Forum Weblog Zoek Actieve Items Nieuws Columns Reviews Previews Specials Archief
  • Inloggen 
  • fok.nl
  • Inloggen 
  • fok.nl
  • Actueel
    • Nederland
    • Internationaal
    • Economie
    • Politiek
    • Tech
    • Showbiz en Gossip
    • Opmerkelijk
  • Entertainment
    • Showbiz en Gossip
    • Muziek
    • Film
    • Televisie
    • Media & Cultuur
    • Bioscoopagenda
  • Sport
    • Voetbal
    • Formule 1
    • Autosport
    • Tennis
    • Wielrennen
    • Schaatsen
    • Wintersporten
    • Managerspelen
      • Voetbalmanager
      • Formule 1-manager
  • Games
    • PC
    • Playstation 4
    • Xbox One
    • Nintendo Switch
    • Xbox Series X|S
    • PlayStation 5
  • Film & TV
    • Film
    • Televisie
    • Trailers en Videos
    • Bioscoopagenda
  • Forum
  • Meer
    • Weblog
    • Fotoboek
    • Prijsvragen
    • Contact
    • Colofon
    • Feedback
    • Tip de redactie
FOK!
FOK!


  • 5518:30Random Pics van de Dag #1928
  • 7414:28Asielzoeker in Engeland verkrachtte vrouw nadat ze al verkracht was
  • 10709:40Kabinet wil criminele asielzoekers al na twee misdrijven het land uit
  • 2308:35Kabinet wil pepperspray toestaan voor ernstig bedreigden
  • 707:59Paaldansscene met Sydney Sweeney geschrapt: Sweeney baalt
  • 5207:53Ben & Jerry’s promoot het binnenhalen van meer asielzoekers: Vluchtelingen Welkom
  • 2100:27Random Pics van de Dag #1927
  • 110/06Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Panama
  • 6010/06Meerderheid Duitsers wil dat beledigen politici strafbaar blijft
  • 7210/06Tennet waarschuwt: stroomtekort dreigt al vanaf 2028
  • 4510/06Hongaarse anticorruptiechef zelf aangeklaagd wegens corruptie en fraude
  • 3610/06Luchtalarm blijft toch: slimmere aansturing en defensie betaalt mee
  • 3610/06Random Pics van de Dag #1926
  • 509/06Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Ghana
  • 1909/06Man (81) krijgt 10 jaar cel voor doden echtgenote die seks weigerde
  • 2909/06OM eist 4 jaar cel voor ex-agent en zijn maat na verkrachting 17-jarige
  • 6209/06Belgische rechter: taakstrafjes wegens brute verkrachting en verspreiden van video's daarvan
  • 5509/06GroenLinks-PvdA heet nu officiëel 'Pro' in Tweede Kamer
  • 3809/06Man laat 20cm lange, 5cm dikke fles uit anus verwijderen: was zich aan het schoonmaken
  • 1809/06Megafestatie maakt na ruim 20 jaar comeback in Jaarbeurs Utrecht
  • 4409/06Nibud: Mensen met beperking maandelijks tot honderden euro's meer kwijt aan zorg
Laatste items
Laatste items
Toon berichten uit deze thema's





Toon berichten van deze types







  • 320:21Ubisoft sluit weer studio's en gooit 380 man eruit
  • 319:03WK-Hit: Shakira - Dai Dai
  • 318:58tong80 op, en over het WK-2026 # 1.
  • 5518:30Random Pics van de Dag #1928
  • 1917:09Borssele blijft jaren afhankelijk van Russisch uranium, kabinet doet niets
  • 5116:56Kamer wil haast maken voor wet uitlezen telefoons asielzoekers
  • 5015:39Agent Capelle niet vervolgd voor doodschieten tiener na fatbikeroof
  • 7414:28Asielzoeker in Engeland verkrachtte vrouw nadat ze al verkracht was
  • 5413:47Tweede nacht vol geweldadige rellen na bijna onthoofding in Belfast
  • 113:43Brute actie met een bloedige boodschap in Blood Message
  • 413:04Nintendo Switch Sports Resort keert terug naar Wuhu eiland
  • 2012:41Liz Hurley viert 61e verjaardag in haar bikini: 'Het leven wordt alleen maar mooier'
  • 2412:17Greenpeace: WK 2026 wordt meest vervuilende voetbaltoernooi ooit
  • 3212:00Bill Gates: 'Epstein chanteerde me met mijn buitenechtelijke affaires'
  • 10709:40Kabinet wil criminele asielzoekers al na twee misdrijven het land uit
  • 309:26FOK's weerbericht met Stephan5: Even bijkomen!
  • 4208:50PvdD wil oranjeversiering van bomen: 'gelul', zeggen bewoners
  • 2308:35Kabinet wil pepperspray toestaan voor ernstig bedreigden
  • 707:59Paaldansscene met Sydney Sweeney geschrapt: Sweeney baalt
  • 5207:53Ben & Jerry’s promoot het binnenhalen van meer asielzoekers: Vluchtelingen Welkom
  • 2100:27Random Pics van de Dag #1927
  • 410/06Kom het WK voorspellen in Nostradamus 2026!
  • 010/06TV Recensie Het Blok 2026 Week 10: Oost west, asbest en het abrupte afscheid
  • 110/06Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Panama
  • 210/06WK-Hit: Bobby Goldstar - Scoor Er Nog Een
  • 4910/06Fatbike-campagne van start: overheid roept ouders op in te grijpen
  • 3210/06Kabinet onderzoekt legalisering pepperspray voor slachtoffers van stalking
  • 6010/06Meerderheid Duitsers wil dat beledigen politici strafbaar blijft
  • 4410/06Moeder krijgt boete van 805 frank (872 euro) na aankoop waterpistool op Amazon
  • 7210/06Tennet waarschuwt: stroomtekort dreigt al vanaf 2028
  • 17410/06Rellen in Belfast en omgeving na bijna onthoofding: politici spreken hun afschuw uit
  • 4510/06Hongaarse anticorruptiechef zelf aangeklaagd wegens corruptie en fraude
  • 1310/06FOK's weerbericht met Stephan5: Toch nog wat! (Foto's)
  • 3610/06Kabinet wil 'kidfluencing' strafbaar stellen, is dat een goed plan?
  • 3610/06Luchtalarm blijft toch: slimmere aansturing en defensie betaalt mee
  • 410/06007 First Light
  • 4610/06VS voert luchtaanvallen uit op Iran na neerhalen Apache-helikopter
  • 3610/06Random Pics van de Dag #1926
  • 509/06Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Ghana
  • 209/06Kingdom Hearts maakt zijn debuut op de Nintendo Switch 2
  • 209/06Dragon's Dogma 2 krijgt grote Dark Arisen-uitbreiding
  • 009/06Visma klopt INEOS in ploegentijdrit
  • 309/06WK-hit: Samuel Welten - De Leeuw Komt Eraan
  • 109/06Xenoblade Genesis is de volgende epische RPG
  • 009/06Een nieuwe RPG met Fire Emblem: Fortune's Weave
  • 1509/06The Legend of Zelda: Ocarina of Time krijgt een remake
  • 009/06Een nieuw 2D-HD avontuur met Final Fantasy Resonance
  • 1909/06Man (81) krijgt 10 jaar cel voor doden echtgenote die seks weigerde
  • 2909/06OM eist 4 jaar cel voor ex-agent en zijn maat na verkrachting 17-jarige
  • 6209/06Belgische rechter: taakstrafjes wegens brute verkrachting en verspreiden van video's daarvan
Actieve items
Actieve items


  • 1921:52Borssele blijft jaren afhankelijk van Russisch uranium, kabinet doet niets
  • 5021:51Agent Capelle niet vervolgd voor doodschieten tiener na fatbikeroof
  • 5221:48Ben & Jerry’s promoot het binnenhalen van meer asielzoekers: Vluchtelingen Welkom
  • 5421:39Tweede nacht vol geweldadige rellen na bijna onthoofding in Belfast
  • 17421:01Rellen in Belfast en omgeving na bijna onthoofding: politici spreken hun afschuw uit
  • 4920:58Fatbike-campagne van start: overheid roept ouders op in te grijpen
  • 3620:57Luchtalarm blijft toch: slimmere aansturing en defensie betaalt mee
  • 320:57Ubisoft sluit weer studio's en gooit 380 man eruit
  • 5520:57Random Pics van de Dag #1928
  • 4220:35PvdD wil oranjeversiering van bomen: 'gelul', zeggen bewoners
  • 7420:16Asielzoeker in Engeland verkrachtte vrouw nadat ze al verkracht was
  • 5120:08Kamer wil haast maken voor wet uitlezen telefoons asielzoekers
  • 2019:58Liz Hurley viert 61e verjaardag in haar bikini: 'Het leven wordt alleen maar mooier'
  • 2219:54Hillary Clinton eist dat Trump onder ede getuigt over Epstein
  • 319:46WK-Hit: Shakira - Dai Dai
  • 319:43tong80 op, en over het WK-2026 # 1.
  • 10719:38Kabinet wil criminele asielzoekers al na twee misdrijven het land uit
  • 3219:25Bill Gates: 'Epstein chanteerde me met mijn buitenechtelijke affaires'
  • 4518:35Hongaarse anticorruptiechef zelf aangeklaagd wegens corruptie en fraude
  • 6618:21Random Pics van de Dag #1923
  • 318:20FOK's weerbericht met Stephan5: Even bijkomen!
  • 2318:08Kabinet wil pepperspray toestaan voor ernstig bedreigden
  • 6018:06Meerderheid Duitsers wil dat beledigen politici strafbaar blijft
  • 2417:34Greenpeace: WK 2026 wordt meest vervuilende voetbaltoernooi ooit
  • 4617:27VS voert luchtaanvallen uit op Iran na neerhalen Apache-helikopter
  • 2315:0637-jarige vrouw misleidde gezin: leefde 14 maanden als 12-jarige
  • 415:02Nintendo Switch Sports Resort keert terug naar Wuhu eiland
  • 114:56Brute actie met een bloedige boodschap in Blood Message
  • 1714:39VrijMiBabes #303 (not very sfw!)
  • 5014:11Random Pics van de Dag #1462
  • 6214:00Belgische rechter: taakstrafjes wegens brute verkrachting en verspreiden van video's daarvan
  • 713:06Paaldansscene met Sydney Sweeney geschrapt: Sweeney baalt
  • 8012:21Random Pics van de Dag #1779
  • 312:03Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Engeland
  • 3212:02Kabinet onderzoekt legalisering pepperspray voor slachtoffers van stalking
  • 9311:48CBS: 68 procent Nederlanders wil arbeidsmigranten, maar wel beperkt
  • 4711:43Bij zelf overmaken geld naar fraudeur krijg je niks terug
  • 5511:16GroenLinks-PvdA heet nu officiëel 'Pro' in Tweede Kamer
  • 6510:19Houten test 20 km/u op druk fietspad: niet te handhaven
  • 2909:31Pentagon beschouwt Alibaba, Baidu en BYD als toeleveranciers van het Chinese leger
  • 7209:23Tennet waarschuwt: stroomtekort dreigt al vanaf 2028
  • 4709:03Vrouw krijgt miljoenen na borstamputatie wegens genderdysforie
  • 4208:49Random Pics van de Dag #1465
  • 108:16Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Oostenrijk
  • 4408:08Moeder krijgt boete van 805 frank (872 euro) na aankoop waterpistool op Amazon
  • 207:56Kingdom Hearts maakt zijn debuut op de Nintendo Switch 2
  • 1507:33The Legend of Zelda: Ocarina of Time krijgt een remake
  • 4405:33Nibud: Mensen met beperking maandelijks tot honderden euro's meer kwijt aan zorg
  • 3605:33Kabinet wil 'kidfluencing' strafbaar stellen, is dat een goed plan?
  • 502:42Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Ghana
Forum
Forum


  • 20221:54[Donderdag 11 juni 21:00] Mexico - Zuid-Afrika #6 reclame
  • 14121:53Rellen in Belfast #4 multiculturele spanningen
  • 26821:53[SBS6] De Bondgenoten #286 Wordt Chess gedumpt?
  • 16521:53Amsterdam gaat de strijd aan tegen moslimhaat
  • 12121:51[INFLUENCERS #250] Escortservice Classy but Trashy
  • 121:51[AMV] VS #1306 Inflation is inflating
  • 22621:51Kinderen betrokken bij ernstig ongeluk
  • 13821:50[NET5] Het blok 2026 #32 Blokkendozen
  • 621:49mensen die dit WK niet voor de Mannschaft zijn.
  • 3121:48Bewerkt vlees vergroot de kans op dementie, groente beschermend effect
  • 3121:48[WLR SC #398] WE worden wereldkampioen
  • 24021:46Teltopic #1314 tel door en door en door....
  • 521:43Goedkopie graflogo
  • 121:42[Groep A]Mexico,Zuid-Korea,Zuid-Afrika & Tsjechië
  • 24121:42Oorlog in Oekraïne #1295 - Laten we de trollen negeren
  • 21821:41Nederlandse Politiek #721 700 Een stap naar voren?
  • 1421:40[Voorbeschouwing] Formula 1 Spanish Grand Prix 2026 #1
  • 21421:39Het grote dagelijkse Trump nieuws topic #28
  • 27721:38Schaatsen #33: Van aanwijsplek naar aanwijsplek
  • 1621:35World Cup of Darts 2026 #1
  • 25121:34[Snooker] Algemeen topic #12
  • 13421:34De Bondgenoten Spoiler Topic
  • 14721:33Brood bakken in de oven #30: Brood, daar zit wat in..
  • 23621:32"De duistere kant van Forum voor Democratie"
  • 27521:32[Endurance] 24 Heures du Mans 2026
  • 921:30[Vrijdag 12 juni 04:00] Zuid-Korea - Tsjechië #1
  • 5021:30Al heel lang eenzaam en ik trek het niet meer
  • 3221:28[Dagboek] Veel aan hoofd - Deel 25
  • 7221:28Hamas en de vele pro-Palestijnse demonstraties #2
  • 5021:28[Tennis] ATP/WTA Libema Open (Rosmalen)
  • 18121:26Centraal Joods Overleg stapt naar rechter om komst Ye tegen te houden
  • 1721:20Elkaar geen hand meer geven.
  • 12421:17McDonald's, Burger King en KFC #82 - Meer korting a.u.b.
  • 2121:14La Vache Qui Rit in Frankrijk en Spanje
  • 221:03Voor de nerds: Tegenstanders 3e plaatsen in de 2e ronde
  • 7921:03[Voorspel] Nostradamus 2026
  • 1421:03AMOC wordt dus onnodig gehyped, want cold blob al in 1904 aanwezig.
  • 5921:00Na 20 jaar weer eens naar de Bioscoop
  • 7221:00[SBS6] Vandaag Inside #134 - Curaçao Inside Voorbij
  • 2520:57Conflict tussen vrijwillige brandweer en leiding vanwege Baby Shark
  • 12020:56Rijkswaterstaat stopt met onderhoud in Noord-Nederland: geen geld
  • 18220:55Politie schiet verdachte dood na beroving van fatbike #7
  • 28820:53[ACTUEEL] Tornado's in de VS #31 Seizoen 2025-2026
  • 6120:51VS het grootste gevaar voor de wereld, vindt overgrote deel mensheid
  • 1020:51Kraftwerk #5 Multimediatour
  • 2520:48Critérium du Dauphiné libéré #2 WOUT
  • 020:44[Donderdag 18 juni 04:00] Oezbekistan - Colombia
  • 4620:41Drama voor topscheidsrechter: Afrikaan mist het WK. Komt USA niet in.
  • 12620:39Spamuser opsporing service #14
  • 5820:38Het grote 'Fok! Formule 1-manager 40+ subleague' topic #46
  • 3420:38[Zondag 14 juni 22:00] Nederland - Japan #1
  • 620:37[Zondag 14 juni 03:00] Haïti - Schotland #1
  • 520:34[Crowdfunding] #440 Gaat we ECB verhoging merken CF aanbod?
  • 320:33Slechtste Rapper Van De Straat - Roel C. Verburg
  • 16620:32[Voorspellen] WK 2026 FOK! Poule
  • 23320:31Oorlog Iran #125 Iran het is echt heel erg gek!
  • 020:27[Woensdag 18 juni 01:00] Ghana - Panama
  • 10320:08Post-id 221.000.000 is bijna aan de beurt.
  • 1220:07[Voorspel] FIFA Fantasy 2026
  • 7420:04+5 telspel #142 Keer 5 =
  • 2420:03[ONLINE] Roddelpraat Topic #21
  • 4220:00Nederland Dal Vrij Trein start op 15 juni
  • 16619:54Laatst gekochte CD/LP/MuziekDVD deel 75 | koopjes
  • 27719:54[DAGBOEK] De weg naar balans #11
  • 16919:41Covid19 the aftermath #16 to prik or not to prik
  • 1819:36[Centraal] Randzaken
  • 19419:30Koninklijk Nieuws & Foto's #57 Koninklijk en stijlvol
  • 8919:26[Net5]Nieuw realityprogramma: Anti survival show met kaviaar, kreeft
  • 16719:25Wat is jouw seksualiteit?
  • 21519:24[SBS6] De Oranjezomer #9 kneuzenkermis tot slot
  • 6919:22Politieke meme's en spotprenten #9
  • 2619:21Social Media Feedback Topic
  • 919:18Het Oranje café vol met Nepo baby’s
  • 10119:17[NPO1] Keuringsdienst van waarde #43 Vissticks met cheddar.
  • 2619:06[SBS6] De Rijdende Rechter #292 - met zonder knikje van John Reid.
  • 10719:02[MTV] Ex on the beach Double Dutch #17 wederom aapjes kijken
  • 11818:53[WK SC #1] Let's Go!
  • 11418:47sigme’s eindeloze feuilleton
  • 118:36[Centraal] Scheidsrechters en VAR #1: Met nieuwe regels!
  • 18718:31VVD-jongeren AOW moet verdwijnen en ook hypotheekrenteaftre
  • 2418:30Het RLS Social Media-topic #160 Zonder Kolonel!!
  • 21318:24Nederlandstalige muziektopic #13
  • 24618:22Duitse Muziek #2
  • 12818:21Europop: Franse muziekscene #2
  • 20818:14Mijn volgende concert is:
  • 10718:05[Belastingaangifte 2025] Bericht- en meldtopic
  • 22418:01[Dagboek] Mijn struggles in het dagelijks leven
  • 16217:59[NL] Street View Quiz [#122] - Loogisch toch
  • 3417:56Hoe zou jij reageren als aliens zich echt zouden openbaren?
  • 21117:55Doctor Who #58 | Gatwa en RTD
  • 23517:50De Schatkamer van Beeld & Geluid #3
  • 14017:45Het hele alfabet #107 en 4letterwoord
  • 9417:45Touwtrekken 2.0 #635 - Team 1 beste team *G* *O*
  • 28617:20[PlayStation #182] Wolverine 15 september
  • 4517:10Virgil van Dijk: Er kan dit wk iets heel moois ontstaan
  • 3517:06Wat is jullie binnenhuistemperatuur? #78 Zomerzon
  • 7317:05e-readers & e-books - Deel 14: Kleuren eINK schermen
  • 916:51FOK! Premier Cycling League 2026 #10 Tussentijdse transfers
  • 5316:50Franky en Coen bakken friet in Oekraïne - Volg ze hier! #3
  • 29716:44Spaanstalige nummers #33 Del Otoño al invierno
  • Weblog
  • Algemeen

Jetten (D66) en Baudet (FvD) in gesprek over diverse thema's

Jippie 02-11-2023 10:20 print

In het NOS op 3 Verkiezingsprogramma zijn Rob Jetten (D66) en Thierry Baudet (Forum voor Democratie) met twintigers en dertigers in gesprek gegaan over diverse thema's waaronder onderwijs en wonen.

baudet jetten tweede kamerverkiezingen 2023
Submitter: 
137
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Iets te linkdumpen? Leuk stukje geschreven? Geef het door in de submit!
Vind jij de leukste video's of de grappigste plaatjes? Heb je een talent voor luchtigheid of vaak iets bijzonders te melden? Kom bloggen!
Jippie
thumbnail

Elke dag maak ik even tijd  voor de FP om het internet af te struinen op zoek naar nieuws. 

Part-time werkzaam als adviseur Kwaliteit Arbo en Milieu, dus tijd om bijdragen aan FOK! te leveren.

Meest gelezen
  • 7388500:27Random Pics van de Dag #1927
  • 4673518:30Random Pics van de Dag #1928
  • 205514:28Asielzoeker in Engeland verkrachtte vrouw nadat ze al verkracht was
  • 183709:40Kabinet wil criminele asielzoekers al na twee misdrijven het land uit
  • 148607:59Paaldansscene met Sydney Sweeney geschrapt: Sweeney baalt
  • 140707:53Ben & Jerry’s promoot het binnenhalen van meer asielzoekers: Vluchtelingen Welkom
  • 134008:50PvdD wil oranjeversiering van bomen: 'gelul', zeggen bewoners
  • 133412:00Bill Gates: 'Epstein chanteerde me met mijn buitenechtelijke affaires'
  • 117012:41Liz Hurley viert 61e verjaardag in haar bikini: 'Het leven wordt alleen maar mooier'
  • 114213:47Tweede nacht vol geweldadige rellen na bijna onthoofding in Belfast
  • 95715:39Agent Capelle niet vervolgd voor doodschieten tiener na fatbikeroof
  • 86416:56Kamer wil haast maken voor wet uitlezen telefoons asielzoekers
  • 76217:09Borssele blijft jaren afhankelijk van Russisch uranium, kabinet doet niets
  • 69008:35Kabinet wil pepperspray toestaan voor ernstig bedreigden
  • 60312:17Greenpeace: WK 2026 wordt meest vervuilende voetbaltoernooi ooit
  • 46513:43Brute actie met een bloedige boodschap in Blood Message
  • 27813:04Nintendo Switch Sports Resort keert terug naar Wuhu eiland
  • 27019:03WK-Hit: Shakira - Dai Dai
  • 24820:21Ubisoft sluit weer studio's en gooit 380 man eruit
  • 23518:58tong80 op, en over het WK-2026 # 1.
Font-grootte:

regelhoogte :

137 reacties

Reactiepagina:
1 2 3
donderdag 2 november 2023, 10:28 uur #1
11
Zuuuul
Waaaah
...met redactioneel een flinke NPO-saus erover, if I may say.
https://www.youtube.com/watch?v=y3ns6H5dHrU
donderdag 2 november 2023, 10:31 uur #2
13
JaapB
°Heel nozel??°
De programmamakers hebben er wel heel bewust voor gekozen om deze combinatie neer te zetten. Baudet met zijn vooringenomen mening en dan met een panel wat daar zit wat verre van de doorsnee 20'ers en 30'ers is.

Het moest natuurlijk wel vonken geven, alles voor de kijkcijfers.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
donderdag 2 november 2023, 10:47 uur #3
20
draakula
Bram/Het zijn partner, is programmamaker voor de NOS. Dus 1+1 = 2. Een voor opgezet debat/basisschool toneelstukje om voor D66 nog een beetje zetels te kunnen halen uit de LHBT a/z++ community.

Andere belangrijke agendapunten zoals armoedebestrijding, zorg, vluchtelingenbeleid is D66 al helemaal weggezakt.

En dan Baudet hiervoor uitnodigen om hem te kunnen framen. Missie compleet mislukt. Heb oprecht medelijden met Bram/Het dat hij zich A. heeft laten gebruiken door NOS/D66 voor D66 propaganda B. Hij in een negatieve zin compleet viral gaat.

[ Bericht gewijzigd door draakula op donderdag 2 november 2023 @ 11:15 ]
donderdag 2 november 2023, 11:00 uur #4
5
Encheiridion
Memento Mori
quote:
Op donderdag 2 november 2023 @ 10:31 schreef JaapB het volgende:
De programmamakers hebben er wel heel bewust voor gekozen om deze combinatie neer te zetten. Baudet met zijn vooringenomen mening en dan met een panel wat daar zit wat verre van de doorsnee 20'ers en 30'ers is.

Het moest natuurlijk wel vonken geven, alles voor de kijkcijfers.
Dom van Baudet dan om dit niet te snappen, hij kon het ook weigeren.
All is temporary, fame and the famous as well
- Marcus Aurelius
donderdag 2 november 2023, 11:14 uur #5
9
tufkac
Liflaflof
quote:
Op donderdag 2 november 2023 @ 11:00 schreef Encheiridion het volgende:

[..]


Dom van Baudet dan om dit niet te snappen, hij kon het ook weigeren.
Och, hij heeft hiermee vast weer punten gescoord bij het anti-LHBTI++ en anti-NPO front, wat toch een beetje zijn doelgroep is.
Give every man thine ear, but few thy voice
Take each man's censure, but reserve thy judgment.
donderdag 2 november 2023, 11:19 uur #6
1
JaapB
°Heel nozel??°
quote:
Op donderdag 2 november 2023 @ 11:00 schreef Encheiridion het volgende:

[..]


Dom van Baudet dan om dit niet te snappen, hij kon het ook weigeren.
Voor Baudet maakt het niet uit hoe hij in de aandacht komt, als hij maar aandacht krijgt. En ja dat is slim dom.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
donderdag 2 november 2023, 11:20 uur #7
0
Hugo862
quote:
Op donderdag 2 november 2023 @ 10:31 schreef JaapB het volgende:
De programmamakers hebben er wel heel bewust voor gekozen om deze combinatie neer te zetten. Baudet met zijn vooringenomen mening en dan met een panel wat daar zit wat verre van de doorsnee 20'ers en 30'ers is.

Het moest natuurlijk wel vonken geven, alles voor de kijkcijfers.
Wat is eigenlijk een doorsnee 20'ers en 30'ers dan?
donderdag 2 november 2023, 11:20 uur #8
4
Nemmarith
The Fearless!
_O-_O- wat een clown wereld....
Hello!
donderdag 2 november 2023, 11:49 uur #9
1
JaapB
°Heel nozel??°
quote:
Op donderdag 2 november 2023 @ 11:20 schreef Hugo862 het volgende:

[..]


Wat is eigenlijk een doorsnee 20'ers en 30'ers dan?
In elk geval niet zoveel personen die behoren tot de LHB+ groep. Daar waar het in de samenleving zo rond de 1 op 10 is was die verhouding daar zeker niet van toepassing.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
donderdag 2 november 2023, 11:57 uur #10
3
Mensen_doe_rustig
quote:
Op donderdag 2 november 2023 @ 11:49 schreef JaapB het volgende:

[..]

In elk geval niet zoveel personen die behoren tot de LHB+ groep. Daar waar het in de samenleving zo rond de 1 op 10 is was die verhouding daar zeker niet van toepassing.
Maar mensen die die LHBTI groep steunen zijn wel een groeiende meerderheid.

Je marketen naar de relatief kleine groep oude azijnpissers is dus niet zo slim.

De anti-groep lijkt zichzelf nogal te overschatten.
donderdag 2 november 2023, 12:08 uur #11
4
apenoot
Dit kan je toch niet serieus nemen? Snorremans in tuinbroek, die zo uit een aflevering van Jiskefet of keek-op-de-week kan komen, doet de LHB+ groep echt geen goed.
donderdag 2 november 2023, 12:09 uur #12
0
JaapB
°Heel nozel??°
quote:
Op donderdag 2 november 2023 @ 11:57 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]

Maar mensen die die LHBTI groep steunen zijn wel een groeiende meerderheid.

Je marketen naar de relatief kleine groep oude azijnpissers is dus niet zo slim.

De anti-groep lijkt zichzelf nogal te overschatten.
Eigenlijk is dat een belediging voor het wonderschone product azijn dat je dat in deze vergelijking moet betrekken.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
donderdag 2 november 2023, 12:17 uur #13
2
OwlBeBack
quote:
Op donderdag 2 november 2023 @ 12:08 schreef apenoot het volgende:
Dit kan je toch niet serieus nemen? Snorremans in tuinbroek, die zo uit een aflevering van Jiskefet of keek-op-de-week kan komen, doet de LHB+ groep echt geen goed.
De groep lhb + - $# weet ik veel wat doet zichzelf ook niet veel goeds
donderdag 2 november 2023, 12:29 uur #14
3
Leedvermaker
Zit daar nou voorn mafkees in een tuinbroek... Wtf :')8)7
donderdag 2 november 2023, 12:49 uur #15
8
Zuuuul
Waaaah
what else is new :')
(Brammetje de non-binair blijkt dus een undercover)

https://twitter.com/TweetHola/status/1719864113684267188

[ Bericht gewijzigd door Zuuuul op donderdag 2 november 2023 @ 13:06 ]
https://www.youtube.com/watch?v=y3ns6H5dHrU
donderdag 2 november 2023, 12:54 uur #16
0
Grimi
Heeft ie nog klappen gekregen?
donderdag 2 november 2023, 12:56 uur #17
0
#ANONIEM
Bidet wil LHBTQI+ afschafffen, zoals DENK dus. Prima toch?
donderdag 2 november 2023, 12:57 uur #18
1
Miester
De Calimero tactiek werkt weer prima want Baudet is hier natuurlijk gedwongen slachtoffer en had geen enkele invloed whatsoever _O-

Wat een passief arm kereltje moet Baudet eigenlijk zijn als je dat gelooft :D
donderdag 2 november 2023, 12:57 uur #19
4
Lord-Ronddraai
quote:
Op donderdag 2 november 2023 @ 12:08 schreef apenoot het volgende:
Dit kan je toch niet serieus nemen? Snorremans in tuinbroek, die zo uit een aflevering van Jiskefet of keek-op-de-week kan komen, doet de LHB+ groep echt geen goed.
Waarom zou dat LHBT groep geen goed doen. Hij laat prima zien dat tegenstanders als Baudet gewoon kanslozen zijn. Baudet gaat echt af als een gieter hier wat een volidioot echt geen enkel idee waar hij over praat.
donderdag 2 november 2023, 12:58 uur #20
1
Hugo862
quote:
Op donderdag 2 november 2023 @ 11:49 schreef JaapB het volgende:

[..]

In elk geval niet zoveel personen die behoren tot de LHB+ groep. Daar waar het in de samenleving zo rond de 1 op 10 is was die verhouding daar zeker niet van toepassing.
Ik heb het filmpje niet bekeken maar op basis van deze reactie mag ik dus aannemen alle deelnemers bij het begin hun geaardheid hebben genoemd?
donderdag 2 november 2023, 13:12 uur #21
2
Mensen_doe_rustig
quote:
Op donderdag 2 november 2023 @ 13:03 schreef Leer2eK het volgende:

[..]


Cijfers waaruit dat blijkt? Ik heb niks tegen homo's ofzo maar zulke mensen die als hen wensen te worden aangesproken of beweren dat er meer dan 2 genders zijn, die hebben gewoon een klap van de molen gehad.

En door al die vrijheden die ze maar verwachten te krijgen, worst alles steeds losser en meer doorgeslagen. Ze zijn niet voor niets allemaal zo geestesziek, want ze hebben geen sturing omdat alles maar moet kunnen.
Geslacht is niet hetzelfde als gender.

Geslacht is biologisch en daar zijn er 2 van, gender is cultureel bepaald en dus wel iets ingewikkelder dan je lijkt te willen. Het zijn niet voor niks twee verschillende woorden met elk hun eigen betekenis.

Zeggen dat die mensen bestaan en dat dat ok is is niet radicaal of doorgeslagen. Dat blijkt gewoon uit de feiten. Vroeger moest iedereen rechtshandig zijn en toen we er meer over leerden kwamen we er achter dat heel veel mensen eigenlijk linkshandig zijn.

Ook zijn onzijdige aanspreekvormen niet nieuw. We gebruiken ze al eeuwen.

Lijkt er dus op dat degenen die doorgeslagen zijn de schuimende anti-schreeuwers zijn.

quote:
Over the last years, there has been a positive change in the acceptance of homosexuality in the world. Among 27 countries surveyed, South Africa and India recorded the highest increases in the acceptance of homosexuality in society. South Africa is not the only African country making significant progress in this matter: Tunisia, Nigeria, and Kenya recorded an increase as well.

https://www.statista.com/(...)dwide/#topicOverview
quote:
A strong majority of people around the world would like their country to do more to support and protect transgender people (60%), with those in Spain (70%) and Argentina (67%) most likely to agree. Poland (39%), Hungary, and Japan (both 41%) are least likely to agree. A slim majority of respondents in the United States (51%) and France (52%) would like to see their country do more to protect and support transgender individuals. People around the world are more likely to say they believe their government needs to protect transgender people from discrimination (70%), with a majority of every country in the nationally representative markets agreeing (Argentina (84%) is most likely to agree, Poland (51%) is least likely to agree).

[..]

Countries Around the World Believe They Are Becoming More Tolerant of Transgender People
Six in ten people interviewed around the world (59%) believe that their country is becoming more tolerant of transgender people. This perception is strongest in Argentina (78%), Canada (78%), and Great Britain (75%). People in Sweden (73%), Australia (71%), and the United States (71%) also believe their countries are becoming more tolerant of transgender people. People in Hungary (31%), Poland (41%), and Japan (43%) are least likely to report that their country is becoming more tolerant of transgender people. In addition to a growing tolerance, a majority of people (60%) in these countries believe that transgender people are brave. People in Spain (74%), Argentina (70%), and Great Britain (69%) are most likely to agree with the sentiment that transgender people are brave, while those in Japan (38%) and Hungary (48%) are least likely to agree with this statement. A majority of people in the United States also believe that transgender people are brave (57%).

https://www.ipsos.com/en-(...)d-transgender-people


[ Bericht gewijzigd door Mensen_doe_rustig op donderdag 2 november 2023 @ 13:19 ]
donderdag 2 november 2023, 13:24 uur #22
5
Grimi
Haha die tuinbroek wat een sukkel zeg. Je zou er haast FvD van gaan stemmen.
donderdag 2 november 2023, 13:33 uur #23
2
2NutZ
Non-profit paardenstylist.
quote:
Op donderdag 2 november 2023 @ 12:49 schreef Zuuuul het volgende:
what else is new :')
(Brammetje de non-binair blijkt dus een undercover)

https://twitter.com/TweetHola/status/1719864113684267188
Echt niet te geloven maar eigenlijk vanwege NPO toch ook wel :')_O- wat een aanfluiting :r
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
donderdag 2 november 2023, 13:36 uur #24
3
Olds76
Bram/Het heeft een klap van de molen gehad en Baudet van een paraplu.
Dan krijg je dit.
donderdag 2 november 2023, 13:39 uur #25
1
Mr.Anderson83
There is no spoon.
quote:
Op donderdag 2 november 2023 @ 13:36 schreef Olds76 het volgende:
Bram/Het heeft een klap van de molen gehad en Baudet van een paraplu.
Dan krijg je dit.
Dan nog steeds is Bram een stuk meer verknipt met zijn waanideeën. Hoewel Baudet zijn opmerking "zich te identificeren als Alien" aardig in de buurt komt! :')
"You take the blue pill and the story ends. You wake in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill, you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes..."
donderdag 2 november 2023, 13:43 uur #26
0
AlfredJKwak5
Prachtig staaltje framing. Baudet moet zich weerbaarder opstellen. Hij moet geen antwoorden geven maar doorvragen.

Neem die verwarde man, die noemt zichzelf geen man of vrouw. Leuk, maar als je gaat drammen op geslacht dan komt vanzelf de verwijzing naar gender omhoog. Dat betekend letterlijk geslacht en daarmee zal hij zich vastpraten. Ontbloot hoe belachelijk de denkwijze is en er is geen antwoord meer nodig.

Precies hetzelfde geld van die jongere uit Oekraïne. Leuk, dat hij pinpoint wanneer hij denkt dat de oorlog is begonnen. Maar vraag hem eens de staatsgreep te erkennen, vraag hem eens naar de onderdrukking van de mensen in het oosten of vraag hem naar de eerdere overeenkomsten met Rusland. Hij zal zichzelf helemaal vastpraten.

Of nog een voorbeeld, neem het klimaat. Jongeren maken zich zorgen erom. Vraag concreet wat die jongeren denken wat de effecten zijn van 0,000036 graden opwarming. Dit kunnen ze niet beantwoorden en doordat daar geen antwoord op is wordt vanzelf duidelijk hoe belachelijk dat streven is.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
donderdag 2 november 2023, 13:57 uur #27
1
Mensen_doe_rustig
quote:
Op donderdag 2 november 2023 @ 13:43 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Prachtig staaltje framing. Baudet moet zich weerbaarder opstellen. Hij moet geen antwoorden geven maar doorvragen.

Neem die verwarde man, die noemt zichzelf geen man of vrouw. Leuk, maar als je gaat drammen op geslacht dan komt vanzelf de verwijzing naar gender omhoog. Dat betekend letterlijk geslacht en daarmee zal hij zich vastpraten. Ontbloot hoe belachelijk de denkwijze is en er is geen antwoord meer nodig.

Precies hetzelfde geld van die jongere uit Oekraïne. Leuk, dat hij pinpoint wanneer hij denkt dat de oorlog is begonnen. Maar vraag hem eens de staatsgreep te erkennen, vraag hem eens naar de onderdrukking van de mensen in het oosten of vraag hem naar de eerdere overeenkomsten met Rusland. Hij zal zichzelf helemaal vastpraten.

Of nog een voorbeeld, neem het klimaat. Jongeren maken zich zorgen erom. Vraag concreet wat die jongeren denken wat de effecten zijn van 0,000036 graden opwarming. Dit kunnen ze niet beantwoorden en doordat daar geen antwoord op is wordt vanzelf duidelijk hoe belachelijk dat streven is.
Dat kunnen ze niet beantwoorden omdat je framing vanaf het begin al niet klopt en berust op onwetendheid over de materie of een opzettelijke misrepresentatie ervan.

https://en.wikipedia.org/wiki/Poisoning_the_well
donderdag 2 november 2023, 13:58 uur #28
2
Leer2eK
quote:
Op donderdag 2 november 2023 @ 13:12 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]

Geslacht is niet hetzelfde als gender.

Geslacht is biologisch en daar zijn er 2 van, gender is cultureel bepaald en dus wel iets ingewikkelder dan je lijkt te willen. Het zijn niet voor niks twee verschillende woorden met elk hun eigen betekenis.

Zeggen dat die mensen bestaan en dat dat ok is is niet radicaal of doorgeslagen. Dat blijkt gewoon uit de feiten. Vroeger moest iedereen rechtshandig zijn en toen we er meer over leerden kwamen we er achter dat heel veel mensen eigenlijk linkshandig zijn.

Ook zijn onzijdige aanspreekvormen niet nieuw. We gebruiken ze al eeuwen.

Lijkt er dus op dat degenen die doorgeslagen zijn de schuimende anti-schreeuwers zijn.


[..]


[..]

Als geslacht en gender 2 verschillende dingen zijn, waarom voelt zo'n persoon zich dan aangevallen als je hem/haar man of vrouw noemt?

En als het niets met sekse te maken heeft, waarom moet er dan een geslachtsverandering ondergaan worden terwijl dat dan in theorie er niet toe zou moeten doen als het om "een gevoel" gaat?
Hard work never killed anybody, but why take a chance?
donderdag 2 november 2023, 13:59 uur #29
0
Mensen_doe_rustig
quote:
Op donderdag 2 november 2023 @ 13:58 schreef Leer2eK het volgende:

[..]


Als geslacht en gender 2 verschillende dingen zijn, waarom voelt zo'n persoon zich dan aangevallen als je hem/haar man of vrouw noemt?

En als het niets met sekse te maken heeft, waarom moet er dan een geslachtsverandering ondergaan worden terwijl dat dan in theorie er niet toe zou moeten doen als het om "een gevoel" gaat?
Het gaat om de rol die iemand wil spelen binnen een samenleving en welke associaties daarmee verbonden zijn. Daar heeft een ander niks over te bepalen.

Gender en geslacht hebben culturele associaties met elkaar. Ze zijn niet dezelfde dingen.

Vroeger waren hoge hakken mannelijk. Nu worden ze geassocieerd met vrouwelijkheid. Is dat biologisch of cultureel?
donderdag 2 november 2023, 14:13 uur #30
5
obligataire
quote:
Op donderdag 2 november 2023 @ 12:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]


Waarom zou dat LHBT groep geen goed doen. Hij laat prima zien dat tegenstanders als Baudet gewoon kanslozen zijn. Baudet gaat echt af als een gieter hier wat een volidioot echt geen enkel idee waar hij over praat.
Ik ben geen fan van Baudet maar op dit punt heeft hij wel gelijk. Vroeger werden mensen met verward gedrag nog afgeremd en tegen zichzelf beschermd, tegenwoordig wordt het zo gepromoot dat de absurditeit bijna geen grenzen meer kent en zelfs een soort van pseudowetenschappelijke basis kent. Er zijn mannen en vrouwen, punt.
Pecunia non olet
donderdag 2 november 2023, 14:15 uur #31
2
Mensen_doe_rustig
quote:
Op donderdag 2 november 2023 @ 14:13 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik ben geen fan van Baudet maar op dit punt heeft hij wel gelijk. Vroeger werden mensen met verward gedrag nog afgeremd en tegen zichzelf beschermd, tegenwoordig wordt het zo gepromoot dat de absurditeit bijna geen grenzen meer kent en zelfs een soort van pseudowetenschappelijke basis kent. Er zijn mannen en vrouwen, punt.
Vroeger werden mensen geforceerd om rechtshandig te schrijven.

Inmiddels weten we beter en blijken er best veel linkshandigen te zijn geweest die in een norm gedrukt werden waar zij eigenlijk niet in pasten.

We spreken ook niet van een epidemie van linkshandigheid of een promotie van linkshandigheid.

Er wordt niks gepromoot. We zijn ons gewoon bewust van nieuwe dingen.
donderdag 2 november 2023, 14:17 uur #32
0
Fat_Mike
Baudet staat er goed op, filmpje gaat rond als een malle
donderdag 2 november 2023, 14:17 uur #33
0
Fat_Mike
quote:
Op donderdag 2 november 2023 @ 14:15 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]

Vroeger werden mensen geforceerd om rechtshandig te schrijven.

Inmiddels weten we beter en blijken er best veel linkshandigen te zijn geweest die in een norm gedrukt werden waar zij eigenlijk niet in pasten.

We spreken ook niet van een epidemie van linkshandigheid of een promotie van linkshandigheid.

Er wordt niks gepromoot. We zijn ons gewoon bewust van nieuwe dingen.
Lol , goeie vergelijking man :O_O-
donderdag 2 november 2023, 14:21 uur #34
0
obligataire
quote:
Op donderdag 2 november 2023 @ 14:15 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]

Vroeger werden mensen geforceerd om rechtshandig te schrijven.

Inmiddels weten we beter en blijken er best veel linkshandigen te zijn geweest die in een norm gedrukt werden waar zij eigenlijk niet in pasten.

We spreken ook niet van een epidemie van linkshandigheid of een promotie van linkshandigheid.

Er wordt niks gepromoot. We zijn ons gewoon bewust van nieuwe dingen.
In de natuur zijn vrouwtjes, als gevolg van hun fysiek, bedoeld om nakomelingen te baren en mannetjes zijn er om de vrouwtjes te bevruchten. Zo simpel is het. Dat mensen, god weet waarom, zich allerlei onzin in hun hoofd halen, doet daar niets aan af.
Pecunia non olet
donderdag 2 november 2023, 14:24 uur #35
1
Fat_Mike
Verder, je moet hyper emotionele mensen geen onomkeerbare beslissingen laten nemen. Levensgevaarlijk

Laat staan ze dit laten promoten aan kinderen / voorlichting geven , wat niks anders is dan reclame maken
donderdag 2 november 2023, 14:28 uur #36
4
DBAR35GTR
The Beast From The East
quote:
Op donderdag 2 november 2023 @ 12:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]


Waarom zou dat LHBT groep geen goed doen. Hij laat prima zien dat tegenstanders als Baudet gewoon kanslozen zijn. Baudet gaat echt af als een gieter hier wat een volidioot echt geen enkel idee waar hij over praat.
In je eigen theorie geloven dat je geen man of vrouw bent maar non binair, wat dat ook mag betekenen, dan ontkent die persoon zijn eigen anatomie. Jezelf tot iets benoemen wijst op een geesteziekte. Want waarom bent u eigelijk niet de koning van Nederland? Je kan jezelf wel benoemen tot iets, dat wil niet zeggen dat het ook de waarheid is. Je kunt toch ook niet naar de buurman gaan en tegen hem zeggen, uw vrouw is nu van mij, want dat vind ik, dus het zo. Dit soort mensen zouden eens met een psycholoog moeten gaan praten.
donderdag 2 november 2023, 14:29 uur #37
1
Mensen_doe_rustig
quote:
Op donderdag 2 november 2023 @ 14:21 schreef obligataire het volgende:

[..]

In de natuur zijn vrouwtjes, als gevolg van hun fysiek, bedoeld om nakomelingen te baren en mannetjes zijn er om de vrouwtjes te bevruchten. Zo simpel is het. Dat mensen, god weet waarom, zich allerlei onzin in hun hoofd halen, doet daar niets aan af.
Het hele punt van beschaving is dat we onze primitieve natuur overwinnen.

Zo simpel is het.
donderdag 2 november 2023, 14:30 uur #38
3
Kijkvooruit
quote:
Op donderdag 2 november 2023 @ 14:15 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]

Vroeger werden mensen geforceerd om rechtshandig te schrijven.

Inmiddels weten we beter en blijken er best veel linkshandigen te zijn geweest die in een norm gedrukt werden waar zij eigenlijk niet in pasten.

We spreken ook niet van een epidemie van linkshandigheid of een promotie van linkshandigheid.

Er wordt niks gepromoot. We zijn ons gewoon bewust van nieuwe dingen.
Als linkshandige voel ik mij enorm beledigd dat je mij met een groep geesteszieken vergelijkt.
donderdag 2 november 2023, 14:31 uur #39
1
Mensen_doe_rustig
quote:
Op donderdag 2 november 2023 @ 14:17 schreef Fat_Mike het volgende:

[..]


Lol , goeie vergelijking man :O_O-
Zeker. :Y

Je hebt er niks op terug. _O-
donderdag 2 november 2023, 14:32 uur #40
2
Mensen_doe_rustig
quote:
Op donderdag 2 november 2023 @ 14:30 schreef Kijkvooruit het volgende:

[..]


Als linkshandige voel ik mij enorm beledigd dat je mij met een groep geesteszieken vergelijkt.
Vroeger zou jij door je linkshandigheid ook als geesteszieke gelabeld worden. ;)

Het is slechts een kwestie van tijd. De maatschappij schuift al een tijdje naar acceptatie.
donderdag 2 november 2023, 14:32 uur #41
0
tomhond
quote:
Op donderdag 2 november 2023 @ 13:59 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]

Het gaat om de rol die iemand wil spelen binnen een samenleving en welke associaties daarmee verbonden zijn. Daar heeft een ander niks over te bepalen.

Gender en geslacht hebben culturele associaties met elkaar. Ze zijn niet dezelfde dingen.

Vroeger waren hoge hakken mannelijk. Nu worden ze geassocieerd met vrouwelijkheid. Is dat biologisch of cultureel?
In mijn naam zit het woordje hond dus ik voel me ook een hond ik plas met een been omhoog tegen bomen en palen en als ik aan kutjes wil ruiken van de vrouwtjes op straat beginnen ze schelden en komt de politie langs of omstanders die me weg trappen en dan vraag ik me waarom mag ik geen zijn want ik ben er een dat is mijn gevoel.VInd dat mensen dat ook op scholen moeten onderwijzen en het lieft zo vroeg mogelijk ik wil dat kinderen dat weten dat zulke mensen ook bestaan wij hebben ook gevoelens woef woef. :s)
donderdag 2 november 2023, 14:34 uur #42
0
Mensen_doe_rustig
quote:
Op donderdag 2 november 2023 @ 14:32 schreef tomhond het volgende:

[..]


In mijn naam zit het woordje hond dus ik voel me ook een hond ik plas met een been omhoog tegen bomen en palen en als ik aan kutjes wil ruiken van de vrouwtjes op straat beginnen ze schelden en komt de politie langs of omstanders die me weg trappen en dan vraag ik me waarom mag ik geen zijn want ik ben er een dat is mijn gevoel.VInd dat mensen dat ook op scholen moeten onderwijzen en het lieft zo vroeg mogelijk ik wil dat kinderen dat weten dat zulke mensen ook bestaan wij hebben ook gevoelens woef woef. :s)
Jij denkt dus dat de associatie van hoge hakken met mannelijkheid of vrouwelijkheid een biologisch dingetje is?

Hoe kan het dan dat die associatie 180 gedraaid is in zo'n korte tijd?
donderdag 2 november 2023, 14:35 uur #43
0
tomhond
quote:
Op donderdag 2 november 2023 @ 14:34 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]

Jij denkt dus dat de associatie van hoge hakken met mannelijkheid of vrouwelijkheid een biologisch dingetje is?

Hoe kan het dan dat die associatie 180 gedraaid is in zo'n korte tijd?
Ik ben een hond honden dragen geen hoge hakken 8)7
donderdag 2 november 2023, 14:36 uur #44
2
Mensen_doe_rustig
quote:
Op donderdag 2 november 2023 @ 14:35 schreef tomhond het volgende:

[..]


Ik ben een hond honden dragen geen hoge hakken 8)7
Mannen droegen wel hoge hakken. Vroeger vond men dat mannelijk.
Nu wordt het als vrouwelijk gezien en worden ze vooral door vrouwen gedragen.

Wat is er veranderd? Want de biologie is niet veranderd.

foto
donderdag 2 november 2023, 14:41 uur #45
0
tomhond
quote:
Op donderdag 2 november 2023 @ 14:36 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]

Mannen droegen wel hoge hakken. Vroeger vond men dat mannelijk.
Nu wordt het als vrouwelijk gezien en worden ze vooral door vrouwen gedragen.

Wat is er veranderd? Want de biologie is niet veranderd.

[ afbeelding ]
Hey hoe kom je aan die foto van mijn ex en haar baasje jetten heeft die schoenen om haar poten gedaan vond ie leuk schijnbaar of zie je ze lachen
donderdag 2 november 2023, 14:43 uur #46
1
Mensen_doe_rustig
quote:
Op donderdag 2 november 2023 @ 14:41 schreef tomhond het volgende:

[..]


Hey hoe kom je aan die foto van mijn ex en haar baasje jetten heeft die schoenen om haar poten gedaan vond ie leuk schijnbaar of zie je ze lachen
Je durft geen antwoord te geven, he?
Het haalt je hele argument finaal onderuit, dus kun je alleen nog maar lacherig doen. :s)

Is de mannelijke of vrouwelijke associatie met hoge hakken biologisch bepaald of cultureel?
donderdag 2 november 2023, 14:43 uur #47
0
obligataire
quote:
Op donderdag 2 november 2023 @ 14:32 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]

Vroeger zou jij door je linkshandigheid ook als geesteszieke gelabeld worden. ;)

Het is slechts een kwestie van tijd. De maatschappij schuift al een tijdje naar acceptatie.
De vergelijking met linkshandigheid is m.i. niet relevant. Beide handen zijn geschikt om te schrijven, de een is wat handiger met links en de ander wat handiger met rechts. In het verleden werd rechts schrijven bevorderd in het onderwijs omdat rechts goed zou zijn en links inferieur. Als linkshandige schrijf je vaak wat slordiger en kon je niet met vulpen schrijven omdat je over je eigen teksten heen wreef voordat ze opgedroogd waren. Voor de rest zijn er geen nadelen en linkshandige/-voetige sporters zijn vaak uitmuntend in wat ze doen.
Pecunia non olet
donderdag 2 november 2023, 14:45 uur #48
1
Mensen_doe_rustig
quote:
Op donderdag 2 november 2023 @ 14:43 schreef obligataire het volgende:

[..]

De vergelijking met linkshandigheid is m.i. niet relevant. Beide handen zijn geschikt om te schrijven, de een is wat handiger met links en de ander wat handiger met rechts. In het verleden werd rechts schrijven bevorderd in het onderwijs omdat rechts goed zou zijn en links inferieur. Als linkshandige schrijf je vaak wat slordiger en kon je niet met vulpen schrijven omdat je over je eigen teksten heen wreef voordat ze opgedroogd waren. Voor de rest zijn er geen nadelen en linkshandige/voetige sporters zijn vaak uitmuntend in wat ze doen.
Het punt is dat linkshandigheid een veel groter voorkomend fenomeen was dan we dachten.

We werden ons er bewust van en pasten ons aan door niet iedereen te forceren om rechthandig te schrijven.

Met gendernormen is dat niet anders.

En aangezien tomhond te laf lijkt te zijn om een antwoord te geven, wat denk jij? Is de associatie met hoge hakken en mannelijkheid of vrouwelijkheid biologisch bepaald of cultureel bepaald? En als het biologisch is, hoe kan het dan in zo'n relatief korte tijd 180 graden omgedraaid zijn?
donderdag 2 november 2023, 14:50 uur #49
0
obligataire
quote:
Op donderdag 2 november 2023 @ 14:45 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]Is de associatie met hoge hakken en mannelijkheid of vrouwelijkheid biologisch bepaald of cultureel bepaald?
Laat ik voorop stellen dat hoge hakken bijzonder onpraktisch zijn en het voortbewegen bemoeilijken.

De reden waarom vrouwen ze dragen, is om langer te lijken, wetende dat heel veel mannen langere vrouwen met lange slanke benen erg aantrekkelijk vinden om te zien. Het is dus de aangeboren ijdelheid van de vrouw die dit fenomeen heeft voortgebracht. Met wat aandrang van de mannen wellicht :)

Van een man op hoge hakken wordt niemand vrolijk, zelfs de meest doorgewinterde homo niet :)
Pecunia non olet
donderdag 2 november 2023, 14:51 uur #50
1
Mensen_doe_rustig
quote:
Op donderdag 2 november 2023 @ 14:50 schreef obligataire het volgende:

[..]

Laat ik voorop stellen dat hoge hakken bijzonder onpraktisch zijn en het voortbewegen bemoeilijken.

De reden waarom vrouwen ze dragen, is om langer te lijken, wetende dat heel veel mannen langere vrouwen met lange slanke benen erg aantrekkelijk vinden om te zien. Het is dus de aangeboren ijdelheid van de vrouw die dit fenomeen heeft voortgebracht. Met wat aandrang van de mannen wellicht :)
Maar vroeger werden ze met mannelijkheid geassocieerd omdat ze vooral gebruikt werden door strijders te paard.

Hoe kan het dan biologisch bepaald zijn? Dat kan niet. Het is cultureel bepaald.

Gendernormen zijn dus ook cultureel. Niet biologisch.
Reactiepagina:
1 2 3
avatar Reageer zelf

Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken

Inloggen
Voorwaarden
Ik accepteer de voorwaarden.
Laatste reviews en specials
special
Random Pics van de Dag #1928
special
Random Pics van de Dag #1927
review
007 First Light
special
Random Pics van de Dag #1926
special
Random Pics van de Dag #1925
special
VrijMiBabes #307 (not very sfw!)
Algemene Voorwaarden | Privacy Policy | Cookievoorkeuren
Volg ons
©FOK.nl e.a.