..]
Komt door een bekend psychologisch fenomeen: omdat jij en je peers oud beginnen te geworden en de periode waarin je referentiekander is gevormd inmiddels 20+ jaar geleden is. Vraar nog ouder mensen eens welke films zij beter vonden (nog oudere) en jonge mensen (recente films). De wereld verandert snel maar jij niet zoveel meer en daar heb je moeite mee.
Precies. En als je eerlijk bent en de films die je vroeger leuk vond nu nog eens kijkt, zijn ze dan nog steeds zo goed? Sommige vast wel, maar het meeste zou je nu ook afzetten.
dinsdag 22 juli 2025, 13:28 uur #39
4
DrukMijnSnor
Dikkie Dik is het beu
quote:
Op dinsdag 22 juli 2025 @ 13:26 schreef Levoi het volgende:

[..]


Vul iets in met links, complot, woke Hollywood etc. Uiterst rechts vindt zichzelf altijd ontzettend slachtoffer.
Als uiterst rechts een kleurtje had, trokken ze de racisme kaart.
Maar floeps, hij had zichzelf in het nauw gedreven.
dinsdag 22 juli 2025, 13:30 uur #40
0
Zuuuul
Waaaah
Kijk: iets moet goed zijn. Dat ene goede element kan de film dragen. Of de muziek. Ter illustratie: dat de melodie en stem van John Farnham goed is, kan bij You're The Voice goed verhullen dat er een echte el cheapo drumcomputer is gebruikt.

Bij films is 't net zo. De haai in Jaws was dermate ruk en onrealistisch dat andere aspecten wel goed moesten zijn. De acteurs, muziek, regie, etc. waren dermate goed dat je zo'n mechanische drol wel kunt accepteren.

Tegenwoordig? Door CGI is alles visueel goed. En als de visuals kennelijk zo goed zijn is er ruimte in de productie om andere zaken kennelijk 'slechter' te laten zijn. Of liever gezegd: de producenten kunnen voor cheapo acteurs kiezen omdat ze weten dat 't publiek toch voor de CGI komt. Ze kunnen ook kiezen voor een simpeler script, simpelere lopendebandmuziek etc. want men komt toch wel voor de CGI.

Ja, dan is 't ook niet raar dat je films forgettable zijn. Het is te makkelijk om vandaag de dag een film te maken, vroeger zat er wat meer moeite in en dat resulteerde in creatievere keuzes.

Neem nou Avatar, technisch hoogstandje, en 't verkregen geld klotst tegen de plinten. Ik denk dat ik die film tweemaal heb gezien, heel misschien driemaal, ben niet helemaal zeker.

Ik kan totale niemendalletjes noemen qua films die ik misschien wel 50x heb gezien. Niet dat 't slechte films zijn, maar ze zijn oud, en staan niet meer erg op de radar, en zeker niet 'in de lijstjes'.

Escape From Alcatraz
Hound of the Baskervilles (Jeremy Brett) *
Twelve Angry Men (oude zwart/wit en nieuwe versie met Jack Lemmon)
Flight of the Phoenix (oude jaren 60 film) *
Murder by Death

Zomaar wat voorbeelden, en natuurlijk hebben die films ook her en der hun kuurtjes. Maar er zit iets in die films wat de moderne films gewoon niet hebben.

* staat in z'n geheel op YouTube, voor wie ze wil zien.
https://www.youtube.com/watch?v=y3ns6H5dHrU
dinsdag 22 juli 2025, 13:32 uur #41
1
mg794613
quote:
Op dinsdag 22 juli 2025 @ 11:26 schreef Otofsap het volgende:

[..]

Vraag mij altijd af waarom mensen die zo anti woke zijn het niet beter kunnen.
Het heeft niks met anti te maken. Je kan het ook gewoon moe zijn.
dinsdag 22 juli 2025, 13:39 uur #42
1
Levoi
quote:
Op dinsdag 22 juli 2025 @ 13:32 schreef mg794613 het volgende:

[..]


Het heeft niks met anti te maken. Je kan het ook gewoon moe zijn.
quote:
Op dinsdag 22 juli 2025 @ 13:32 schreef mg794613 het volgende:

[..]


Het heeft niks met anti te maken. Je kan het ook gewoon moe zijn.
Lang niet alles is woke, de talloze vervolgens op allerlei superhelden films ben ik ook al tijd zat. Films maken is vooral veilige keuzes maken en een groot marketing budget hebben.
dinsdag 22 juli 2025, 13:42 uur #43
4
cynicus
quote:
Op dinsdag 22 juli 2025 @ 13:39 schreef Levoi het volgende:

[..]

[..]


Lang niet alles is woke, de talloze vervolgens op allerlei superhelden films ben ik ook al tijd zat. Films maken is vooral veilige keuzes maken en een groot marketing budget hebben.
Alles wat je niet leuk vindt is 'woke' en dan kun je het gewoon negeren of lekker boos om worden, probleem opgelost.
dinsdag 22 juli 2025, 13:52 uur #44
0
cynicus
Wat vast ook niet helpt om de gemiddeld kwaliteit van films hoog te houden is dat het steeds makkelijker wordt om films te maken. Apparatuur en sets worden goedkoper (CGI) evenals distributie (streaming). Vlak voor corona kwamen er jaarlijks dubbel zoveel films uit als rond 2000.

Aan de ene kant geeft dit meer ruimte voor kleine artistieke of creatieve films, aan de andere kant kan dit ook leiden tot minder noodzaak tot kwaliteit in verhaal of acteer talent door kwantiteit.

Echter, zoals vroeger zijn er nu ook goede films maar ben je alleen de oude slechte films vergeten.

[ Bericht gewijzigd door cynicus op dinsdag 22 juli 2025 @ 14:26 ]
dinsdag 22 juli 2025, 13:53 uur #45
3
SiGNe
Kritiek hebben op films is tegenwoordig ook een verdienmodel.
Plus hoe ouder je wordt hoe meer je wil dat alles zoals vroeger was maar dingen veranderen nu eenmaal.
dinsdag 22 juli 2025, 13:58 uur #46
2
Marve
quote:
Op dinsdag 22 juli 2025 @ 12:05 schreef The_Wounded het volgende:
Vroeger waren er net zo veel bagger films alleen die zijn we al lang vergeten, zelfde met muziek e.d. gewoon een kwestie van ouder worden en dan gebeurt dit. Elke generatie zegt dit sinds de film bestaat, stel de vraag maar eens aan je ouders dan gaat de datum van goede films 20 jaar verder terug dan bij jou.

De kosten voor het maken van een film heeft er ook iets mee te maken en de laatste jaren ook alle stakingen van acteurs en schrijvers dat drukt het aantal films wat uitgebracht word.
Dat is echt niet waar, vroeger durfde men meer risico's te nemen. Nu moet iedere film ook voldoen aan de eisen in China etc.

Kijk eens naar Jurassic Park, Terminator 2, Back to the Future. Zulke films maken ze toch niet meer?

Zelfde geldt voor muziek, muziek was vroeger echt wel veel beter dan nu. Nu is het allemaal wegwerpshit gemaakt voor de commercie, na 3x luisteren ben je het plaatje al zat.

Het is niet de enige reden, mensen hebben teveel keuze tegenwoordig en zijn ook extreem verwend en kieskeurig.

Maar dat films vroeger beter waren is echt wel zo.
dinsdag 22 juli 2025, 14:05 uur #48
1
SiGNe
quote:
Op dinsdag 22 juli 2025 @ 13:59 schreef marretak het volgende:

[..]
Ook kranten in 80ies stonden vol met kritiek , maar ok je opmerking "verdien model" is nujuist wel weer erg aanvullend als bruikbare info!
Maar dat waren dan professionele rececenten in dienst van de krant, tegenwoordig kan iedereen met een camera een youtube kanaal starten en kanalen waar kritiek wordt gegeven (over alles, niet alleen films) doen het best goed.
Zelfs kritiek op politiek is tegenwoordig een verdienmodel en daar kan je zelfs dik miljonair mee worden.
dinsdag 22 juli 2025, 14:06 uur #49
1
stevi0
Of te veel en te goed.
Overdaad schaadt.
Elk plot al vaker voorbij gekomen.

Maar dan nog, ik zou alles van Tarantino toch niet als ''vergeetbaar'' willen stellen, om maar eens wat te noemen.

En zoek je verdieping en drama dan is er op de internationale cultuur-markt ook veel goeds.

Naast wel een hoop rotzooi inderdaad.
dinsdag 22 juli 2025, 14:13 uur #50
1
Euthydemus
quote:
Op dinsdag 22 juli 2025 @ 11:26 schreef Otofsap het volgende:

[..]

Vraag mij altijd af waarom mensen die zo anti woke zijn het niet beter kunnen.
Probeer de vraag te kantelen.

Waarom kan woke het niet?

'Anti woke' heeft zich al bewezen.
Reactiepagina:
1 2
avatar Reageer zelf

Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken

Inloggen
Voorwaarden
Ik accepteer de voorwaarden.
Laatste reviews en specials
review
007 First Light
special
Random Pics van de Dag #1926
special
Random Pics van de Dag #1925
special
VrijMiBabes #307 (not very sfw!)
review
Mina the Hollower
special
Kraftwerk laat Royal Albert Hall schitteren
Algemene Voorwaarden | Privacy Policy | Cookievoorkeuren
Volg ons
©FOK.nl e.a.