Forum Weblog Zoek Actieve Items Nieuws Columns Reviews Previews Specials Archief
  • Inloggen 
  • fok.nl
  • Inloggen 
  • fok.nl
  • Actueel
    • Nederland
    • Internationaal
    • Economie
    • Politiek
    • Tech
    • Showbiz en Gossip
    • Opmerkelijk
  • Entertainment
    • Showbiz en Gossip
    • Muziek
    • Film
    • Televisie
    • Media & Cultuur
    • Bioscoopagenda
  • Sport
    • Voetbal
    • Formule 1
    • Autosport
    • Tennis
    • Wielrennen
    • Schaatsen
    • Wintersporten
    • Managerspelen
      • Voetbalmanager
      • Formule 1-manager
  • Games
    • PC
    • Playstation 4
    • Xbox One
    • Nintendo Switch
    • Xbox Series X|S
    • PlayStation 5
  • Film & TV
    • Film
    • Televisie
    • Trailers en Videos
    • Bioscoopagenda
  • Forum
  • Meer
    • Weblog
    • Fotoboek
    • Prijsvragen
    • Contact
    • Colofon
    • Feedback
    • Tip de redactie
FOK!
FOK!


  • 3209:05Wakker Plantje introduceert nieuwe term: ‘vegadrammen’
  • 1708:08Gemiddelde WOZ-waarde ruim 10 procent hoger
  • 707:56Jeremy Clarkson onthult agressieve kanker in nieuw seizoen
  • 5407:46Vleesdrammers van Wakker Dier introduceren term 'vleesdrammen'
  • 2107:34Random Pics van de Dag #1932
  • 3802:17Random Pics van de Dag #1931
  • 7616/06Leraar misbruikt en vermoordt geadopteerde baby Preston: was een 'speelding'
  • 2116/06Vrouw die zonder bungeekoord van brug werd gegooid leefde nog toen ze gevonden werd
  • 1116/06Peuter (2) overlijdt na val uit raam in Rotterdam
  • 4216/06EU verbiedt budgetvliegmaatschappijen kosten te rekenen voor handbagage
  • 1316/06Vliegtuigje met parachutisten crasht: 12 doden
  • 3016/06Nieuwe Farm Bill dreigt schoolbananen in de VS te schrappen
  • 2016/06VrijMiBabes #308 (not very sfw!)
  • 115/06Win een Toy Story 5-prijzenpakket!
  • 614/06Nyck de Vries schrijft historie met winst in 24 uur van Le Mans
  • 714/06F1: Uitslag Grand Prix van Spanje
  • 014/06Eerste Formule 2-zege Camara, Tsolov nieuwe leider
  • 3314/06Random Pics van de Dag #1930
  • 014/06Wharton en Naël pakken Formule 3-zeges in Barcelona
  • 5714/06Amsterdammers klagen over 'stripteaseboten' in grachten
  • 7114/06Zwitserland stemt over bevolkingslimiet van 10 miljoen
Laatste items
Laatste items
Toon berichten uit deze thema's





Toon berichten van deze types







  • 210:08FOK's weerbericht met Stephan5: Valt toch wel tegen mijn insziens.
  • 3209:05Wakker Plantje introduceert nieuwe term: ‘vegadrammen’
  • 1708:08Gemiddelde WOZ-waarde ruim 10 procent hoger
  • 707:56Jeremy Clarkson onthult agressieve kanker in nieuw seizoen
  • 5407:46Vleesdrammers van Wakker Dier introduceren term 'vleesdrammen'
  • 2107:34Random Pics van de Dag #1932
  • 506:00[WK] Messi schittert bij probleemloze WK-start van Argentinië
  • 105:37[WK] Noorwegen opent WK met ruime zege dankzij uitblinkende Haaland
  • 3802:17Random Pics van de Dag #1931
  • 3600:13FBI verijdelt grote aanslag op UFC-gevecht bij het Witte Huis
  • 423:42Met tong80, op en over het WK-2026 # 4
  • 323:31[WK] Frankrijk begint met zege op Senegal
  • 721:04'XBOX gaat nog meer ontwikkelaars sluiten'
  • 820:44Vrouw veroordeeld tot 4,5 jaar cel wegens moedermoord met insuline
  • 2020:22Trump: 'Syrië moet de strijd van Israël tegen Hezbollah overnemen'
  • 1820:10Russisch oorlogsschip vuurt waarschuwingsschoten richting Brits jacht
  • 1012:58FOK's weerbericht met Stephan5: Schroeihitte is wel zeker
  • 1712:20Logitech G breidt G3-lijn uit met toetsenbord en muis
  • 7616/06Leraar misbruikt en vermoordt geadopteerde baby Preston: was een 'speelding'
  • 2116/06Vrouw die zonder bungeekoord van brug werd gegooid leefde nog toen ze gevonden werd
  • 7016/06VAR-scheidsrechter ontkent 'extreemrechts' 👌-gebaar op WK
  • 1116/06Peuter (2) overlijdt na val uit raam in Rotterdam
  • 4216/06EU verbiedt budgetvliegmaatschappijen kosten te rekenen voor handbagage
  • 1316/06Vliegtuigje met parachutisten crasht: 12 doden
  • 3016/06Nieuwe Farm Bill dreigt schoolbananen in de VS te schrappen
  • 316/06[WK] Vermakelijk duel tussen Nieuw-Zeeland en Iran kent geen winnaar
  • 016/06[WK] Saudi-Arabië houdt Uruguay op remise in groep H
  • 116/06[WK] België komt te laat op gang en verspeelt punten tegen Egypte
  • 2016/06VrijMiBabes #308 (not very sfw!)
  • 416/06Goedemorgen FOK!
  • 8015/06Syriër uit Druten krijgt 26 jaar cel voor marteling en verkrachting in Syrië
  • 2515/06Wim T. Schippers, multitalent, overleden op 83-jarige leeftijd
  • 015/06TV recensie Het Blok 2026 – Week 11: Brutale Bouwregelschendingen en de Klierende Kleuterklas
  • 915/06[WK] Kaapverdië stunt met punt tegen topfavoriet Spanje
  • 5715/06Politiek wil af van automatische verkiezingen na kabinetsval, is dat een goed plan?
  • 8315/06Restore Britain: nieuwe partij van Musk bedreigt Farage bij verkiezingen
  • 3515/06Politie zet drones in tegen overlast hangjongeren Groningen
  • 5515/06FIFA onderzoekt 'white power'-gebaar van VAR op WK 2026
  • 315/06FOK's weerbericht met Stephan5: Laat het hittekanon maar komen!
  • 2415/06Gommers: tekort ic-personeel opnieuw probleem bij nieuwe pandemie
  • 2415/06Tesla misleidde toezichthouders met Full Self Driving-veiligheidscijfers
  • 1215/06Projectontwikkelaar moet ruim 400.000 euro betalen vanwege jarenlange lekkage
  • 10415/06VS en Iran sluiten akkoord: einde oorlog en Straat van Hormuz weer open
  • 115/06Win een Toy Story 5-prijzenpakket!
  • 015/06[WK] Late treffer Diallo levert Ivoorkust belangrijke WK-zege op
  • 5415/06[WK] Oranje geeft zege op Japan vlak voor tijd weg op WK voetbal
  • 314/06[WK] Historische WK-goal kan zware nederlaag Curaçao niet voorkomen
  • 1414/06Met tong80 op, en over het WK-2026 # 3
  • 3914/06Man uit Texas krijgt 45 jaar cel voor diefstal van 200 Lego-sets
  • 014/06Del Toro slaat dubbelslag en wint Tour Auvergne-Rhône-Alpes
Actieve items
Actieve items


  • 711:21Jeremy Clarkson onthult agressieve kanker in nieuw seizoen
  • 3611:21FBI verijdelt grote aanslag op UFC-gevecht bij het Witte Huis
  • 3211:21Wakker Plantje introduceert nieuwe term: ‘vegadrammen’
  • 5411:19Vleesdrammers van Wakker Dier introduceren term 'vleesdrammen'
  • 211:04FOK's weerbericht met Stephan5: Valt toch wel tegen mijn insziens.
  • 1810:47Russisch oorlogsschip vuurt waarschuwingsschoten richting Brits jacht
  • 2110:36Random Pics van de Dag #1932
  • 1710:36Gemiddelde WOZ-waarde ruim 10 procent hoger
  • 7610:09Leraar misbruikt en vermoordt geadopteerde baby Preston: was een 'speelding'
  • 510:01[WK] Messi schittert bij probleemloze WK-start van Argentinië
  • 709:33'XBOX gaat nog meer ontwikkelaars sluiten'
  • 809:27Vrouw veroordeeld tot 4,5 jaar cel wegens moedermoord met insuline
  • 3009:22Nieuwe Farm Bill dreigt schoolbananen in de VS te schrappen
  • 7309:17Random Pics van de Dag #1599
  • 5509:13FIFA onderzoekt 'white power'-gebaar van VAR op WK 2026
  • 109:11[WK] Noorwegen opent WK met ruime zege dankzij uitblinkende Haaland
  • 7009:11VAR-scheidsrechter ontkent 'extreemrechts' 👌-gebaar op WK
  • 5409:06[WK] Oranje geeft zege op Japan vlak voor tijd weg op WK voetbal
  • 109:05[WK] België komt te laat op gang en verspeelt punten tegen Egypte
  • 3809:02Random Pics van de Dag #1931
  • 8008:35Syriër uit Druten krijgt 26 jaar cel voor marteling en verkrachting in Syrië
  • 5308:27Waakhond waarschuwt: socialmedia-algoritmes bedreigen democratie
  • 8308:23Restore Britain: nieuwe partij van Musk bedreigt Farage bij verkiezingen
  • 2108:23VS keurt megafusie Paramount en Warner Bros. goed
  • 5708:00Politiek wil af van automatische verkiezingen na kabinetsval, is dat een goed plan?
  • 10407:55VS en Iran sluiten akkoord: einde oorlog en Straat van Hormuz weer open
  • 307:45[WK] Frankrijk begint met zege op Senegal
  • 307:32LEGO Pokemon Eevee 72151
  • 4207:27EU verbiedt budgetvliegmaatschappijen kosten te rekenen voor handbagage
  • 406:48Met tong80, op en over het WK-2026 # 4
  • 2006:44Trump: 'Syrië moet de strijd van Israël tegen Hezbollah overnemen'
  • 1706:05Logitech G breidt G3-lijn uit met toetsenbord en muis
  • 1001:31FOK's weerbericht met Stephan5: Schroeihitte is wel zeker
  • 401:23Goedemorgen FOK!
  • 7100:33Zwitserland stemt over bevolkingslimiet van 10 miljoen
  • 1100:16Peuter (2) overlijdt na val uit raam in Rotterdam
  • 11223:52Israël bombardeert Beiroet, Iran dreigt VS-deal te laten klappen
  • 11423:08Elon Musk wordt eerste 'trillionaire': Gevaar voor democratie
  • 2522:32Wim T. Schippers, multitalent, overleden op 83-jarige leeftijd
  • 1622:08'Microsoft gaat XBOX afstoten'
  • 6221:46'Word geen Douchebag': Nederland moet korter douchen
  • 3521:46Politie zet drones in tegen overlast hangjongeren Groningen
  • 2821:36EU start toetredingsgesprekken met Oekraïne en Moldavië
  • 321:28[WK] Vermakelijk duel tussen Nieuw-Zeeland en Iran kent geen winnaar
  • 2120:56Vrouw die zonder bungeekoord van brug werd gegooid leefde nog toen ze gevonden werd
  • 1220:53VrijMiBabes #289 (not very sfw!)
  • 1320:44Vliegtuigje met parachutisten crasht: 12 doden
  • 3420:38[WK] Marokko en Brazilië houden elkaar in evenwicht op WK
  • 1420:21Iran-akkoord: Trump zegt zondag ondertekenen we maar Iran spreekt tegen
  • 2419:08Tesla misleidde toezichthouders met Full Self Driving-veiligheidscijfers
Forum
Forum


  • 13411:20Zorgkosten asielzoekers ontploft; situatie onhoudbaar
  • 1711:20Honderdduizenden jongeren willen meer uren werken, onbenut potentieel
  • 3411:19[INFLUENCERS #254] :blossom::dog:
  • 25411:19[SBS6] De Bondgenoten #290 Powerwelpjes
  • 3811:19Het grote goedemorgen topic #2
  • 15711:19Verander één letter. Expert # 74 (8 letters)
  • 511:18[Woensdag 17 juni 22:00] Engeland - Kroatië #1
  • 1211:18Wat is erg aan woke?
  • 25311:18"De duistere kant van Forum voor Democratie"
  • 13711:18[Woensdag 17 juni 03:00] Argentinië - Algerije
  • 10711:17Overlastgevende migranten in Zweden op schopstoel
  • 20511:17[SBS6] Vandaag Inside #134 - Curaçao Inside Voorbij
  • 21511:17Koninklijk Nieuws & Foto's #57 Koninklijk en stijlvol
  • 011:15Jelte van Serious Request op vijfjarige leeftijd overleden:
  • 22311:15[Wielrennen #613] De Muur
  • 14411:14Het hele alfabet #107 en 4letterwoord
  • 23911:11Oorlog in Oekraïne #1297 - Smert voroham!
  • 21711:08[Woensdag 17 juni 00:00] Irak - Noorwegen #1
  • 21411:07[NET5] Het blok 2026 #32 Blokkendozen
  • 011:07U.S. Barista Championships 2026
  • 18611:07[WLR SC #400] Wij kijken naar De Belg
  • 4811:05Homokoppel misbruikt en vermoordt geadopteerde baby
  • 111:02Jeremy Clarkson heeft agressieve vorm van kanker
  • 111:02[Maandag 22 juni 22:00] Frankrijk - Irak
  • 13811:00[Coldcase] 2014: Verdwijning van Hanno van Mil #2
  • 18011:00Wat is jouw seksualiteit?
  • 1010:58[idee] Waarom geen WK met 32 teams maar met 2 groepsfases
  • 7510:57Oorlog Iran #127
  • 7910:57Zelfde groepje actievoerders te zien bij asielprotesten door hele land
  • 24910:56[SBS6] De Oranjezomer #9 kneuzenkermis tot slot
  • 23510:55[F1] Max Verstappen #16 - GOAT
  • 21910:53Rellen in Belfast #5 nu ook met tegengeluid
  • 1010:52Zuid-Afrikanen de straat op tegen illegale immigratie in Kaapstad
  • 12610:51Vrouwen willen geen man meer #27
  • 7010:512010: Vermissing van Herman Ploegstra
  • 1510:49[SBS6] Het Oranje café vol met Nepo baby’s
  • 6210:43EU verbiedt budgetvliegmaatschappijen kosten te rekenen voor handbagag
  • 4410:38Muse #87: Unravelling
  • 11110:38(ouders van) kinderen met een ASS deel 52
  • 6810:37[Crowdfunding] #440 Gaat we ECB verhoging merken CF aanbod?
  • 410:37VCP-boegbeeld Engel Modderman gaat emigreren naar Servië
  • 1510:31FOK is het enige forum waar wappie en woke nog met elkaar communiceren
  • 12510:30Vandaag 40 jaar geleden... #3
  • 1810:29Help mijn kind is slim! Hoe ga je om met hoogbegaafdheid? #13
  • 3510:25Stel je ultieme Oranje team samen
  • 7910:23Nederlandse Politiek #722
  • 22910:18Flodders keren in spin-off terug
  • 3910:16Voorspel hier het weer van mei 2026 (gemeten in de Bilt)
  • 4610:12Hoe denkt God echt over homo-seksualiteit?
  • 2110:11Trump wil dat Syrië de oorlog van Israël tegen Hezbollah overneemt
  • 3910:09[Zaterdag 20 juni 19:00] Nederland - Zweden #1
  • 2710:07Betaal jij nog voor televisie?
  • 2210:07Asielzoekers #22 : Het Europese migratiepact gaat in
  • 23510:04[Dagboek] What's in your head? #1
  • 10309:56[Dagboek] Veel aan hoofd - Deel 25
  • 4009:55[PlayStation #183] In het land der Rivals is 1 oog koning!
  • 2609:54Explosie blaast gevel van fitnessstudio onder flat weg in Osdorp #2
  • 4509:52Social Media Feedback Topic
  • 4509:44Asielzoeker (26) steekt man in de hals: eis 3,5 jaar cel.
  • 20009:41[AKQ] #3382 Openen valt niet mee!
  • 15209:40Politieke meme's en spotprenten #9
  • 209:39[Zondag 21 juni 21:00] België - Iran #1
  • 1709:37[Woensdag 17 juni 19:00] Portugal - DR Congo #1
  • 709:32[Donderdag 18 juni 04:00] Oezbekistan - Colombia #1
  • 6609:30[Woensdag 17 juni 06:00] Oostenrijk - Jordanië
  • 13109:27Nederland Dal Vrij Trein start op 15 juni
  • 2309:27Verplicht medische hulp bij obesitas?
  • 23809:26Sterren in scheiding #33 Decembertroubles
  • 2309:22Zweed dwong zijn vrouw jarenlang tot seks met 120 mannen
  • 109:20[Maandag 22 juni 03:00] Nieuw-Zeeland - Egypte #1
  • 20009:15Teltopic #1333 tel door en door en door....
  • 12809:14Asielzoeker (22) op verkrachtingspad in Rotterdam
  • 28509:06Thijs Römer veroordeeld #9
  • 4308:55Zaken waar je je echt dood aan ergert #16 - cup a soup
  • 13408:53[Het Officiële Steam Topic #199] Welkom terug Geralt
  • 6308:51Het Mike Patton & Ipecac Records topic
  • 21308:40[AMV] VS #1306 Inflation is inflating
  • 15008:35Afvallen met injecties #3
  • 808:22Het grote dagelijkse Trump nieuws topic #29
  • 21608:22[Netflix #209] TUDUM
  • 20808:18[Nabeschouwing] Formula 1 Spanish Grand Prix 2026 #5 Merc verslagen
  • 1908:18Scherm bezaaid met i-tjes met een umlaut
  • 2008:01Wat is jouw ervaring met de OV fiets?
  • 29107:55Verander een letter expert (7lettereditie) #49
  • 28907:52Verander één letter: Expert #90 (10 letters)
  • 10707:51+9 telspel #73
  • 19707:51Verander één letter: Expert #142 (9 letters)
  • 2407:50Buitenlandse steden lepeltopic #268
  • 15007:49+5 telspel #142 Keer 5 =
  • 1107:49Spoilers in Sport Nieuwskop.
  • 27307:48[SkyShowtime] Paramount, Universal, Showtime, Peacock, DreamWorks #2
  • 307:45Tour de Suisse 2026 #1
  • 18607:42[Dinsdag 16 juni 21:00] Frankrijk - Senegal #5
  • 9107:38Het Atletiektopic #72
  • 307:33LeftLaser is echt fantastisch. De enige echte journalist!
  • 24407:28[Dagboek] Mijn struggles in het dagelijks leven
  • 14207:27Kinderen betrokken bij ernstig ongeluk #2
  • 3907:03[ONLINE] Roddelpraat Topic #21
  • 8107:00Influencer Anna Dobber over pestgedrag op gesponsorde reis
  • 3306:55Het RLS Social Media-topic #160 Zonder Kolonel!!
  • Weblog
  • Algemeen

Hebben we te veel groene stroom? Ons stroomnet kraakt in zijn voegen

Maarten (rubbereend) 20-11-2021 15:15 print

"Nederlanders gaan massaal over op zonnepanelen, elektrische auto's en warmtepompen. Maar kan het stroomnet dat wel aan? Op veel plaatsen is het net al vol", RTL Z legt het uit.

groene stroom rtl z stroomnet video
Submitter: 
40
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Iets te linkdumpen? Leuk stukje geschreven? Geef het door in de submit!
Vind jij de leukste video's of de grappigste plaatjes? Heb je een talent voor luchtigheid of vaak iets bijzonders te melden? Kom bloggen!
Maarten (rubbereend)
thumbnail

Rubbereend is in 2001 op deze mooie site beland. Eerst was hij alleen moderator op het forum en later kwam daar het redacteurschap bij FOK!sport bij. Hij begon als specialschrijver maar heeft begin 2013 promotie gemaakt naar het eindredacteursschap van de sportafdeling van fok.nl. Inmiddels is hij weer gewoon redacteur die ook algemeen nieuws en weblogjes schrijft.

Meest gelezen
  • 5448502:17Random Pics van de Dag #1931
  • 1948007:34Random Pics van de Dag #1932
  • 123700:13FBI verijdelt grote aanslag op UFC-gevecht bij het Witte Huis
  • 117620:22Trump: 'Syrië moet de strijd van Israël tegen Hezbollah overnemen'
  • 111320:10Russisch oorlogsschip vuurt waarschuwingsschoten richting Brits jacht
  • 94220:44 Vrouw veroordeeld tot 4,5 jaar cel wegens moedermoord met insuline
  • 93912:20Logitech G breidt G3-lijn uit met toetsenbord en muis
  • 80607:56Jeremy Clarkson onthult agressieve kanker in nieuw seizoen
  • 73707:46Vleesdrammers van Wakker Dier introduceren term 'vleesdrammen'
  • 72709:05Wakker Plantje introduceert nieuwe term: ‘vegadrammen’
  • 65812:58FOK's weerbericht met Stephan5: Schroeihitte is wel zeker
  • 62621:04'XBOX gaat nog meer ontwikkelaars sluiten'
  • 57508:08Gemiddelde WOZ-waarde ruim 10 procent hoger
  • 30606:00[WK] Messi schittert bij probleemloze WK-start van Argentinië
  • 29323:42Met tong80, op en over het WK-2026 # 4
  • 24723:31[WK] Frankrijk begint met zege op Senegal
  • 19105:37[WK] Noorwegen opent WK met ruime zege dankzij uitblinkende Haaland
  • 11710:08FOK's weerbericht met Stephan5: Valt toch wel tegen mijn insziens.

Lees ook

  • 2110/11Hoe perk je de macht van big tech in? In India weten ze hoe
  • 4406/11Wat is goedkoper: Thuiswerken met duur gas of naar kantoor op dure benzine?
  • 4129/09Benzineprijs hoog? Om deze redenen valt dat best mee
  • 6917/09Zelfs bouwers zeggen dat bouwen-bouwen-bouwen de woningcrisis niet oplost
  • 4325/08Sigarettenfabrikant Philip Morris wil dat we stoppen met roken
  • 420/08Kan Mart Hoogkamer al écht zwemmen in Bacardi Lemon?
  • 4618/08De Taliban zijn een succesvolle multinational
  • 4514/06Nieuwe handelsoorlog in aantocht, over worsten
  • 11108/06Overheden willen cryptomarkt controleren: wat zijn de gevolgen?
  • 2101/06Financieel heeft Japan geen keus: de Olympische Spelen móeten doorgaan
  • 4520/05Nederlanders maar iets minder tevreden na jaar corona
Font-grootte:

regelhoogte :

40 reacties

zaterdag 20 november 2021, 15:17 uur #1
0
Ikbenjevriendniet
Opiniemaker
Geef het gewoon gratis weg aan Afrika ^O^
Een eckte ltolr
zaterdag 20 november 2021, 15:24 uur #2
6
pvdplanet
maak er waterstof van en sla het op
zaterdag 20 november 2021, 15:25 uur #3
19
AlfredJKwak5
Het grappige is dat is ruim van de voren voorspeld is. Maar de activisten willen niet luisteren naar andere mensen. Daar zit echt een groot probleem.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
Redactie Frontpage
zaterdag 20 november 2021, 15:25 uur #4
4
Innisdemon
Eerst maar eens ophouden met die zonneparken waarvan de opbrengst naar het buitenland gaat.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
zaterdag 20 november 2021, 15:28 uur #5
5
SiGNe
Dus er is teveel maar toch betalen we prijzen alsof er een tekort zou zijn 8)7
zaterdag 20 november 2021, 15:34 uur #6
0
Ikbenjevriendniet
Opiniemaker
quote:
Op zaterdag 20 november 2021 @ 15:24 schreef pvdplanet het volgende:
maak er waterstof van en sla het op
En daarna tekort aan waterstof opslagruimtes krijgen :O
Een eckte ltolr
zaterdag 20 november 2021, 15:43 uur #7
4
Jaylinn
quote:
Op zaterdag 20 november 2021 @ 15:34 schreef Ikbenjevriendniet het volgende:

[..]
En daarna tekort aan waterstof opslagruimtes krijgen :O
Weer zo'n linkse klaag opmerking ...vooral negatief blijven hoor en vooral blijven klagen pffffff
zaterdag 20 november 2021, 15:52 uur #8
1
Loei
quote:
Op zaterdag 20 november 2021 @ 15:17 schreef Ikbenjevriendniet het volgende:
Geef het gewoon gratis weg aan Afrika ^O^
Er staat al een groot zonnepark in Afrika, met Duits geld ooit opgezet om Europa van stroom te voorzien.
Klein probleempje: de stroom naar Europa transporteren is te duur. Zelfs in Afrika zelf is het momenteel niet aan de straatstenen te slijten, al ligt dat ook aan onwil van de afrikaners zelf om te investeren in hun electriciteitsnet. Weet je wel hoeveel limo's een staatshoofd voor dat geld kan aanschaffen?!
zaterdag 20 november 2021, 16:03 uur #9
2
#ANONIEM
Lol, ja de overheid wil ons graag van het gas af en aan de warmtepomp. Heb er dus maar eentje zwaar gesubsidieerd aangeschaft. Moet nog geïnstalleerd worden ivm schaarste maar die zal zo'n 2000kWh per jaar trekken.
Misschien had de overheid even na moeten denken over infrastructuur alvorens mensen in een bepaalde richting te duwen.
zaterdag 20 november 2021, 16:08 uur #10
6
evil23
Netbeheerder en overheid hebben dit jarenlang genegeerd,dus hebben dit zelf in de hand gewerkt
Consument zal vast wel weer mogen opdraaien voor de kosten,terwijl multinationals en industrie goedkoop mogen blijven inkopen van elektriciteit.

genoeg experts die hiervoor gewaarschuwd hebben,maar politiek correct zwetsen is belangrijker in de politiek dan investeren in een goede toekomst.

toch vreemd dat bij overschot aan elektriciteit de prijzen alsnog tot record hoogte stijgen.(overname van windparken op zee door Shell,BP e.a.a. hebben hier vast niets mee te maken)
zaterdag 20 november 2021, 16:15 uur #11
2
evil23
quote:
Op zaterdag 20 november 2021 @ 15:24 schreef pvdplanet het volgende:
maak er waterstof van en sla het op
opslaan waterstof,naast de verlizen is erg lastig,
Naast helium is waterstof meest lastige stof om op te slaan...en waterdamp is per slot van rekeing ook een broeikasgas.
Enige waterstof wat vandaag de dag word opgewekt is bijproduct van de petro chemie,en gebeurt door fracking...veel gas verstoken.
Niets groen aan,maar goede lobby die het als groen weet te verkopen,en zorgt dat de chemie en olie reuzen inkomsten blijven houden.

foto
The Truth about Hydrogen


[ Bericht gewijzigd door evil23 op zaterdag 20 november 2021 @ 16:30 ]
Redactie Frontpage
zaterdag 20 november 2021, 16:18 uur #12
0
foton
__--*--__
Volgend jaar subsidie op thuis accu's.
quote:
Op zaterdag 20 november 2021 @ 16:03 schreef DarkwingDuck het volgende:
Lol, ja de overheid wil ons graag van het gas af en aan de warmtepomp. Heb er dus maar eentje zwaar gesubsidieerd aangeschaft. Moet nog geïnstalleerd worden ivm schaarste maar die zal zo'n 2000kWh per jaar trekken.
Misschien had de overheid even na moeten denken over infrastructuur alvorens mensen in een bepaalde richting te duwen.
Maar 2000kWh per jaar? Ga je dan voor een hybride systeem?
Redactie Frontpage
zaterdag 20 november 2021, 16:21 uur #13
4
foton
__--*--__
In de randstad nog ruimte zat op het net. Gooi daar de daken maar vol dan. Wonen allemaal van die GroenLinks hippies die de mond vol hebben van schone energie, maar zelf zonnepanelen installeren willen ze dan weer niet?
zaterdag 20 november 2021, 16:24 uur #14
2
evil23
quote:
Op zaterdag 20 november 2021 @ 16:21 schreef foton het volgende:
In de randstad nog ruimte zat op het net. Gooi daar de daken maar vol dan. Wonen allemaal van die GroenLinks hippies die de mond vol hebben van schone energie, maar zelf zonnepanelen installeren willen ze dan weer niet?
of de weerstand die er is,als men het hoogspanningsnet wil vernieuwen,toekomst bestendig maken

wel duurzaam,maar niet bij mij in de achtertuin mentaliteit
zaterdag 20 november 2021, 16:30 uur #15
0
#ANONIEM
quote:
Op zaterdag 20 november 2021 @ 16:18 schreef foton het volgende:
Volgend jaar subsidie op thuis accu's.

[..]

Maar 2000kWh per jaar? Ga je dan voor een hybride systeem?
Yep. Enkel voor verwarming. Zal zo'n 1000 kuub per jaar aan gas schelen.
Binnenkort ook zonnepanelen leggen. Dan moet ik zo'n beetje mijn eigen totaal verbruik aan stroom kunnen opwekken jaarlijks. Dus maar hopen dat het netwerk het allemaal aan kan. :)
zaterdag 20 november 2021, 16:33 uur #16
0
AQuila360
Xbox Ultimate
quote:
Op zaterdag 20 november 2021 @ 15:17 schreef Ikbenjevriendniet het volgende:
Geef het gewoon gratis weg aan Afrika ^O^
Ze hebben genoeg zon daar :P
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
Redactie Frontpage
zaterdag 20 november 2021, 16:36 uur #17
0
foton
__--*--__
quote:
Op zaterdag 20 november 2021 @ 16:30 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Yep. Enkel voor verwarming. Zal zo'n 1000 kuub per jaar aan gas schelen.
Binnenkort ook zonnepanelen leggen. Dan moet ik zo'n beetje mijn eigen totaal verbruik aan stroom kunnen opwekken jaarlijks. Dus maar hopen dat het netwerk het allemaal aan kan. :)
2000kWh komt neer op ca. 6000kWh warmte, wat wat weer ongeveer 600kuub gas is bij een gas CV met 100% rendement (HR ketels zitten zelf rond 107% tegenwoordig dacht ik?).

Ik hoop voor je dat je het warm krijgt dan met die warmtepomp. Of heb je ook nog extra geïsoleerd?
zaterdag 20 november 2021, 16:42 uur #18
2
junk01
We betalen al jaren een extra op de transport kosten en hogere belastingen op stroom want de netwerkbeheerders moesten hun netwerken gaan upgraden met het oog op de toekomst.

En zoals het er naar uitziet is er dus al die jaren lekker afgeroomd maar het stroom netwerk is nauwelijks aangepast voor een hogere vraag en aanbod en het lijkt me niet dat het upgraden van het stroom netwerk in heel Nederland in iedere straat ect. voor 2030 ook daadwerkelijk uitgevoerd is.

Als ik dit soort berichten zie of lees is dat meestal weer een opmaat voor hogere prijzen. Of met andere woorden de burgers mogen betalen.
groeten,
junk01.
zaterdag 20 november 2021, 16:42 uur #19
1
evil23
quote:
Op zaterdag 20 november 2021 @ 16:36 schreef foton het volgende:

[..]

2000kWh komt neer op ca. 6000kWh warmte, wat wat weer ongeveer 600kuub gas is bij een gas CV met 100% rendement (HR ketels zitten zelf rond 107% tegenwoordig dacht ik?).

Ik hoop voor je dat je het warm krijgt dan met die warmtepomp. Of heb je ook nog extra geïsoleerd?
of gewoon dit Fins idee (nee echte Finnen...niet onze Finnen)

foto
Heated Sand Energy Storage - Polar Night Energy Full Interview

Maar onze politiek zit diep in de lobby en achterste van de petro chemie....want..economie is zo belangrijk

hier hoor je niets over oplossingen zoals Ambri
foto
The Liquid Metal Battery: Innovation in stationary electricity storage
maar de politiek wel de mond vol hebben over innovatie en vernieuwen.
zaterdag 20 november 2021, 16:44 uur #20
0
#ANONIEM
quote:
Op zaterdag 20 november 2021 @ 16:36 schreef foton het volgende:

[..]

2000kWh komt neer op ca. 6000kWh warmte, wat wat weer ongeveer 600kuub gas is bij een gas CV met 100% rendement (HR ketels zitten zelf rond 107% tegenwoordig dacht ik?).

Ik hoop voor je dat je het warm krijgt dan met die warmtepomp. Of heb je ook nog extra geïsoleerd?
Mijn huis is vrij goed geïsoleerd (2006). Heb de CV temperatuur voor de verwarming ook teruggezet naar 50 graden. En de deur tussen woonkamer/keuken gaat nu consequent dicht als de kachel aan staat. Dus het gasverbruik zou ook zonder hybride warmtepomp wel naar beneden gaan. Daarnaast is het een hybride, als de COP te laag wordt springt de CV ketel bij of neemt het helemaal over (je gaat uit van een COP van 3, in de meeste situaties zal het hoger zijn). We gaan het meemaken.
zaterdag 20 november 2021, 16:48 uur #21
0
evil23
en over toch niet zo duurzame energie opwekking te spreken

foto
The Glaring Engineering Mistake That Made Wind Turbines Inefficient | Massive Engineering Mistakes
zaterdag 20 november 2021, 17:21 uur #22
0
Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
voornaamste probleem van het net zijn de pieken. overdag gooien al die zonnepanelen in het land hun stroom op het net. dat is daar niet op berekend. snachts doen al die zonnepanelen niets, maar is het verbruik weer torenhoog tegenwoordig, met name door steeds meer warmtepompen, ladende EVs, computers en moderne keukens waar alles electrisch is.
zaterdag 20 november 2021, 17:24 uur #23
2
evil23
quote:
Op zaterdag 20 november 2021 @ 17:21 schreef Ghost_Buster het volgende:
voornaamste probleem van het net zijn de pieken. overdag gooien al die zonnepanelen in het land hun stroom op het net. dat is daar niet op berekend. snachts doen al die zonnepanelen niets, maar is het verbruik weer torenhoog tegenwoordig, met name door steeds meer warmtepompen, ladende EVs, computers en moderne keukens waar alles electrisch is.
Dat verbruik is niets als je weet hoeveel megawatt per uur bijvoorbeeld een rafinaderij gebruikt.
Gemiddelde consument heeft geen benul van hoeveel 6 megawatt motoren er draaien in de industrie.
Een zo'n motor verbruikt in een uur net zoveel energie (of meer) als een huishouden in een jaar.
De NS is een van de grootste stroomverbruikers in dit land...afhankelijk van het verbruik van de NS ,bepaald de netbeheerder of wij weer een 6 megawatt electro motor mogen inschakelen.

en er zijn nog veel zwaardre electro motoren in gebruik in de petro chemie
https://www.nist.gov/syst(...)proved-Kullinger.pdf

5 tot 70 megawatt even als voorbeeld,maar huishoudens moeilijk doen met energie,ledlampen en energiebelasting

[ Bericht gewijzigd door evil23 op zaterdag 20 november 2021 @ 17:34 ]
zaterdag 20 november 2021, 17:38 uur #24
1
Plvh
quote:
Op zaterdag 20 november 2021 @ 17:24 schreef evil23 het volgende:

[..]

Dat verbruik is niets als je weet hoeveel megawatt per uur bijvoorbeeld een rafinaderij gebruikt.
Gemiddelde consument heeft geen benul van hoeveel 6 megawatt motoren er draaien in de industrie.
Een zo'n motor verbruikt in een uur net zoveel energie (of meer) als een huishouden in een jaar.
De NS is een van de grootste stroomverbruikers in dit land...afhankelijk van het verbruik van de NS ,bepaald de netbeheerder of wij weer een 6 megawatt electro motor mogen inschakelen.

en er zijn nog veel zwaardre electro motoren in gebruik in de petro chemie
https://www.nist.gov/syst(...)proved-Kullinger.pdf

5 tot 70 megawatt even als voorbeeld,maar huishoudens moeilijk doen met energie,ledlampen en energiebelasting
was het niet zo dat 12% van het stroomverbruik van huishoudens komt.
zaterdag 20 november 2021, 17:41 uur #25
1
evil23
quote:
Op zaterdag 20 november 2021 @ 17:38 schreef Plvh het volgende:

[..]
was het niet zo dat 12% van het stroomverbruik van huishoudens komt.
onze "kleine"plant heeft naar mijn weten al 12 x 6 megawatt motoren....los van de rest wat in het veld draait,de verlichting,koel en en warmte installaties.
Kortom 72 megawatt per uur als enkel deze motoren draaien.
gelukkig hoe meer verbruik des te minder energiebelasting....en dan de overheid nog roepen..de vervuiler/gebruiker betaald.
Redactie Frontpage
zaterdag 20 november 2021, 17:54 uur #26
0
foton
__--*--__
quote:
Op zaterdag 20 november 2021 @ 16:44 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Mijn huis is vrij goed geïsoleerd (2006). Heb de CV temperatuur voor de verwarming ook teruggezet naar 50 graden. En de deur tussen woonkamer/keuken gaat nu consequent dicht als de kachel aan staat. Dus het gasverbruik zou ook zonder hybride warmtepomp wel naar beneden gaan. Daarnaast is het een hybride, als de COP te laag wordt springt de CV ketel bij of neemt het helemaal over (je gaat uit van een COP van 3, in de meeste situaties zal het hoger zijn). We gaan het meemaken.
Check. Hybride ja, dan kan het. :) Als het echt koud wordt dan gaat de COP flink omlaag en dan zijn net de periodes dat je verreweg het meeste warmte nodig hebt. De echte COP (praktijk) is een stuk lager als je alleen maar een warmtepomp hebt. Hybride is uitstekend omdat je superefficiënte HR CV ketel nu het zware werk doet wanneer het echt koud is. Dan gaat je warmtepomp gemiddeld wel beter dan 3 presteren,

Ik zou ook hybride willen hebben, maar mijn CV kan dat niet aan en doet het nog uitstekend. Als die kapot is wil ik ook hybride.
zaterdag 20 november 2021, 18:14 uur #27
0
Buikboor
quote:
Op zaterdag 20 november 2021 @ 16:08 schreef evil23 het volgende:
Netbeheerder en overheid hebben dit jarenlang genegeerd,dus hebben dit zelf in de hand gewerkt
Consument zal vast wel weer mogen opdraaien voor de kosten,terwijl multinationals en industrie goedkoop mogen blijven inkopen van elektriciteit.

genoeg experts die hiervoor gewaarschuwd hebben,maar politiek correct zwetsen is belangrijker in de politiek dan investeren in een goede toekomst.

toch vreemd dat bij overschot aan elektriciteit de prijzen alsnog tot record hoogte stijgen.(overname van windparken op zee door Shell,BP e.a.a. hebben hier vast niets mee te maken)
Dat komt omdat dat gekoppeld is aan de gas en olieprijs
zaterdag 20 november 2021, 18:29 uur #28
1
Plvh
quote:
Op zaterdag 20 november 2021 @ 17:41 schreef evil23 het volgende:

[..]

onze "kleine"plant heeft naar mijn weten al 12 x 6 megawatt motoren....los van de rest wat in het veld draait,de verlichting,koel en en warmte installaties.
Kortom 72 megawatt per uur als enkel deze motoren draaien.
gelukkig hoe meer verbruik des te minder energiebelasting....en dan de overheid nog roepen..de vervuiler/gebruiker betaald.
Aldel Delfzijl kan er ook wat van.
zaterdag 20 november 2021, 18:42 uur #29
0
TheoddDutchGuy
Maar de "gas prijzen" stijgen tot absurde hoogtes.. teveel groene stroom? Wat gebeurt daarmee dan?

Elektriciteit wat dramatisch daalt opeens? Nee hè, dat zien we dan weer niet.
zaterdag 20 november 2021, 18:43 uur #30
0
#ANONIEM
quote:
Op zaterdag 20 november 2021 @ 17:54 schreef foton het volgende:

[..]

Check. Hybride ja, dan kan het. :) Als het echt koud wordt dan gaat de COP flink omlaag en dan zijn net de periodes dat je verreweg het meeste warmte nodig hebt. De echte COP (praktijk) is een stuk lager als je alleen maar een warmtepomp hebt. Hybride is uitstekend omdat je superefficiënte HR CV ketel nu het zware werk doet wanneer het echt koud is. Dan gaat je warmtepomp gemiddeld wel beter dan 3 presteren,

Ik zou ook hybride willen hebben, maar mijn CV kan dat niet aan en doet het nog uitstekend. Als die kapot is wil ik ook hybride.
Het was hier eerder een kwestie van niet volledig gasloos durven dan kunnen. Het zou hier denk ik wel kunnen (mensen op Tweakers zijn daar nog al snel van overtuigd dus vraag daar nooit om neutraal advies), maar dan zal je net zien dat het lang koud blijft en je stroomkosten de lucht in schieten. Of dat de luchtvochtigheid een paar dagen nadelig is samen met een lage temperatuur dat de module in defrost schiet de hele tijd.

Dus nee, ben niet van plan om de komende 10 jaaar van het gas af te gaan. Mijn CV ketel is ook uit begin 2018 dus vrij nieuw en nog goed voor meer dan 10 jaar.

Heb een Remeha Elga Ace besteld volgens mij kan die op elke vrijwel CV ketel aangesloten worden, ook op die van ander merken en oudere.
zaterdag 20 november 2021, 18:45 uur #31
0
#ANONIEM
quote:
Op zaterdag 20 november 2021 @ 17:41 schreef evil23 het volgende:

[..]

onze "kleine"plant heeft naar mijn weten al 12 x 6 megawatt motoren....los van de rest wat in het veld draait,de verlichting,koel en en warmte installaties.
Kortom 72 megawatt per uur als enkel deze motoren draaien.
gelukkig hoe meer verbruik des te minder energiebelasting....en dan de overheid nog roepen..de vervuiler/gebruiker betaald.
Dat de verbruiker moet gaan betalen schijnt de komende regering heel graag te willen.
Ben benieuwd of dat dan ook op gaat voor bedrijven. Die het uiteraard gewoon door zullen berekenen aan de klant. Aan aan het eind van die keten staat..... jawel de burger.
zaterdag 20 november 2021, 18:54 uur #32
0
bArAbAts
quote:
Op zaterdag 20 november 2021 @ 18:45 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dat de verbruiker moet gaan betalen schijnt de komende regering heel graag te willen.
Ben benieuwd of dat dan ook op gaat voor bedrijven. Die het uiteraard gewoon door zullen berekenen aan de klant. Aan aan het eind van die keten staat..... jawel de burger.
In the end is dat toch altijd zo? (de burgerij betaald altijd alles)
zaterdag 20 november 2021, 18:55 uur #33
0
evil23
quote:
Op zaterdag 20 november 2021 @ 18:45 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dat de verbruiker moet gaan betalen schijnt de komende regering heel graag te willen.
Ben benieuwd of dat dan ook op gaat voor bedrijven. Die het uiteraard gewoon door zullen berekenen aan de klant. Aan aan het eind van die keten staat..... jawel de burger.
Onze plant betaald veel minder qua elektra en gas ,en laat staan energie belasting,dan de consument.....heel héél veel minder,en veel meer voordelen...want de economie is zo belangrijk voor onze Haagse vriendjes.
Redactie Frontpage
zaterdag 20 november 2021, 18:56 uur #34
0
foton
__--*--__
quote:
Op zaterdag 20 november 2021 @ 18:43 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Het was hier eerder een kwestie van niet volledig gasloos durven dan kunnen. Het zou hier denk ik wel kunnen (mensen op Tweakers zijn daar nog al snel van overtuigd dus vraag daar nooit om neutraal advies), maar dan zal je net zien dat het lang koud blijft en je stroomkosten de lucht in schieten. Of dat de luchtvochtigheid een paar dagen nadelig is samen met een lage temperatuur dat de module in defrost schiet de hele tijd.

Dus nee, ben niet van plan om de komende 10 jaaar van het gas af te gaan. Mijn CV ketel is ook uit begin 2018 dus vrij nieuw en nog goed voor meer dan 10 jaar.

Heb een Remeha Elga Ace besteld volgens mij kan die op elke vrijwel CV ketel aangesloten worden, ook op die van ander merken en oudere.
Heb mijn HR al laten checken door een installateur die zelf ook hybride heeft, maar helaas.
Het ding is 17 jaar oud, maar in goede staat. Als hij het nog een jaar of 5 volhoudt, dan is er tegen die misschien een beter alternatief en ook wat meer duidelijkheid over wat er nu echt gaat gebeuren. Maar als hij er op korte termijn de brui aan geeft, dan kan ik met een kleinere CV af in combinatie met een warmtepomp en / of zonneboiler.

Er wordt zo af en toe ook gesproken over een warmtenet hier. Ik hoop dat dat het niet wordt. Erg duur, veel problemen en je bent afhankelijk van de (rest)warmte leverancier.
Redactie Frontpage
zaterdag 20 november 2021, 19:01 uur #35
0
foton
__--*--__
quote:
Op zaterdag 20 november 2021 @ 18:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Maar de "gas prijzen" stijgen tot absurde hoogtes.. teveel groene stroom? Wat gebeurt daarmee dan?

Elektriciteit wat dramatisch daalt opeens? Nee hè, dat zien we dan weer niet.
Eigenlijk wel. Het is al gebeurd dat er de spotprijs voor electriciteit negatief was. Maar dan heel tijdelijk door lage vraag en veel wind. En dus alleen de groothandelsprijs was dan negatief, minus ¤52,- per megawattuur is het laagste ooit volgens wat ik zo snel vond via Google.
zaterdag 20 november 2021, 19:13 uur #36
0
#ANONIEM
quote:
Op zaterdag 20 november 2021 @ 18:55 schreef evil23 het volgende:

[..]

Onze plant betaald veel minder qua elektra en gas ,en laat staan energie belasting,dan de consument.....heel héél veel minder,en veel meer voordelen...want de economie is zo belangrijk voor onze Haagse vriendjes.
Juist, en als onder de drang van D66 en CU in het komende kabinet de bedrijven meer moeten gaan betalen (want de vervuiler betaald) dan zullen ze dat gewoon doorrekenen aan de eindgebruiker. Wij, de burgers die al te maken hebben met stijgende lasten.

Eerlijk zou natuurlijk zijn als de grootverbruikers net zo veel gaan betalen als de consumenten. Maar dan weet je zeker dat de economie ten onder gaat. Dan kunnen productie bedrijven simpelweg wel sluiten omdat ze de concurrentie niet aankunnen met buitenlandse bedrijven.

Ben dus zeer benieuwd waar de komende regering mee gaat komen.
De vervuiler betaald kunnen ze economisch gezien simpelweg niet waar maken. Ik verwacht dat het bij wat loze woorden blijft.
zaterdag 20 november 2021, 20:37 uur #37
0
TheoddDutchGuy
quote:
Op zaterdag 20 november 2021 @ 19:01 schreef foton het volgende:

[..]

Eigenlijk wel. Het is al gebeurd dat er de spotprijs voor electriciteit negatief was. Maar dan heel tijdelijk door lage vraag en veel wind. En dus alleen de groothandelsprijs was dan negatief, minus ¤52,- per megawattuur is het laagste ooit volgens wat ik zo snel vond via Google.
Ik hoor alleen maar praatjes hoe naast gas ook elektriciteit zal gaan stijgen.

Er klopt hier iets niet.
Redactie Frontpage
zaterdag 20 november 2021, 21:00 uur #38
0
foton
__--*--__
quote:
Op zaterdag 20 november 2021 @ 20:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]


Ik hoor alleen maar praatjes hoe naast gas ook elektriciteit zal gaan stijgen.

Er klopt hier iets niet.
Nee. Je begrijpt het niet. Dat is iets anders dan dat het niet klopt.
zaterdag 20 november 2021, 21:09 uur #39
0
Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
quote:
Op zaterdag 20 november 2021 @ 18:55 schreef evil23 het volgende:

[..]

Onze plant betaald veel minder qua elektra en gas ,en laat staan energie belasting,dan de consument.....heel héél veel minder,en veel meer voordelen...want de economie is zo belangrijk voor onze Haagse vriendjes.
DIT. En zolang ventje rutte daar blijft zitten, verandert er helemaal niets, want de vvd geilt enorm op het bedrijfsleven en naait de burgers waar ze maar kunnen. Lekker sociaal allemaal.
zaterdag 20 november 2021, 21:10 uur #40
0
Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
quote:
Op zaterdag 20 november 2021 @ 20:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]


Ik hoor alleen maar praatjes hoe naast gas ook elektriciteit zal gaan stijgen.

Er klopt hier iets niet.
Ja klopt helaas wel. Dankzij onze fijne regering is de prijs van stroom aan die van gas gekoppeld. Dus als gas stijgt, stijgt stroom mee, ook als het spotgoedkoop wordt ingekocht. Gratis extra geld voor onze regering en fuck die domme burger, hoera! 8)7

[ Bericht gewijzigd door Ghost_Buster op zaterdag 20 november 2021 @ 21:23 ]
avatar Reageer zelf

Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken

Inloggen
Voorwaarden
Ik accepteer de voorwaarden.
Laatste reviews en specials
special
Random Pics van de Dag #1931
special
VrijMiBabes #308 (not very sfw!)
special
Random Pics van de Dag #1930
special
Random Pics van de Dag #1929
review
LEGO Pokemon Eevee 72151
special
Random Pics van de Dag #1928
Algemene Voorwaarden | Privacy Policy | Cookievoorkeuren
Volg ons
©FOK.nl e.a.