Forum Weblog Zoek Actieve Items Nieuws Columns Reviews Previews Specials Archief
  • Inloggen 
  • fok.nl
  • Inloggen 
  • fok.nl
  • Actueel
    • Nederland
    • Internationaal
    • Economie
    • Politiek
    • Tech
    • Showbiz en Gossip
    • Opmerkelijk
  • Entertainment
    • Showbiz en Gossip
    • Muziek
    • Film
    • Televisie
    • Media & Cultuur
    • Bioscoopagenda
  • Sport
    • Voetbal
    • Formule 1
    • Autosport
    • Tennis
    • Wielrennen
    • Schaatsen
    • Wintersporten
    • Managerspelen
      • Voetbalmanager
      • Formule 1-manager
  • Games
    • PC
    • Playstation 4
    • Xbox One
    • Nintendo Switch
    • Xbox Series X|S
    • PlayStation 5
  • Film & TV
    • Film
    • Televisie
    • Trailers en Videos
    • Bioscoopagenda
  • Forum
  • Meer
    • Weblog
    • Fotoboek
    • Prijsvragen
    • Contact
    • Colofon
    • Feedback
    • Tip de redactie
FOK!
FOK!


  • 311:23Hongaarse anticorruptiechef zelf aangeklaagd wegens corruptie en fraude
  • 2108:51Luchtalarm blijft toch: slimmere aansturing en defensie betaalt mee
  • 1607:09Random Pics van de Dag #1927
  • 3500:09Random Pics van de Dag #1926
  • 420:00Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Ghana
  • 1916:41Man (81) krijgt 10 jaar cel voor doden echtgenote die seks weigerde
  • 1316:38OM eist 4 jaar cel voor ex-agent en zijn maat na verkrachting 17-jarige
  • 5116:31Belgische rechter: taakstrafjes wegens brute verkrachting en verspreiden van video's daarvan
  • 4616:03GroenLinks-PvdA heet nu officiëel 'Pro' in Tweede Kamer
  • 3015:46Man laat 20cm lange, 5cm dikke fles uit anus verwijderen: was zich aan het schoonmaken
  • 1812:16Megafestatie maakt na ruim 20 jaar comeback in Jaarbeurs Utrecht
  • 4309/06Nibud: Mensen met beperking maandelijks tot honderden euro's meer kwijt aan zorg
  • 4109/06Vrouw krijgt miljoenen na borstamputatie wegens genderdysforie
  • 2109/0637-jarige vrouw misleidde gezin: leefde 14 maanden als 12-jarige
  • 2009/06Lerares (35) gearresteerd voor incest en seks met tieners
  • 4509/06Bij zelf overmaken geld naar fraudeur krijg je niks terug
  • 409/06Afleveringen Verboden Liefde offline na pedozaak deelnemers
  • 409/06Hoe wapendeals Noord-Korea onverwacht rijker maken
  • 709/06Pokémon Go gebruikt jouw beelden voor militaire ai-navigatie
  • 4909/06Random Pics van de Dag #1925
  • 008/06Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Kroatië
Laatste items
Laatste items
Toon berichten uit deze thema's





Toon berichten van deze types







  • 311:23Hongaarse anticorruptiechef zelf aangeklaagd wegens corruptie en fraude
  • 1209:13FOK's weerbericht met Stephan5: Toch nog wat! (Foto's)
  • 2309:00Kabinet wil 'kidfluencing' strafbaar stellen , is dat een goed plan?
  • 2108:51Luchtalarm blijft toch: slimmere aansturing en defensie betaalt mee
  • 1607:09Random Pics van de Dag #1927
  • 207:00007 First Light
  • 5901:21Rellen in Belfast na bijna onthoofding: bus en auto's in brand, politie roept op tot kalmte
  • 2500:50VS voert luchtaanvallen uit op Iran na neerhalen Apache-helikopter
  • 3500:09Random Pics van de Dag #1926
  • 420:00Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Ghana
  • 118:36Kingdom Hearts maakt zijn debuut op de Nintendo Switch 2
  • 218:26Dragon's Dogma 2 krijgt grote Dark Arisen-uitbreiding
  • 018:20Visma klopt INEOS in ploegentijdrit
  • 218:18WK-hit: Samuel Welten - De Leeuw Komt Eraan
  • 118:15Xenoblade Genesis is de volgende epische RPG
  • 018:03Een nieuwe RPG met Fire Emblem: Fortune's Weave
  • 1217:56The Legend of Zelda: Ocarina of Time krijgt een remake
  • 017:28Een nieuw 2D-HD avontuur met Final Fantasy Resonance
  • 1916:41Man (81) krijgt 10 jaar cel voor doden echtgenote die seks weigerde
  • 1316:38OM eist 4 jaar cel voor ex-agent en zijn maat na verkrachting 17-jarige
  • 5116:31Belgische rechter: taakstrafjes wegens brute verkrachting en verspreiden van video's daarvan
  • 4616:03GroenLinks-PvdA heet nu officiëel 'Pro' in Tweede Kamer
  • 3015:46Man laat 20cm lange, 5cm dikke fles uit anus verwijderen: was zich aan het schoonmaken
  • 214:00Skaeve Huse.
  • 2513:22Pentagon beschouwt Alibaba, Baidu en BYD als toeleveranciers van het Chinese leger
  • 2712:57Europese drugsmarkt groeit: criminelen rekruteren steeds meer jongeren
  • 1812:16Megafestatie maakt na ruim 20 jaar comeback in Jaarbeurs Utrecht
  • 4309/06Nibud: Mensen met beperking maandelijks tot honderden euro's meer kwijt aan zorg
  • 409/06Dave The Diver verruilt blauwe snorkelland voor de jungle
  • 509/06FOK's weerbericht met Stephan5: Saai westen van het land!
  • 4109/06Vrouw krijgt miljoenen na borstamputatie wegens genderdysforie
  • 2109/0637-jarige vrouw misleidde gezin: leefde 14 maanden als 12-jarige
  • 2009/06Lerares (35) gearresteerd voor incest en seks met tieners
  • 4509/06Bij zelf overmaken geld naar fraudeur krijg je niks terug
  • 409/06Afleveringen Verboden Liefde offline na pedozaak deelnemers
  • 409/06Hoe wapendeals Noord-Korea onverwacht rijker maken
  • 709/06Pokémon Go gebruikt jouw beelden voor militaire ai-navigatie
  • 4909/06Random Pics van de Dag #1925
  • 1408/06Europa geeft op: Frans-Duits gevechtsvliegtuig FCAS definitief geschrapt
  • 4208/06Boodschappen tot 10 procent duurder: supermarkten sturen brandbrief naar kabinet
  • 008/06TV recensie Het Blok 2026 Week 9: Ray de Roastmaster en de kinderachtige klikspanen
  • 008/06Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Kroatië
  • 408/06Vampieren trollen in Castlevania: Belmont's Curse
  • 208/06WK-Hit: Gullie-Holland Daar Gaan We
  • 108/06F1: WK Tussenstand na race 6 van 22, Programma Barcelona
  • 2108/06Nucleaire dreiging neemt toe: landen breiden kernwapenarsenalen weer uit
  • 608/06VrijMiBabes #307 (not very sfw!)
  • 208/06Vivarium neemt je mee op een mysterieus cozy Life-sim avontuur
  • 2308/06Betuttelboete voor discounter Die Grenze wegens 'te goedkoop bier'
  • 4508/06Ben jij tevreden over de zichtbaarheid van politie in je woonwijk?
Actieve items
Actieve items


  • 311:53Hongaarse anticorruptiechef zelf aangeklaagd wegens corruptie en fraude
  • 2111:50Luchtalarm blijft toch: slimmere aansturing en defensie betaalt mee
  • 8911:50CBS: 68 procent Nederlanders wil arbeidsmigranten, maar wel beperkt
  • 5911:47Rellen in Belfast na bijna onthoofding: bus en auto's in brand, politie roept op tot kalmte
  • 2511:43Pentagon beschouwt Alibaba, Baidu en BYD als toeleveranciers van het Chinese leger
  • 2311:36Kabinet wil 'kidfluencing' strafbaar stellen , is dat een goed plan?
  • 2511:31VS voert luchtaanvallen uit op Iran na neerhalen Apache-helikopter
  • 1311:24OM eist 4 jaar cel voor ex-agent en zijn maat na verkrachting 17-jarige
  • 5111:17Belgische rechter: taakstrafjes wegens brute verkrachting en verspreiden van video's daarvan
  • 4111:11Vrouw krijgt miljoenen na borstamputatie wegens genderdysforie
  • 3511:10Random Pics van de Dag #1926
  • 3011:01Man laat 20cm lange, 5cm dikke fles uit anus verwijderen: was zich aan het schoonmaken
  • 6410:54Houten test 20 km/u op druk fietspad: niet te handhaven
  • 1210:19FOK's weerbericht met Stephan5: Toch nog wat! (Foto's)
  • 1910:17Man (81) krijgt 10 jaar cel voor doden echtgenote die seks weigerde
  • 4610:06GroenLinks-PvdA heet nu officiëel 'Pro' in Tweede Kamer
  • 4310:02Nibud: Mensen met beperking maandelijks tot honderden euro's meer kwijt aan zorg
  • 2010:02Lerares (35) gearresteerd voor incest en seks met tieners
  • 4109:37Van Dissel erkent weinig fouten tijdens verhoor bij Parlementaire Enquêtecommissie Corona
  • 1209:37The Legend of Zelda: Ocarina of Time krijgt een remake
  • 2309:20Betuttelboete voor discounter Die Grenze wegens 'te goedkoop bier'
  • 409:20Afleveringen Verboden Liefde offline na pedozaak deelnemers
  • 2709:06Europese drugsmarkt groeit: criminelen rekruteren steeds meer jongeren
  • 1609:00Random Pics van de Dag #1927
  • 208:53007 First Light
  • 5408:52D66 steunt toch wet die zwaaien met Hamasvlag strafbaar maakt
  • 3108:01Legerchef stelt dat Rusland in 2028 Baltische staten kan binnenvallen
  • 401:42Voorbeschouwing WK voetbal 2026: Ghana
  • 4401:23Influencer hangt boodschappentassen aan penis om 'penis-maxxing'
  • 2100:1737-jarige vrouw misleidde gezin: leefde 14 maanden als 12-jarige
  • 400:12Dave The Diver verruilt blauwe snorkelland voor de jungle
  • 1823:56Megafestatie maakt na ruim 20 jaar comeback in Jaarbeurs Utrecht
  • 4223:49Boodschappen tot 10 procent duurder: supermarkten sturen brandbrief naar kabinet
  • 223:47Dragon's Dogma 2 krijgt grote Dark Arisen-uitbreiding
  • 5523:09Helmplicht fatbike en e-bike voor jongeren gaat september 2027 in
  • 4722:37Iran en Israël stoppen met wederzijdse aanvallen na oproep Trump
  • 4521:55Ben jij tevreden over de zichtbaarheid van politie in je woonwijk?
  • 4521:47Bij zelf overmaken geld naar fraudeur krijg je niks terug
  • 121:29Kingdom Hearts maakt zijn debuut op de Nintendo Switch 2
  • 4921:21Random Pics van de Dag #1925
  • 5721:08Nederland en Duitsland versnellen plan voor asiel-uitzetcentra
  • 1420:59Europa geeft op: Frans-Duits gevechtsvliegtuig FCAS definitief geschrapt
  • 6620:48Historica waarschuwt: neonazi’s dringen Oekraïens leger binnen
  • 6920:46Gedwongen homogenezing wordt waarschijnlijk verboden
  • 219:57WK-hit: Samuel Welten - De Leeuw Komt Eraan
  • 8119:44Random Pics van de Dag #1640
  • 118:28Xenoblade Genesis is de volgende epische RPG
  • 417:54Hoe wapendeals Noord-Korea onverwacht rijker maken
  • 5517:44Random Pics van de Dag #1924
  • 2217:07Slot ontslagen bij Liverpool
Forum
Forum


  • 2911:53[RTL4] Huizenruilers
  • 15911:53Wat is jouw seksualiteit?
  • 14511:52[AMV] VS #1305 You're either crooked or you're stupid.
  • 29611:51[INFLUENCERS #248] Gewoon triggert!
  • 911:50AMOC wordt dus onnodig gehyped, want cold blob al in 1904 aanwezig.
  • 2411:50De Megafestatie komt terug
  • 27211:49Rellen in Belfast
  • 4311:49Dingen waar je enorm vrolijk van wordt #3
  • 4111:49VVD-jongeren AOW moet verdwijnen en ook hypotheekrenteaftre
  • 29611:49Politieke meme's en spotprenten #8
  • 26311:49[PlayStation #182] Wolverine 15 september
  • 25311:49Zaken waar je je echt dood aan ergert #15 - cup a soup
  • 17711:49Ruzie loopt volledig uit de hand in Burgum Fryslân (video)
  • 9611:49Nederlandse Politiek #721 700 Een stap naar voren?
  • 111:48We moeten af van promotie/degradatie in de eredivi
  • 3811:48CVC op je bankpas bij ABNAMRO
  • 7511:47Oorlog Iran #125 Iran het is echt heel erg gek!
  • 5611:45[NET5] Het blok 2026 #32 Blokkendozen
  • 26011:44[Crowdfunding] #439 KOM bezig met tweede jeugd??
  • 1711:44De Bondgenoten Spoiler Topic
  • 1911:42Gasunie bezorgd: meer vaart maken met vullen gasopslag
  • 16611:41[RTL5] Daar gaan ze weer
  • 6111:41Jongeren flirten niet meer en hebben geen seks vanwege smartphone
  • 18311:36De Schatkamer van Beeld & Geluid #3
  • 17711:35[SBS6] De Bondgenoten #285 Never a dull moment in de loods
  • 2211:34Rijkswaterstaat stopt met onderhoud in Noord-Nederland: geen geld
  • 1111:34[Zaterdag 13 juni 03:00] Verenigde Staten - Paraguay #1
  • 1811:34Solo Forever: 46, Undatable en klaar om 104 te worden
  • 8211:33Oorlog in Oekraïne #1295 - Laten we de trollen negeren
  • 6111:28[SBS6] Familie Gillis #20 Vanuit de bajes
  • 111:27De Peruviaanse presidentsverkiezing 2026
  • 4311:24[NPO1] Ons droomproject in Wales
  • 1211:23[Zondag 14 juni 22:00] Nederland - Japan #1
  • 3311:21Amsterdam gaat de strijd aan tegen moslimhaat
  • 4411:17is een tablet het waard?
  • 10511:13Groot tekort asieladvocaten dreigt, nieuwe regels voeren druk op
  • 4911:12Tour de France 2026 #2
  • 6211:10[Wielrennen #613] De Muur
  • 7311:09Suggestie: Update (volg)topic ontwikkeling forum
  • 2811:08[Tennis] ATP/WTA Libema Open (Rosmalen)
  • 5011:07Amsterdam kampt met jongerenprobleem
  • 9411:07Bloemen/planten in je eigen tuin #94 Kleur!
  • 13111:04Het grote dagelijkse Trump nieuws topic #28
  • 10011:04Teltopic #1310 tel door en door en door....
  • 29311:02[Dagboek] Veel aan hoofd - Deel 24
  • 1311:01Herhaling Een Jaar Van Je Leven op SBS9
  • 8311:01Touwtrekken 2.0 #635 - Team 1 beste team *G* *O*
  • 10310:57Dingen die je pas jaaaaaaaren later begrepen hebt! Deel 112
  • 4110:55Wat is op dit moment volgens jou de meest irritante reclame? #12
  • 310:55[Dinsdag 16 juni 03:00] Iran - Nieuw-Zeeland
  • 1410:54Ga jij kijken naar het WK?
  • 7710:51Ik wil over op Linux, maar heb een driver-probleem
  • 13810:51[Voorspellen] WK 2026 FOK! Poule
  • 10010:50Groepje Nederlanders randt vrouw op Eurostar aan.
  • 18110:48Koninklijk Nieuws & Foto's #57 Koninklijk en stijlvol
  • 110:4710 Juni, wereld fietsdag
  • 5210:47De Russen zijn helden
  • 11710:45Originele taal- en spelfouten op FOK! #86
  • 8210:44chronische zieken vrezen hoge kosten door plannen kabinet
  • 2910:37NASA wil maanbasis in 2030 om ruimtewedloop met China te winnen
  • 22610:31[UFO/UAP] #16 The Age of Disclosure
  • 2010:29Al heel lang eenzaam en ik trek het niet meer
  • 1810:22Nederland voorloper op het gebied van Thorium reactoren
  • 17510:17Centraal Joods Overleg stapt naar rechter om komst Ye tegen te houden
  • 10410:17Smartphones en dalend geboortecijfer: is technologie de boosdoener?
  • 1610:17Tenenkrommende fouten bij teksten in het openbaar #74
  • 14710:17Verander één letter. Expert # 74 (8 letters)
  • 8110:16Europa kraakt de huurwet van de Jonge
  • 8210:12(ouders van) kinderen met een ASS deel 52
  • 1510:10Odysseus v1.0 van PewDiePie - al iemand mee gespeeld?
  • 25809:59[Nintendo #120] Mario Christmas
  • 1309:55[MLN Kopieertruc #152] Vernedertopic #2
  • 28409:40FOK! Premier Cycling League 2026 #9 Is Pino gehacked?
  • 8709:28[centraal] Oranje Leeuwinnen
  • 13209:20Het hele alfabet #107 en 4letterwoord
  • 15909:20+7 telspel #94
  • 8609:19+9 telspel #73
  • 19409:15[SBS6] De Oranjezomer #9 kneuzenkermis tot slot
  • 2809:13Doodstraf VS: Stikstof als executiemiddel?
  • 9909:00Kabinet komt met steunpakket van 1 miljard euro
  • 2008:48Wat lees je nu? #96 zomerlezen
  • 5908:39[SBS6] Vandaag Inside #134 - Curaçao Inside Voorbij
  • 2908:31Weekmenu's #15
  • 9708:21Vinted #15 nog-net-niet gratis en verzendgezeur
  • 5708:18+5 telspel #142 Keer 5 =
  • 8407:49Het Curaçao - The Blue Wave topic
  • 26407:47Mijn brein kan dit niet aan.
  • 19907:44[Netflix #209] TUDUM
  • 1707:39Het RLS Social Media-topic #160 Zonder Kolonel!!
  • 6807:35Even naar 500.000 tellen #1411 Hup hup nog even doortellen
  • 2407:34Aftellen van 450.000 naar 0 #136
  • 1607:32Bank hoeft niet te betalen na helpdeskfraude
  • 1907:31Buitenlandse steden lepeltopic #268
  • 10107:23FOK!STOK door Nederland #307 Zeist (pigzwart)
  • 28707:19Het grote goedemorgen topic
  • 17306:57Het enige echte LEGO-topic #45 LEGOOOOOOOOOOO
  • 11906:52McDonald's, Burger King en KFC #82 - Meer korting a.u.b.
  • 1206:40De Megafestatie (het komt terug)
  • 21101:28[WLR SC #397] 110% anti-Israhel
  • 201:22Klikgebit.
  • Weblog
  • Algemeen

Racisten klagen op twitter

Rein (anoniem_17012024013905) 06-09-2022 09:32 print

En bedrijven blijven luisteren naar dat tuig.

clownfish tv clownfishtv d&d dungeons & dragons dungeons and dragons hasbro racisten twitter video wizards of the coast wotc
Submitter: 
63
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Iets te linkdumpen? Leuk stukje geschreven? Geef het door in de submit!
Vind jij de leukste video's of de grappigste plaatjes? Heb je een talent voor luchtigheid of vaak iets bijzonders te melden? Kom bloggen!
Rein (anoniem_17012024013905)
thumbnail

Rein is sinds 2006 actief op FOK! en laat zich (onder andere) omschrijven als Apple-gebruiker, Dungeon Master en computernerd.

Meest gelezen
  • 5896100:09Random Pics van de Dag #1926
  • 2389607:09Random Pics van de Dag #1927
  • 149001:21Rellen in Belfast na bijna onthoofding: bus en auto's in brand, politie roept op tot kalmte
  • 136316:31Belgische rechter: taakstrafjes wegens brute verkrachting en verspreiden van video's daarvan
  • 128515:46Man laat 20cm lange, 5cm dikke fles uit anus verwijderen: was zich aan het schoonmaken
  • 121713:22Pentagon beschouwt Alibaba, Baidu en BYD als toeleveranciers van het Chinese leger
  • 107712:57Europese drugsmarkt groeit: criminelen rekruteren steeds meer jongeren
  • 103316:41Man (81) krijgt 10 jaar cel voor doden echtgenote die seks weigerde
  • 98412:16Megafestatie maakt na ruim 20 jaar comeback in Jaarbeurs Utrecht
  • 89516:38OM eist 4 jaar cel voor ex-agent en zijn maat na verkrachting 17-jarige
  • 77400:50VS voert luchtaanvallen uit op Iran na neerhalen Apache-helikopter
  • 76016:03GroenLinks-PvdA heet nu officiëel 'Pro' in Tweede Kamer
  • 71209:00Kabinet wil 'kidfluencing' strafbaar stellen , is dat een goed plan?
  • 61417:56The Legend of Zelda: Ocarina of Time krijgt een remake
  • 57614:00Skaeve Huse.
  • 54607:00007 First Light
  • 39518:18WK-hit: Samuel Welten - De Leeuw Komt Eraan
  • 38708:51Luchtalarm blijft toch: slimmere aansturing en defensie betaalt mee
  • 38518:36Kingdom Hearts maakt zijn debuut op de Nintendo Switch 2
  • 34217:28Een nieuw 2D-HD avontuur met Final Fantasy Resonance
Font-grootte:

regelhoogte :

63 reacties

Reactiepagina:
1 2
dinsdag 6 september 2022, 09:35 uur #1
9
TheoddDutchGuy
Want negatief ergens over zijn als je iets race swapped of van iets wat een bepaalde omschrijving had, plots iets radicaals anders maakt, is automatisch racisme.

Aka kritiek word weggezet als racisme, zo kun je elke discussie compleet monddood maken.

Zie lotr discussies.. dat je dan bij een GoT serie juist iets anders ziet gebeuren ondanks race swapping en ietwat wokeness, geeft aan dat als het goed geschreven is en goed gepresenteerd word niemand er echt over gaat klagen.
dinsdag 6 september 2022, 09:41 uur #2
14
Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
quote:
Op dinsdag 6 september 2022 @ 09:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Want negatief ergens over zijn als je iets race swapped of van iets wat een bepaalde omschrijving had, plots iets radicaals anders maakt, is automatisch racisme.

Aka kritiek word weggezet als racisme, zo kun je elke discussie compleet monddood maken.

Zie lotr discussies.. dat je dan bij een GoT serie juist iets anders ziet gebeuren ondanks race swapping en ietwat wokeness, geeft aan dat als het goed geschreven is en goed gepresenteerd word niemand er echt over gaat klagen.
Zo gaat het altijd.

Een vrouw gedraagt zich als een bitch, als je er iets van zegt ben je mysogynist en haat je alle vrouwen.

Een Marokkaan gedraagt zich als tuig, als je er iets van zegt ben je islamofoob en heb je mot met alle Marokkanen.

Een neger gedraagt zich als een malloot, als je zegt dat het beter moet ben je een racist want je hebt de pik op alle negers.

Woke verprusts allerlei IPs, als je er kritiek op hebt ben je een boze blanke man die ruzie zoekt met alle niet-blanke-mannen op twitter.

Zo werkt het natuurlijk niet, je geeft kritiek op het gedrag of het product en dat heeft geen bal te maken met ethniciteit of achtergrond van degene die het doet, maar probeer dat maar eens uit te leggen aan de twitterbrigade.
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
dinsdag 6 september 2022, 09:41 uur #3
0
#ANONIEM
quote:
Op dinsdag 6 september 2022 @ 09:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Want negatief ergens over zijn als je iets race swapped of van iets wat een bepaalde omschrijving had, plots iets radicaals anders maakt, is automatisch racisme.

Aka kritiek word weggezet als racisme, zo kun je elke discussie compleet monddood maken.

Zie lotr discussies.. dat je dan bij een GoT serie juist iets anders ziet gebeuren ondanks race swapping en ietwat wokeness, geeft aan dat als het goed geschreven is en goed gepresenteerd word niemand er echt over gaat klagen.
Na ja, ik vind persoonlijk het vergelijken van gekleurde mensen met apan behoorlijk racistisch... Dat is wat de klagers deden.

Maar dat had je geweten als je het filmpje had gezien ;)
dinsdag 6 september 2022, 09:46 uur #4
5
TheoddDutchGuy
quote:
Op dinsdag 6 september 2022 @ 09:41 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Na ja, ik vind persoonlijk het vergelijken van gekleurde mensen met apan behoorlijk racistisch... Dat is wat de klagers deden.

Maar dat had je geweten als je het filmpje had gezien ;)
Daar word dan op gefocust, de 5 mensen die zoiets zeggen.
De 25000 andere negeren ze dan,.."opheffff!".
dinsdag 6 september 2022, 09:47 uur #5
0
#ANONIEM
quote:
Op dinsdag 6 september 2022 @ 09:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]


Daar word dan op gefocust, de 5 mensen die zoiets zeggen.
De 25000 andere negeren ze dan,.."opheffff!".
Yep. Het probleem is; dat die idioten van WotC luisteren naar die 5 racisten en de inhoud van D&D veranderen.
dinsdag 6 september 2022, 09:55 uur #6
3
J.A.R.V.I.S.
quote:
Op dinsdag 6 september 2022 @ 09:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]


Daar word dan op gefocust, de 5 mensen die zoiets zeggen.
De 25000 andere negeren ze dan,.."opheffff!".
Is toch altijd en niet alleen op Twitter. De politiek doet er steevast aan mee. Vreedzaam protest, 1 idioot met een nazi vlag en de hele discussie gaat over dat de gehele groep nazi's zijn. Het is het perfecte excuus voor de politiek, de media en het twitter volk (allemaal uit dezelfde hoek) om de discussie te negeren en vol los te gaan op een groep vanwege 1 individu. Maar dan is er een islamitisch protest, zie je tientallen anti Israël vlaggen of pro IS vlaggen en dan mag niemand over één kam gescheerd worden want het zijn maar individuen.

Het is een stemming wat gemaakt en gecreëerd is geworden door de politiek en media. Ondertussen neemt de haat en het geweld tegen de blanke man toe en we staan erbij en kijken ernaar net zoals ze in de jaren 30 van vorige eeuw stonden te kijken toen de extremisten de macht grepen.
dinsdag 6 september 2022, 09:55 uur #7
1
Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
quote:
Op dinsdag 6 september 2022 @ 09:41 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Na ja, ik vind persoonlijk het vergelijken van gekleurde mensen met apan behoorlijk racistisch... Dat is wat de klagers deden.

Maar dat had je geweten als je het filmpje had gezien ;)
Er is een ras van vliegende apen-eekhoorns waarvan er ooit een paar tot slaaf gemaakt zijn door een of andere boze tovenaar.

Waar is de vergelijking met gekleurde mensen precies? Plaatjes van die wezens zien er totaal niet uit als negers ofzo?
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
dinsdag 6 september 2022, 10:10 uur #8
5
Regse
The Event 201 scenario
Zoiets?

foto

Jason Statham as Black Panther
foto

>:)
>:)
dinsdag 6 september 2022, 10:19 uur #9
4
Moonlith
quote:
Op dinsdag 6 september 2022 @ 09:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]


Daar word dan op gefocust, de 5 mensen die zoiets zeggen.
De 25000 andere negeren ze dan,.."opheffff!".
Dat is nou net het punt he.

Vijf idioten schreeuwen iets op twitter, en mensen denken dat "het een groot probleem is dat breed speelt".

Vroeger werden dorpsidioten gewoon genegeerd.

Nu hebben ze een podium op internet en men denkt dat iedere mening waardevol is.
dinsdag 6 september 2022, 10:25 uur #10
1
#ANONIEM
quote:
Op dinsdag 6 september 2022 @ 10:10 schreef Regse het volgende:
Zoiets?

[ afbeelding | link ]

Jason Statham as Black Panther
[ afbeelding | link ]

>:)
Als etniciteit onderdeel van het verhaal is, dan werkt een raceswap niet. Alleen als etniciteit er totaal niet toedoet voor een rol (zoals een dwerg in The Rings of Power), dan kun je prima diversiteit aanbrengen.

Wat ik best interessant zou vinden is bijvoorbeeld een film over George Floyd waarin alle rassen en racisme omgedraaid zijn. Een soort alternatief universum waarin etnische Europeanen zwart zijn en Afrikanen wit. Dat zou prima werken.
dinsdag 6 september 2022, 10:25 uur #11
1
RRRobert
≠
quote:
Op dinsdag 6 september 2022 @ 09:41 schreef Shakkara het volgende:

[..]

Een Marokkaan gedraagt zich als tuig, als je er iets van zegt ben je islamofoob en heb je mot met alle Marokkanen.
Da's een logische gevolgtrekking, want dat tuig manifesteert zich ook altijd in roedels. Gelukkig ken ik er ook een aantal die zich hebben weten te ontworstelen aan de groepsdruk en algemene mores (#slachtofferrol) die binnen deze cultureel te onderscheiden heerst.
-Knip-.

[ Bericht gewijzigd door Jippie op dinsdag 6 september 2022 @ 10:43 ]
Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
dinsdag 6 september 2022, 10:35 uur #12
1
Recht_voor_zijn_raap
quote:
Op dinsdag 6 september 2022 @ 10:19 schreef Moonlith het volgende:

[..]

Dat is nou net het punt he.

Vijf idioten schreeuwen iets op twitter, en mensen denken dat "het een groot probleem is dat breed speelt".

Vroeger werden dorpsidioten gewoon genegeerd.

Nu hebben ze een podium op internet en men denkt dat iedere mening waardevol is.
Twitter is het gezwel van het internet.
Dankzij dat medium krijgen de grootste idioten een podium met alle gevolgen (zoals oa de hele cancel culture) van dien :r
dinsdag 6 september 2022, 10:40 uur #13
0
#ANONIEM
quote:
Op dinsdag 6 september 2022 @ 09:55 schreef Shakkara het volgende:

[..]


Er is een ras van vliegende apen-eekhoorns waarvan er ooit een paar tot slaaf gemaakt zijn door een of andere boze tovenaar.

Waar is de vergelijking met gekleurde mensen precies? Plaatjes van die wezens zien er totaal niet uit als negers ofzo?
Als jij dat vindt, heb ik ernstige bedenkingen bij jouw wereldbeeld.

[ Bericht gewijzigd door anoniem_17012024013905 op dinsdag 6 september 2022 @ 12:14 ]
dinsdag 6 september 2022, 10:46 uur #15
3
PietBillekoek
Spank 'em hard
Historisch gezien klopt de vergelijking ook helemaal niet. Europeanen kwamen weliswaar aan op boten maar gingen niet actief op jacht naar slaven. De slaven werden gekocht van stammen die onderling oorlog hadden, hun vijanden zelf gevangen hadden genomen en als slaaf gebruikte. Europeanen kochten de slaven over.

Dat is uiteraard ook niet goed te praten echter de vergelijking is fout en bovendien nogal twijfelachtig omdat je mensen met Afrikaans bloed wegzet als primaten.

Maar ok, misschien ben ik niet woke genoeg.
dinsdag 6 september 2022, 10:59 uur #16
1
TheoddDutchGuy
quote:
Op dinsdag 6 september 2022 @ 10:19 schreef Moonlith het volgende:

[..]

Dat is nou net het punt he.

Vijf idioten schreeuwen iets op twitter, en mensen denken dat "het een groot probleem is dat breed speelt".

Vroeger werden dorpsidioten gewoon genegeerd.

Nu hebben ze een podium op internet en men denkt dat iedere mening waardevol is.
Zie je hier ook inderdaad, zelfs ik doe er onbewust aan mee.
dinsdag 6 september 2022, 11:04 uur #17
3
KingRadler
King of the Radler
als je ergens een andere mening over hebt ben je meteen een racist of transfoob
dinsdag 6 september 2022, 12:36 uur #18
2
NoWayInHell
Fuck off.
quote:
Op dinsdag 6 september 2022 @ 09:41 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Na ja, ik vind persoonlijk het vergelijken van gekleurde mensen met apan behoorlijk racistisch... Dat is wat de klagers deden.

Maar dat had je geweten als je het filmpje had gezien ;)
Nou, als je je als apen gedraagt moet je ook niet vreemd opkijken...
Hieronder een mooi voorbeeld en dat is nog niet eens de ergste.

https://vidmax.com/video/(...)e-to-steal-her-phone
The needs of the few outweigh the needs of the many.
dinsdag 6 september 2022, 13:13 uur #19
0
Kevinio
quote:
Op dinsdag 6 september 2022 @ 10:25 schreef Kikvors het volgende:

[..]

Als etniciteit onderdeel van het verhaal is, dan werkt een raceswap niet. Alleen als etniciteit er totaal niet toedoet voor een rol (zoals een dwerg in The Rings of Power), dan kun je prima diversiteit aanbrengen.

Wat ik best interessant zou vinden is bijvoorbeeld een film over George Floyd waarin alle rassen en racisme omgedraaid zijn. Een soort alternatief universum waarin etnische Europeanen zwart zijn en Afrikanen wit. Dat zou prima werken.
Wat zou dan motivatie zijn om "diversiteit aan te brengen" in LotR en GoT?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet volledig op de hoogte ben van alle rassen binnen deze universums, maar als er wordt gesproken over blanke characters neem dan blanke acteurs, wordt er gesproken over zwarte characters neem dan zwarte acteurs.
Lijkt mij niet meer dan logisch eigenlijk...
dinsdag 6 september 2022, 13:24 uur #20
0
#ANONIEM
quote:
Op dinsdag 6 september 2022 @ 13:13 schreef Kevinio het volgende:

[..]


Wat zou dan motivatie zijn om "diversiteit aan te brengen" in LotR en GoT?
Diversiteit is goed om van stereotypering af te komen. Even een overdreven voorbeeld: stel dat elke held in elk verhaal wit is en elke vijand zwart, dan heeft dat hoe dan ook invloed op hoe men deze etniciteiten in het echt ziet. Dat gaat heel onbewust. Dat is al reden genoeg om over het gehele spectrum aan soorten personages diversiteit aan te brengen. Het kan totaal geen kwaad.

quote:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet volledig op de hoogte ben van alle rassen binnen deze universums, maar als er wordt gesproken over blanke characters neem dan blanke acteurs, wordt er gesproken over zwarte characters neem dan zwarte acteurs.
Lijkt mij niet meer dan logisch eigenlijk...
Dat hoeft niet als de kleur geen rol speelt. De rassen binnen Tolkiens universum zijn onderscheidend genoeg van elkaar zonder dat via kleurcodering te moeten duiden. Mensen die daar moeilijk over doen zijn of racisten of Tolkien-puristen met (ironisch genoeg) veel te weinig fantasie. O ja, er is ook nog een derde groep: meelifters die het leuk vinden om iets te haten.
dinsdag 6 september 2022, 13:40 uur #21
2
Kromo
Het taboe op etnische dader-info gaat heel ver en kan misdadigers straffeloos tientallen jaren hun gang laten gaan. Sterkste voorbeeld zover mij bekend: het heeft in Rotherham (UK) 1400 slachtoffers geëist, allemaal jonge meisjes. Het hele politiecorps, de gemeenteraad, alle instanties wisten dat Pakistanen op enorme schaal blanke schoolmeisjes verkrachtten. Niet incidenteel, maar georganiseerd en 20 jaar lang. En men greep niet in uit angst voor racist uitgemaakt te worden.
dinsdag 6 september 2022, 13:52 uur #22
1
Kevinio
quote:
Op dinsdag 6 september 2022 @ 13:24 schreef Kikvors het volgende:

[..]

Diversiteit is goed om van stereotypering af te komen. Even een overdreven voorbeeld: stel dat elke held in elk verhaal wit is en elke vijand zwart, dan heeft dat hoe dan ook invloed op hoe men deze etniciteiten in het echt ziet. Dat gaat heel onbewust. Dat is al reden genoeg om over het gehele spectrum aan soorten personages diversiteit aan te brengen. Het kan totaal geen kwaad.


[..]

Dat hoeft niet als de kleur geen rol speelt. De rassen binnen Tolkiens universum zijn onderscheidend genoeg van elkaar zonder dat via kleurcodering te moeten duiden. Mensen die daar moeilijk over doen zijn of racisten of Tolkien-puristen met (ironisch genoeg) veel te weinig fantasie. O ja, er is ook nog een derde groep: meelifters die het leuk vinden om iets te haten.
In het specifieke geval van een dwerg met een zwarte huidskleur; Ik meen dat dit type huidskleur ontstaan als evolutionair voordeel tegen de negatieve invloed van de zon. De vrouwelijke dwergen van Tolkien werden juist zoveel mogelijk verborgen. Als er dan geen logische verklaring voor gegeven is (door Tolkien in dit geval), waarom zou je dit dan hanteren?

En als er dan nog behoefte bestaat om dit type characters anders in te vullen, kan er ook een nieuw universum gemaakt worden? eg: Waarom een zwarte 007 en niet een nieuwe film over een special agent waar de hoofdcharacter zwart is?

Omdat de rollen geforceerd anders worden ingevuld gaat het opvallen en valt men erover. Black Panther is een voorbeeld van hoe het wel zou kunnen (minus de overdreven ophemeling die erover plaats vond).
dinsdag 6 september 2022, 13:54 uur #23
1
#ANONIEM
quote:
Op dinsdag 6 september 2022 @ 13:40 schreef Kromo het volgende:
Het taboe op etnische dader-info gaat heel ver en kan misdadigers straffeloos tientallen jaren hun gang laten gaan. Sterkste voorbeeld zover mij bekend: het heeft in Rotherham (UK) 1400 slachtoffers geëist, allemaal jonge meisjes. Het hele politiecorps, de gemeenteraad, alle instanties wisten dat Pakistanen op enorme schaal blanke schoolmeisjes verkrachtten. Niet incidenteel, maar georganiseerd en 20 jaar lang. En men greep niet in uit angst voor racist uitgemaakt te worden.
Dit maakt etnisch profileren zo problematisch. Als uit statistieken blijkt dat bepaald gedrag vaker voorkomt onder bepaalde etniciteiten, dan moet je daar aan de ene kant niet blind vanuit gaan, maar aan de andere kant moet je ook zeker niet wegkijken.
dinsdag 6 september 2022, 13:58 uur #24
1
stevi0
Werd na 30 sec. al moe van het onderwerp.
Gewoon cancellen die wokerds.

Kwam er sowieso al niet.
dinsdag 6 september 2022, 14:02 uur #25
2
#ANONIEM
quote:
Op dinsdag 6 september 2022 @ 13:52 schreef Kevinio het volgende:

[..]


In het specifieke geval van een dwerg met een zwarte huidskleur; Ik meen dat dit type huidskleur ontstaan als evolutionair voordeel tegen de negatieve invloed van de zon. De vrouwelijke dwergen van Tolkien werden juist zoveel mogelijk verborgen. Als er dan geen logische verklaring voor gegeven is (door Tolkien in dit geval), waarom zou je dit dan hanteren?
Totaal niet van toepassing op Tolkiens dwergen. Tolkiens universum kent geen evolutie, zoals dat in de echte wereld plaatsvindt. Daarnaast zijn dwergen niet verwant aan mensen, dus die kun je überhaupt op evolutionair vlak niet gelijktrekken.
Amazon neemt creatieve vrijheid. Dat mag. Te veel übernerds gaan met Tolkiens werk om, zoals christenen met de Bijbel omgaan. En dat is compleet belachelijk. En dit zeg ik als grote liefhebber van Tolkien.

quote:
En als er dan nog behoefte bestaat om dit type characters anders in te vullen, kan er ook een nieuw universum gemaakt worden? eg: Waarom een zwarte 007 en niet een nieuwe film over een special agent waar de hoofdcharacter zwart is?
Vraag je je dit serieus af? Naamsbekendheid alleen al betekent een grotere kans op succes. Investeerders gaan veel minder makkelijk mee in iets nieuws dan in iets dat al gegarandeerd een fanbase heeft.

quote:
Omdat de rollen geforceerd anders worden ingevuld gaat het opvallen en valt men erover. Black Panther is een voorbeeld van hoe het wel zou kunnen (minus de overdreven ophemeling die erover plaats vond).
Er is niets geforceerd aan bijvoorbeeld The Rings of Power. Het is simpelweg nieuwe personages introduceren die een kleurtje hebben. Dat is juist heel simpel, dus verre van geforceerd. Hoe kom je erbij dat het geforceerd is?
dinsdag 6 september 2022, 14:03 uur #26
2
KaleTosti
quote:
Op dinsdag 6 september 2022 @ 10:46 schreef PietBillekoek het volgende:
Historisch gezien klopt de vergelijking ook helemaal niet. Europeanen kwamen weliswaar aan op boten maar gingen niet actief op jacht naar slaven. De slaven werden gekocht van stammen die onderling oorlog hadden, hun vijanden zelf gevangen hadden genomen en als slaaf gebruikte. Europeanen kochten de slaven over.

Dat is uiteraard ook niet goed te praten echter de vergelijking is fout en bovendien nogal twijfelachtig omdat je mensen met Afrikaans bloed wegzet als primaten.

Maar ok, misschien ben ik niet woke genoeg.
Dat is dus een belangrijk onderdeel van de geschiedenis die de Woke/BLM groepering liever dood zwijgt, want slavenhandel moet en zal volledig op de witte mensheid worden geschoven. Er zal nooit een stamhoofd vanuit de westerlijke Afrikaanse landen sorry zeggen over het feit dat men eigenvolk van eigen kleur verkochr hebben. Want in principe kwamen de schepen van Nederland, Engeland, Portugal en Spanje met kruiden aan.... en werd het door de eigen Afrikaanse bevolking in gang gezet. De Afrikanen hebben zelf aan een groot deel van de kolonisatie en landbouw mee gewerkt en opgebouwd....maargoed...ctrl c ctrl v
dinsdag 6 september 2022, 14:50 uur #27
0
Ang3l
The Right Kinda Wrong
quote:
Op dinsdag 6 september 2022 @ 09:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Want negatief ergens over zijn als je iets race swapped of van iets wat een bepaalde omschrijving had, plots iets radicaals anders maakt, is automatisch racisme.

Aka kritiek word weggezet als racisme, zo kun je elke discussie compleet monddood maken.

Zie lotr discussies.. dat je dan bij een GoT serie juist iets anders ziet gebeuren ondanks race swapping en ietwat wokeness, geeft aan dat als het goed geschreven is en goed gepresenteerd word niemand er echt over gaat klagen.
Maar bij GOT roept iedereen dezelfde kritiek als LOTR. Daar gaat je hersenspinsel.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
dinsdag 6 september 2022, 14:53 uur #28
1
TheoddDutchGuy
quote:
Op dinsdag 6 september 2022 @ 14:50 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Maar bij GOT roept iedereen dezelfde kritiek als LOTR. Daar gaat je hersenspinsel.
Een blik op het recensie verschil van de gebruikers laat zien dat het dus niet draait om racisme, niet bij got en niet bij lotr.
dinsdag 6 september 2022, 15:30 uur #29
0
Hilarius
quote:
Op dinsdag 6 september 2022 @ 13:54 schreef Kikvors het volgende:

[..]

Dit maakt etnisch profileren zo problematisch. Als uit statistieken blijkt dat bepaald gedrag vaker voorkomt onder bepaalde etniciteiten, dan moet je daar aan de ene kant niet blind vanuit gaan, maar aan de andere kant moet je ook zeker niet wegkijken.
Dat vind ik nu eigenlijk zo'n voorbeeld van iets 'bespreekbaar' maken, maar het daar voor de rest bij laten. Praatjes vullen echter geen gaatjes. Bovenstaand is de aanpak zoals we die in Nederland kennen. Moedig iets benoemen maar na A volgt zeker geen B want brandmerking ligt op de loer.

[ Bericht gewijzigd door Hilarius op dinsdag 6 september 2022 @ 15:37 ]
dinsdag 6 september 2022, 16:36 uur #30
1
ijzerdraat
quote:
Op dinsdag 6 september 2022 @ 09:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Want negatief ergens over zijn als je iets race swapped of van iets wat een bepaalde omschrijving had, plots iets radicaals anders maakt, is automatisch racisme.

Aka kritiek word weggezet als racisme, zo kun je elke discussie compleet monddood maken.

Zie lotr discussies.. dat je dan bij een GoT serie juist iets anders ziet gebeuren ondanks race swapping en ietwat wokeness, geeft aan dat als het goed geschreven is en goed gepresenteerd word niemand er echt over gaat klagen.
Volgens mij bedoeld men hier met 'racisten' de personen die over DnD klagen omdat het niet 'divers' genoeg zou zijn. Klagers die DnD nooit zullen spelen.
Nee.
dinsdag 6 september 2022, 16:43 uur #31
1
Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
quote:
Op dinsdag 6 september 2022 @ 10:40 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Als jij dat vindt, heb ik ernstige bedenkingen bij jouw wereldbeeld.
Leg eens uit dan? Waar worden gekleurde mensen met apen vergeleken? De enigen die dat doen zijn de twitterzeikers.
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
dinsdag 6 september 2022, 17:11 uur #32
1
#ANONIEM
quote:
Op dinsdag 6 september 2022 @ 16:43 schreef Shakkara het volgende:

[..]


Leg eens uit dan? Waar worden gekleurde mensen met apen vergeleken? De enigen die dat doen zijn de twitterzeikers.
Ah, dan had ik je verkeerd begrepen, mea culpa. Dat was ook mijn punt :D We blijken het eensch te zijn *O*
dinsdag 6 september 2022, 17:41 uur #33
0
Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
quote:
Op dinsdag 6 september 2022 @ 17:11 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ah, dan had ik je verkeerd begrepen, mea culpa. Dat was ook mijn punt :D We blijken het eensch te zijn *O*
Ah right, ik had je oorspronkelijke post ook verkeerd begrepen! :*
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
dinsdag 6 september 2022, 19:21 uur #34
3
Recht_voor_zijn_raap
quote:
Op dinsdag 6 september 2022 @ 12:36 schreef NoWayInHell het volgende:

[..]

Nou, als je je als apen gedraagt moet je ook niet vreemd opkijken...
Hieronder een mooi voorbeeld en dat is nog niet eens de ergste.

https://vidmax.com/video/(...)e-to-steal-her-phone
Geweldig hé die diversiteit?
Wat een aanwinst voor onze maatschappij :')

:r
dinsdag 6 september 2022, 19:29 uur #35
3
Moonlith
quote:
Op dinsdag 6 september 2022 @ 13:24 schreef Kikvors het volgende:
Diversiteit is goed om van stereotypering af te komen.
Niks mis met stereotypen, als je niet kleinzerig bent.

quote:
Even een overdreven voorbeeld: stel dat elke held in elk verhaal wit is en elke vijand zwart, dan heeft dat hoe dan ook invloed op hoe men deze etniciteiten in het echt ziet. Dat gaat heel onbewust.
Dat zegt meer over jou.

quote:
Dat is al reden genoeg om over het gehele spectrum aan soorten personages diversiteit aan te brengen. Het kan totaal geen kwaad.
Jouw racisme is niet genoeg reden om moderne politiek te betrekken in een fantasie wereld en om die reden dingen er bij te gaan verzinnen.

Je bent ver heen als je 'diversiteit in een fantasie wereld' nodig hebt om ingebeelde raciale problemen in de moderne wereld te bestrijden.
dinsdag 6 september 2022, 19:39 uur #36
1
dutchtubby
Fok you
quote:
Op dinsdag 6 september 2022 @ 10:35 schreef Recht_voor_zijn_raap het volgende:

[..]


Twitter is het gezwel van het internet.
Dankzij dat medium krijgen de grootste idioten een podium met alle gevolgen (zoals oa de hele cancel culture) van dien :r
wij kunnen twitter ook gewoon cancelen hoor. haal je account weg en klaar als het masaal gebeurt
geen ondertitel mogelijk I.V.M. technische storing.
dinsdag 6 september 2022, 19:48 uur #37
0
otacon
Rude Boy
quote:
Op dinsdag 6 september 2022 @ 09:41 schreef Shakkara het volgende:

[..]


Zo gaat het altijd.

Een vrouw gedraagt zich als een bitch, als je er iets van zegt ben je mysogynist en haat je alle vrouwen.

Een Marokkaan gedraagt zich als tuig, als je er iets van zegt ben je islamofoob en heb je mot met alle Marokkanen.

Een neger gedraagt zich als een malloot, als je zegt dat het beter moet ben je een racist want je hebt de pik op alle negers.

Woke verprusts allerlei IPs, als je er kritiek op hebt ben je een boze blanke man die ruzie zoekt met alle niet-blanke-mannen op twitter.

Zo werkt het natuurlijk niet, je geeft kritiek op het gedrag of het product en dat heeft geen bal te maken met ethniciteit of achtergrond van degene die het doet, maar probeer dat maar eens uit te leggen aan de twitterbrigade.
Vergeet niet erbij toe te voegen dat als je iets tegen een blanke vent zegt die zich als een tokkie gedraag dat ze graag slachtoffer spelen en dingen naar je hoofd gooien als "tyf op naar je eigen land".
With all due respect. F*ck you, Sir!
dinsdag 6 september 2022, 20:13 uur #38
2
#ANONIEM
quote:
Op dinsdag 6 september 2022 @ 19:29 schreef Moonlith het volgende:

[..]

Niks mis met stereotypen, als je niet kleinzerig bent.


[..]

Dat zegt meer over jou.


[..]

Jouw racisme is niet genoeg reden om moderne politiek te betrekken in een fantasie wereld en om die reden dingen er bij te gaan verzinnen.

Je bent ver heen als je 'diversiteit in een fantasie wereld' nodig hebt om ingebeelde raciale problemen in de moderne wereld te bestrijden.
Nee hoor. Dat jij stereotypering prima vindt spreekt vóór mijn argument dat diversiteit juist nodig is.

De kleinzerigen zijn degene die lopen te janken als er een donkere dwerg in beeld komt. Dat die keuze erg zou zijn is het ingebeelde raciale probleem.
dinsdag 6 september 2022, 21:57 uur #39
0
ylangui
quote:
Dit maakt etnisch profileren zo problematisch. Als uit statistieken blijkt dat bepaald gedrag vaker voorkomt onder bepaalde etniciteiten, dan moet je daar aan de ene kant niet blind vanuit gaan, maar aan de andere kant moet je ook zeker niet wegkijken.
Dit is niet oplosbaar vanuit de kant van de wetgever of politie.

Zodra uit statistieken gedrag binnen een groep naar voren komt wordt inzet verhoogd als ze criminaliteit willen bestrijden met als gevolg betere controle en inzicht, wat de statistieken verder beïnvloedt vanwege mindere inzet elders.

Op welke gronden je dan ook wel gaat profileren je komt uiteindelijk op dezelfde kenmerken uit van de groep waar de meeste criminaliteit plaatsvindt.

De enige oplossingsrichting is accepteren dat een racisme discussie je geen stap verder brengt, het is voor iedereen een probleem.
dinsdag 6 september 2022, 23:06 uur #42
1
jeraadhetnooit
quote:
Op dinsdag 6 september 2022 @ 10:25 schreef Kikvors het volgende:

[..]

Als etniciteit onderdeel van het verhaal is, dan werkt een raceswap niet. Alleen als etniciteit er totaal niet toedoet voor een rol (zoals een dwerg in The Rings of Power), dan kun je prima diversiteit aanbrengen.

Wat ik best interessant zou vinden is bijvoorbeeld een film over George Floyd waarin alle rassen en racisme omgedraaid zijn. Een soort alternatief universum waarin etnische Europeanen zwart zijn en Afrikanen wit. Dat zou prima werken.
Waarom doet ras er toe bij George Floyd? Was hij gedood omdat hij zwart was of was het omdat hij een zware drugsverslaafde crimineel was die zich hevig verzette bij zij n arrestatie?
dinsdag 6 september 2022, 23:16 uur #43
2
#ANONIEM
quote:
Op dinsdag 6 september 2022 @ 20:13 schreef Kikvors het volgende:

[..]

Nee hoor. Dat jij stereotypering prima vindt spreekt vóór mijn argument dat diversiteit juist nodig is.
Sure, wil ik best in mee gaan, maar waarom 2e hands karakters? Verdient niet iedereen dezelfde creatieve input? Waarom de afdankertjes (rassen wisseling uit naam van diversiteit dus) aan groep x geven, ipv gewoon iets nieuws & creatiefs verzinnen?

En nu niet komen zeuren dat dat niet zou kunnen. Storm van de X-Men was jaaaaren de leider & mateloos populair. Die's nie ech blank nie. Eric July's Rippaverse' Isom campagne bewijst dat er zeker een markt is voor verhaal boven politiek.
quote:
De kleinzerigen zijn degene die lopen te janken als er een donkere dwerg in beeld komt. Dat die keuze erg zou zijn is het ingebeelde raciale probleem.
Waarom heb je niet door dat de kleur niet het probleem is, maar het veranderen van de lore?

In dit geval, puur een verandering omdat een stel extreem linkse racisten op twitter negers zien als apen en dat projecteren op een fantasie rollenspel...
woensdag 7 september 2022, 00:58 uur #44
0
HSG
quote:
Op dinsdag 6 september 2022 @ 13:13 schreef Kevinio het volgende:

[..]


Wat zou dan motivatie zijn om "diversiteit aan te brengen" in LotR en GoT?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet volledig op de hoogte ben van alle rassen binnen deze universums, maar als er wordt gesproken over blanke characters neem dan blanke acteurs, wordt er gesproken over zwarte characters neem dan zwarte acteurs.
Lijkt mij niet meer dan logisch eigenlijk...
Bij Game of Thrones spelen ook genoeg gekleurde acteurs maar daar hebben ze ook op Geologische vlak rekening gehouden. Gekleurde mensen in die serie komen vooral uit warme delen van de wereld met veel zon wat hier b.v. Noord-Afrika zou zijn.
Corporate translator
woensdag 7 september 2022, 06:49 uur #45
0
#ANONIEM
quote:
Op dinsdag 6 september 2022 @ 23:06 schreef jeraadhetnooit het volgende:

[..]

Waarom doet ras er toe bij George Floyd? Was hij gedood omdat hij zwart was of was het omdat hij een zware drugsverslaafde crimineel was die zich hevig verzette bij zij n arrestatie?
Daar gaat het niet alleen om. George Floyd is een icoon geworden van de BLM-beweging, wat je daar ook van mag vinden. In de algehele discours rondom Floyd kun je ras echt niet negeren.
woensdag 7 september 2022, 06:58 uur #46
0
#ANONIEM
quote:
Op dinsdag 6 september 2022 @ 23:16 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Sure, wil ik best in mee gaan, maar waarom 2e hands karakters? Verdient niet iedereen dezelfde creatieve input? Waarom de afdankertjes (rassen wisseling uit naam van diversiteit dus) aan groep x geven, ipv gewoon iets nieuws & creatiefs verzinnen?

En nu niet komen zeuren dat dat niet zou kunnen. Storm van de X-Men was jaaaaren de leider & mateloos populair. Die's nie ech blank nie. Eric July's Rippaverse' Isom campagne bewijst dat er zeker een markt is voor verhaal boven politiek.

[..]

Waarom heb je niet door dat de kleur niet het probleem is, maar het veranderen van de lore?

In dit geval, puur een verandering omdat een stel extreem linkse racisten op twitter negers zien als apen en dat projecteren op een fantasie rollenspel...
Over D&D weet ik te weinig om een mening over te kunnen hebben.

Over The Rings of Power: de kleur van een dwerg verandert niets of nauwelijks iets aan lore. De mensen die zich daar druk om maken, maar bijvoorbeeld niet om het feit dat Galadriel wraakbelust is - iets wat totaal indruist tegen waar Tolkien voor stond - zijn racisten. Punt. Het breken van thematiek (wraak als iets zien dat goed is) is vele malen erger voor Tolkiens nalatenschap dan de kleur van een personage. Maar daar hoor je die schreeuwers op YouTube niet over. Waarom niet? Omdat racisme beter scoort dan literaire thematiek. Het is allemaal zo oppervlakkig en doorzichtig. De thumbnails en titels alleen al: een en al clickbait. Dat jij dat niet inziet zegt heel veel over je. En niet heel veel goeds.

Je kunt onbewust racistisch zijn en dat is logisch. Niemand wil zichzelf als een slecht persoon zien. En daarom wringen ze zich in allerlei bochten, zwemmen ze rond in hun algoritme dat hun racisme verantwoordt. En als iemand ze daarop wijst dan is het een en al ontkenning, projectie en verontwaardiging. Het is doorzichtig en naïef dat het gênant is.
woensdag 7 september 2022, 08:26 uur #47
1
Kortak
Vincit Omnia Veritas
quote:
Op dinsdag 6 september 2022 @ 09:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Want negatief ergens over zijn als je iets race swapped of van iets wat een bepaalde omschrijving had, plots iets radicaals anders maakt, is automatisch racisme.

Aka kritiek word weggezet als racisme, zo kun je elke discussie compleet monddood maken.

Zie lotr discussies.. dat je dan bij een GoT serie juist iets anders ziet gebeuren ondanks race swapping en ietwat wokeness, geeft aan dat als het goed geschreven is en goed gepresenteerd word niemand er echt over gaat klagen.
Ik vind je erg racistisch. Je hebt in je comment 18x de letter N gebruikt van neger en maar 3x de letter B van blanke.

Ik voel me beledigd nu
Stephan! https://m.youtube.com/shorts/VAY3yR1zceo
woensdag 7 september 2022, 08:47 uur #48
0
Moonlith
quote:
Op dinsdag 6 september 2022 @ 20:13 schreef Kikvors het volgende:

[..]

Nee hoor. Dat jij stereotypering prima vindt spreekt vóór mijn argument dat diversiteit juist nodig is.
Nope. Nogmaals, dat jij daar een big deal van maakt maakt jou juist de racist.

Normale mensen kunnen daar gewoon mee lachen. En ja, dat geldt ook voor 'de slachtoffers'.

foto
VINE - RUNNING THROUGH WHITE PEOPLE NEIGHBORHOOD


quote:
De kleinzerigen zijn degene die lopen te janken als er een donkere dwerg in beeld komt. Dat die keuze erg zou zijn is het ingebeelde raciale probleem.
Die keuze is erg om de reden die er achter zit.

Als jij een fantasie wereld wilt maken met zwarte dwergen, rode dwergen, aziatische dwergen, en idem voor andere rassen, prima. Geen problemen mee. Moet je lekker zelf weten. Ieder z'n ding.

Het probleem hier is dat ze al bestaande IP aanpassen vanwege moderne politiek. Niet omdat ze creatief iets toe willen voegen en de fantasie wereld daadwerkelijk meer kleurrijk willen maken.

Zwarte dwergen zijn niet erg. Met je achterlijke moderne diversiteitscultus iemand anders z'n creatie verneuken om een 'statement' te maken en een paar zeikerds zich 'incluis' te laten voelen (get a fucking life), DAT is erg.

En ik weet dat jij dat niet snapt.
woensdag 7 september 2022, 08:53 uur #49
0
TheoddDutchGuy
quote:
Op woensdag 7 september 2022 @ 08:26 schreef Kortak het volgende:

[..]

Ik vind je erg racistisch. Je hebt in je comment 18x de letter N gebruikt van neger en maar 3x de letter B van blanke.

Ik voel me beledigd nu
Klinkt als reddit op dit moment.
Ik maakte een opmerking over die Bambi in het nieuws dat ze in dr auto moet slapen.
Zo van goh dat die nog niemand heeft want knap.

Hop perm ban 'seksisme" want ik behandel haar anders op basis van geslacht, dat je dat helemaal niet kan weten doet er niet toe.

Net als Twitter, een shithole van woke figuren geworden met pure facisten als mods, lekkere combinatie.
woensdag 7 september 2022, 08:58 uur #50
0
#ANONIEM
quote:
Op woensdag 7 september 2022 @ 08:47 schreef Moonlith het volgende:

[..]

Nope. Nogmaals, dat jij daar een big deal van maakt maakt jou juist de racist.
Daar hebben we de projectie die ik bedoelde.

quote:
Normale mensen kunnen daar gewoon mee lachen. En ja, dat geldt ook voor 'de slachtoffers'.

foto
VINE - RUNNING THROUGH WHITE PEOPLE NEIGHBORHOOD



[..]

Die keuze is erg om de reden die er achter zit.

Als jij een fantasie wereld wilt maken met zwarte dwergen, rode dwergen, aziatische dwergen, en idem voor andere rassen, prima. Geen problemen mee. Moet je lekker zelf weten. Ieder z'n ding.

Het probleem hier is dat ze al bestaande IP aanpassen vanwege moderne politiek. Niet omdat ze creatief iets toe willen voegen en de fantasie wereld daadwerkelijk meer kleurrijk willen maken.

Zwarte dwergen zijn niet erg. Met je achterlijke moderne diversiteitscultus iemand anders z'n creatie verneuken om een 'statement' te maken en een paar zeikerds zich 'incluis' te laten voelen (get a fucking life), DAT is erg.

En ik weet dat jij dat niet snapt.
Ik snap dat helemaal. Ons verschil is dat wij aan verschillende zaken verschillende waarden hangen. Dat heeft niks met snappen te maken, maar met ideologie.

Het heeft totaal geen invloed op het verhaal, het verneukt helemaal niks. Als jij kleur niet belangrijk vindt, waarom val je hier dan zo hard over? Laat mensen hun diversiteit hebben als zij zich daar prettig bij voelen. De mate van afwijking van de lore is zo veel kleiner dan andere zaken die Amazon aangepast heeft, zoals het samenpersen van de tijdlijn en een wraakzuchtige Galadriel. Ga je daar druk om maken.
Reactiepagina:
1 2
avatar Reageer zelf

Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken

Inloggen
Voorwaarden
Ik accepteer de voorwaarden.
Laatste reviews en specials
review
007 First Light
special
Random Pics van de Dag #1926
special
Random Pics van de Dag #1925
special
VrijMiBabes #307 (not very sfw!)
review
Mina the Hollower
special
Kraftwerk laat Royal Albert Hall schitteren
Algemene Voorwaarden | Privacy Policy | Cookievoorkeuren
Volg ons
©FOK.nl e.a.