Forum Weblog Zoek Actieve Items Nieuws Columns Reviews Previews Specials Archief
  • Inloggen 
  • fok.nl
  • Inloggen 
  • fok.nl
  • Actueel
    • Nederland
    • Internationaal
    • Economie
    • Politiek
    • Tech
    • Showbiz en Gossip
    • Opmerkelijk
  • Entertainment
    • Showbiz en Gossip
    • Muziek
    • Film
    • Televisie
    • Media & Cultuur
    • Bioscoopagenda
  • Sport
    • Voetbal
    • Formule 1
    • Autosport
    • Tennis
    • Wielrennen
    • Schaatsen
    • Wintersporten
    • Managerspelen
      • Voetbalmanager
      • Formule 1-manager
  • Games
    • PC
    • Playstation 4
    • Xbox One
    • Nintendo Switch
    • Xbox Series X|S
    • PlayStation 5
  • Film & TV
    • Film
    • Televisie
    • Trailers en Videos
    • Bioscoopagenda
  • Forum
  • Meer
    • Weblog
    • Fotoboek
    • Prijsvragen
    • Contact
    • Colofon
    • Feedback
    • Tip de redactie
FOK!
FOK!


  • 3609:05Wakker Plantje introduceert nieuwe term: ‘vegadrammen’
  • 1808:08Gemiddelde WOZ-waarde ruim 10 procent hoger
  • 707:56Jeremy Clarkson onthult agressieve kanker in nieuw seizoen
  • 6007:46Vleesdrammers van Wakker Dier introduceren term 'vleesdrammen'
  • 2407:34Random Pics van de Dag #1932
  • 3802:17Random Pics van de Dag #1931
  • 7616/06Leraar misbruikt en vermoordt geadopteerde baby Preston: was een 'speelding'
  • 2116/06Vrouw die zonder bungeekoord van brug werd gegooid leefde nog toen ze gevonden werd
  • 1116/06Peuter (2) overlijdt na val uit raam in Rotterdam
  • 4216/06EU verbiedt budgetvliegmaatschappijen kosten te rekenen voor handbagage
  • 1316/06Vliegtuigje met parachutisten crasht: 12 doden
  • 3016/06Nieuwe Farm Bill dreigt schoolbananen in de VS te schrappen
  • 2016/06VrijMiBabes #308 (not very sfw!)
  • 115/06Win een Toy Story 5-prijzenpakket!
  • 614/06Nyck de Vries schrijft historie met winst in 24 uur van Le Mans
  • 714/06F1: Uitslag Grand Prix van Spanje
  • 014/06Eerste Formule 2-zege Camara, Tsolov nieuwe leider
  • 3314/06Random Pics van de Dag #1930
  • 014/06Wharton en Naël pakken Formule 3-zeges in Barcelona
  • 5714/06Amsterdammers klagen over 'stripteaseboten' in grachten
  • 7114/06Zwitserland stemt over bevolkingslimiet van 10 miljoen
Laatste items
Laatste items
Toon berichten uit deze thema's





Toon berichten van deze types







  • 210:08FOK's weerbericht met Stephan5: Valt toch wel tegen mijn insziens.
  • 3609:05Wakker Plantje introduceert nieuwe term: ‘vegadrammen’
  • 1808:08Gemiddelde WOZ-waarde ruim 10 procent hoger
  • 707:56Jeremy Clarkson onthult agressieve kanker in nieuw seizoen
  • 6007:46Vleesdrammers van Wakker Dier introduceren term 'vleesdrammen'
  • 2407:34Random Pics van de Dag #1932
  • 506:00[WK] Messi schittert bij probleemloze WK-start van Argentinië
  • 105:37[WK] Noorwegen opent WK met ruime zege dankzij uitblinkende Haaland
  • 3802:17Random Pics van de Dag #1931
  • 3800:13FBI verijdelt grote aanslag op UFC-gevecht bij het Witte Huis
  • 423:42Met tong80, op en over het WK-2026 # 4
  • 323:31[WK] Frankrijk begint met zege op Senegal
  • 721:04'XBOX gaat nog meer ontwikkelaars sluiten'
  • 820:44Vrouw veroordeeld tot 4,5 jaar cel wegens moedermoord met insuline
  • 2020:22Trump: 'Syrië moet de strijd van Israël tegen Hezbollah overnemen'
  • 1820:10Russisch oorlogsschip vuurt waarschuwingsschoten richting Brits jacht
  • 1012:58FOK's weerbericht met Stephan5: Schroeihitte is wel zeker
  • 1712:20Logitech G breidt G3-lijn uit met toetsenbord en muis
  • 7616/06Leraar misbruikt en vermoordt geadopteerde baby Preston: was een 'speelding'
  • 2116/06Vrouw die zonder bungeekoord van brug werd gegooid leefde nog toen ze gevonden werd
  • 7016/06VAR-scheidsrechter ontkent 'extreemrechts' 👌-gebaar op WK
  • 1116/06Peuter (2) overlijdt na val uit raam in Rotterdam
  • 4216/06EU verbiedt budgetvliegmaatschappijen kosten te rekenen voor handbagage
  • 1316/06Vliegtuigje met parachutisten crasht: 12 doden
  • 3016/06Nieuwe Farm Bill dreigt schoolbananen in de VS te schrappen
  • 316/06[WK] Vermakelijk duel tussen Nieuw-Zeeland en Iran kent geen winnaar
  • 016/06[WK] Saudi-Arabië houdt Uruguay op remise in groep H
  • 116/06[WK] België komt te laat op gang en verspeelt punten tegen Egypte
  • 2016/06VrijMiBabes #308 (not very sfw!)
  • 416/06Goedemorgen FOK!
  • 8015/06Syriër uit Druten krijgt 26 jaar cel voor marteling en verkrachting in Syrië
  • 2515/06Wim T. Schippers, multitalent, overleden op 83-jarige leeftijd
  • 015/06TV recensie Het Blok 2026 – Week 11: Brutale Bouwregelschendingen en de Klierende Kleuterklas
  • 915/06[WK] Kaapverdië stunt met punt tegen topfavoriet Spanje
  • 5715/06Politiek wil af van automatische verkiezingen na kabinetsval, is dat een goed plan?
  • 8315/06Restore Britain: nieuwe partij van Musk bedreigt Farage bij verkiezingen
  • 3515/06Politie zet drones in tegen overlast hangjongeren Groningen
  • 5515/06FIFA onderzoekt 'white power'-gebaar van VAR op WK 2026
  • 315/06FOK's weerbericht met Stephan5: Laat het hittekanon maar komen!
  • 2415/06Gommers: tekort ic-personeel opnieuw probleem bij nieuwe pandemie
  • 2415/06Tesla misleidde toezichthouders met Full Self Driving-veiligheidscijfers
  • 1215/06Projectontwikkelaar moet ruim 400.000 euro betalen vanwege jarenlange lekkage
  • 10415/06VS en Iran sluiten akkoord: einde oorlog en Straat van Hormuz weer open
  • 115/06Win een Toy Story 5-prijzenpakket!
  • 015/06[WK] Late treffer Diallo levert Ivoorkust belangrijke WK-zege op
  • 5415/06[WK] Oranje geeft zege op Japan vlak voor tijd weg op WK voetbal
  • 314/06[WK] Historische WK-goal kan zware nederlaag Curaçao niet voorkomen
  • 1414/06Met tong80 op, en over het WK-2026 # 3
  • 3914/06Man uit Texas krijgt 45 jaar cel voor diefstal van 200 Lego-sets
  • 014/06Del Toro slaat dubbelslag en wint Tour Auvergne-Rhône-Alpes
Actieve items
Actieve items


  • 6011:54Vleesdrammers van Wakker Dier introduceren term 'vleesdrammen'
  • 3811:53FBI verijdelt grote aanslag op UFC-gevecht bij het Witte Huis
  • 3611:48Wakker Plantje introduceert nieuwe term: ‘vegadrammen’
  • 2411:42Random Pics van de Dag #1932
  • 411:36LEGO Pokemon Eevee 72151
  • 1811:25Gemiddelde WOZ-waarde ruim 10 procent hoger
  • 711:21Jeremy Clarkson onthult agressieve kanker in nieuw seizoen
  • 211:04FOK's weerbericht met Stephan5: Valt toch wel tegen mijn insziens.
  • 1810:47Russisch oorlogsschip vuurt waarschuwingsschoten richting Brits jacht
  • 7610:09Leraar misbruikt en vermoordt geadopteerde baby Preston: was een 'speelding'
  • 510:01[WK] Messi schittert bij probleemloze WK-start van Argentinië
  • 709:33'XBOX gaat nog meer ontwikkelaars sluiten'
  • 809:27Vrouw veroordeeld tot 4,5 jaar cel wegens moedermoord met insuline
  • 3009:22Nieuwe Farm Bill dreigt schoolbananen in de VS te schrappen
  • 7309:17Random Pics van de Dag #1599
  • 5509:13FIFA onderzoekt 'white power'-gebaar van VAR op WK 2026
  • 109:11[WK] Noorwegen opent WK met ruime zege dankzij uitblinkende Haaland
  • 7009:11VAR-scheidsrechter ontkent 'extreemrechts' 👌-gebaar op WK
  • 5409:06[WK] Oranje geeft zege op Japan vlak voor tijd weg op WK voetbal
  • 109:05[WK] België komt te laat op gang en verspeelt punten tegen Egypte
  • 3809:02Random Pics van de Dag #1931
  • 8008:35Syriër uit Druten krijgt 26 jaar cel voor marteling en verkrachting in Syrië
  • 5308:27Waakhond waarschuwt: socialmedia-algoritmes bedreigen democratie
  • 8308:23Restore Britain: nieuwe partij van Musk bedreigt Farage bij verkiezingen
  • 2108:23VS keurt megafusie Paramount en Warner Bros. goed
  • 5708:00Politiek wil af van automatische verkiezingen na kabinetsval, is dat een goed plan?
  • 10407:55VS en Iran sluiten akkoord: einde oorlog en Straat van Hormuz weer open
  • 307:45[WK] Frankrijk begint met zege op Senegal
  • 4207:27EU verbiedt budgetvliegmaatschappijen kosten te rekenen voor handbagage
  • 406:48Met tong80, op en over het WK-2026 # 4
  • 2006:44Trump: 'Syrië moet de strijd van Israël tegen Hezbollah overnemen'
  • 1706:05Logitech G breidt G3-lijn uit met toetsenbord en muis
  • 1001:31FOK's weerbericht met Stephan5: Schroeihitte is wel zeker
  • 401:23Goedemorgen FOK!
  • 7100:33Zwitserland stemt over bevolkingslimiet van 10 miljoen
  • 1100:16Peuter (2) overlijdt na val uit raam in Rotterdam
  • 11223:52Israël bombardeert Beiroet, Iran dreigt VS-deal te laten klappen
  • 11423:08Elon Musk wordt eerste 'trillionaire': Gevaar voor democratie
  • 2522:32Wim T. Schippers, multitalent, overleden op 83-jarige leeftijd
  • 1622:08'Microsoft gaat XBOX afstoten'
  • 6221:46'Word geen Douchebag': Nederland moet korter douchen
  • 3521:46Politie zet drones in tegen overlast hangjongeren Groningen
  • 2821:36EU start toetredingsgesprekken met Oekraïne en Moldavië
  • 321:28[WK] Vermakelijk duel tussen Nieuw-Zeeland en Iran kent geen winnaar
  • 2120:56Vrouw die zonder bungeekoord van brug werd gegooid leefde nog toen ze gevonden werd
  • 1220:53VrijMiBabes #289 (not very sfw!)
  • 1320:44Vliegtuigje met parachutisten crasht: 12 doden
  • 3420:38[WK] Marokko en Brazilië houden elkaar in evenwicht op WK
  • 1420:21Iran-akkoord: Trump zegt zondag ondertekenen we maar Iran spreekt tegen
  • 2419:08Tesla misleidde toezichthouders met Full Self Driving-veiligheidscijfers
Forum
Forum


  • 111:58Locoburgemeester Esmah Lahlah installeert kinderburgemeester Amsterdam
  • 25411:58"De duistere kant van Forum voor Democratie"
  • 211:58Jeremy Clarkson heeft agressieve vorm van kanker
  • 14611:57[Woensdag 17 juni 03:00] Argentinië - Algerije
  • 15511:57Zorgkosten asielzoekers ontploft; situatie onhoudbaar
  • 4611:57[INFLUENCERS #254] :blossom::dog:
  • 511:56Tour de Suisse 2026 #1
  • 8011:55Oorlog Iran #127
  • 11111:55Overlastgevende migranten in Zweden op schopstoel
  • 6411:54EU verbiedt budgetvliegmaatschappijen kosten te rekenen voor handbagag
  • 20611:53[SBS6] Vandaag Inside #134 - Curaçao Inside Voorbij
  • 2211:52Honderdduizenden jongeren willen meer uren werken, onbenut potentieel
  • 23811:52Oorlog in Oekraïne #1297 - Smert voroham!
  • 10311:51Saxofoon sound (deel 2)
  • 4111:51[PlayStation #183] In het land der Rivals is 1 oog koning!
  • 26111:50[SBS6] De Bondgenoten #290 Powerwelpjes
  • 6011:48algoritmes gaan werkloosheid veroorzaken op kantoren
  • 18311:48Wat is jouw seksualiteit?
  • 4711:47Social Media Feedback Topic
  • 8011:44Nederlandse Politiek #722
  • 4811:43Muse #87: Unravelling
  • 611:41Watervlekken en kieren in eiken spant
  • 14511:41[AMAZON PRIME] Clarkson's Farm
  • 511:40Bril nodig: wat mag het kosten?
  • 22411:40[Wielrennen #613] De Muur
  • 18911:38[WLR SC #400] Wij kijken naar De Belg
  • 6211:38Tour de France 2026 #2
  • 12711:38Vrouwen willen geen man meer #27
  • 23911:36Sterren in scheiding #33 Decembertroubles
  • 25711:35[UEL/ECL live topic] #158 Op naar de bekert!
  • 19711:33GTA VI #9 Trailer 2 genot
  • 7211:292010: Vermissing van Herman Ploegstra
  • 011:28[Dinsdag 23 juni 02:00] Noorwegen - Senegal
  • 24511:28[Disney+ #11] It was FOK! all along.....
  • 1311:28Wat is erg aan woke?
  • 1811:27[Woensdag 17 juni 19:00] Portugal - DR Congo #1
  • 21811:26Koninklijk Nieuws & Foto's #57 Koninklijk en stijlvol
  • 3811:19Het grote goedemorgen topic #2
  • 15711:19Verander één letter. Expert # 74 (8 letters)
  • 511:18[Woensdag 17 juni 22:00] Engeland - Kroatië #1
  • 011:15Jelte van Serious Request op vijfjarige leeftijd overleden:
  • 14411:14Het hele alfabet #107 en 4letterwoord
  • 21711:08[Woensdag 17 juni 00:00] Irak - Noorwegen #1
  • 21411:07[NET5] Het blok 2026 #32 Blokkendozen
  • 011:07U.S. Barista Championships 2026
  • 4811:05Homokoppel misbruikt en vermoordt geadopteerde baby
  • 111:02[Maandag 22 juni 22:00] Frankrijk - Irak
  • 13811:00[Coldcase] 2014: Verdwijning van Hanno van Mil #2
  • 1010:58[idee] Waarom geen WK met 32 teams maar met 2 groepsfases
  • 7910:57Zelfde groepje actievoerders te zien bij asielprotesten door hele land
  • 24910:56[SBS6] De Oranjezomer #9 kneuzenkermis tot slot
  • 23510:55[F1] Max Verstappen #16 - GOAT
  • 21910:53Rellen in Belfast #5 nu ook met tegengeluid
  • 1010:52Zuid-Afrikanen de straat op tegen illegale immigratie in Kaapstad
  • 1510:49[SBS6] Het Oranje café vol met Nepo baby’s
  • 11110:38(ouders van) kinderen met een ASS deel 52
  • 6810:37[Crowdfunding] #440 Gaat we ECB verhoging merken CF aanbod?
  • 410:37VCP-boegbeeld Engel Modderman gaat emigreren naar Servië
  • 1510:31FOK is het enige forum waar wappie en woke nog met elkaar communiceren
  • 12510:30Vandaag 40 jaar geleden... #3
  • 1810:29Help mijn kind is slim! Hoe ga je om met hoogbegaafdheid? #13
  • 3510:25Stel je ultieme Oranje team samen
  • 22910:18Flodders keren in spin-off terug
  • 3910:16Voorspel hier het weer van mei 2026 (gemeten in de Bilt)
  • 4610:12Hoe denkt God echt over homo-seksualiteit?
  • 2110:11Trump wil dat Syrië de oorlog van Israël tegen Hezbollah overneemt
  • 3910:09[Zaterdag 20 juni 19:00] Nederland - Zweden #1
  • 2710:07Betaal jij nog voor televisie?
  • 2210:07Asielzoekers #22 : Het Europese migratiepact gaat in
  • 23510:04[Dagboek] What's in your head? #1
  • 10309:56[Dagboek] Veel aan hoofd - Deel 25
  • 2609:54Explosie blaast gevel van fitnessstudio onder flat weg in Osdorp #2
  • 4509:44Asielzoeker (26) steekt man in de hals: eis 3,5 jaar cel.
  • 20009:41[AKQ] #3382 Openen valt niet mee!
  • 15209:40Politieke meme's en spotprenten #9
  • 209:39[Zondag 21 juni 21:00] België - Iran #1
  • 709:32[Donderdag 18 juni 04:00] Oezbekistan - Colombia #1
  • 6609:30[Woensdag 17 juni 06:00] Oostenrijk - Jordanië
  • 13109:27Nederland Dal Vrij Trein start op 15 juni
  • 2309:27Verplicht medische hulp bij obesitas?
  • 2009:22Zweed dwong zijn vrouw jarenlang tot seks met 120 mannen
  • 109:20[Maandag 22 juni 03:00] Nieuw-Zeeland - Egypte #1
  • 20009:15Teltopic #1333 tel door en door en door....
  • 12809:14Asielzoeker (22) op verkrachtingspad in Rotterdam
  • 28509:06Thijs Römer veroordeeld #9
  • 4308:55Zaken waar je je echt dood aan ergert #16 - cup a soup
  • 13408:53[Het Officiële Steam Topic #199] Welkom terug Geralt
  • 6308:51Het Mike Patton & Ipecac Records topic
  • 21308:40[AMV] VS #1306 Inflation is inflating
  • 15008:35Afvallen met injecties #3
  • 808:22Het grote dagelijkse Trump nieuws topic #29
  • 21608:22[Netflix #209] TUDUM
  • 20808:18[Nabeschouwing] Formula 1 Spanish Grand Prix 2026 #5 Merc verslagen
  • 1908:18Scherm bezaaid met i-tjes met een umlaut
  • 2008:01Wat is jouw ervaring met de OV fiets?
  • 29107:55Verander een letter expert (7lettereditie) #49
  • 28907:52Verander één letter: Expert #90 (10 letters)
  • 10707:51+9 telspel #73
  • 19707:51Verander één letter: Expert #142 (9 letters)
  • 2407:50Buitenlandse steden lepeltopic #268
  • Weblog
  • Algemeen

Sigarettenfabrikant Philip Morris wil dat we stoppen met roken

Maarten (rubbereend) 25-08-2021 20:04 print

"Sigarettenfabrikant Philip Morris wil dat we stoppen met roken. Sterker nog: het bedrijf wil dat er een sigarettenverbod komt. Maar is dat nou oprecht of toch vooral voor de bühne? En wat doet Philip Morris dan allemaal om van die sigarettenverslaving af te komen?" RTL Z zocht het uit.

philip morris rtl z stoppen met roken video
Submitter: 
43
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Iets te linkdumpen? Leuk stukje geschreven? Geef het door in de submit!
Vind jij de leukste video's of de grappigste plaatjes? Heb je een talent voor luchtigheid of vaak iets bijzonders te melden? Kom bloggen!
Maarten (rubbereend)
thumbnail

Rubbereend is in 2001 op deze mooie site beland. Eerst was hij alleen moderator op het forum en later kwam daar het redacteurschap bij FOK!sport bij. Hij begon als specialschrijver maar heeft begin 2013 promotie gemaakt naar het eindredacteursschap van de sportafdeling van fok.nl. Inmiddels is hij weer gewoon redacteur die ook algemeen nieuws en weblogjes schrijft.

Meest gelezen
  • 5498502:17Random Pics van de Dag #1931
  • 2202407:34Random Pics van de Dag #1932
  • 126800:13FBI verijdelt grote aanslag op UFC-gevecht bij het Witte Huis
  • 120320:22Trump: 'Syrië moet de strijd van Israël tegen Hezbollah overnemen'
  • 114220:10Russisch oorlogsschip vuurt waarschuwingsschoten richting Brits jacht
  • 96020:44 Vrouw veroordeeld tot 4,5 jaar cel wegens moedermoord met insuline
  • 95312:20Logitech G breidt G3-lijn uit met toetsenbord en muis
  • 88807:56Jeremy Clarkson onthult agressieve kanker in nieuw seizoen
  • 86409:05Wakker Plantje introduceert nieuwe term: ‘vegadrammen’
  • 82607:46Vleesdrammers van Wakker Dier introduceren term 'vleesdrammen'
  • 66312:58FOK's weerbericht met Stephan5: Schroeihitte is wel zeker
  • 64521:04'XBOX gaat nog meer ontwikkelaars sluiten'
  • 62908:08Gemiddelde WOZ-waarde ruim 10 procent hoger
  • 32406:00[WK] Messi schittert bij probleemloze WK-start van Argentinië
  • 30223:42Met tong80, op en over het WK-2026 # 4
  • 25323:31[WK] Frankrijk begint met zege op Senegal
  • 20505:37[WK] Noorwegen opent WK met ruime zege dankzij uitblinkende Haaland
  • 15410:08FOK's weerbericht met Stephan5: Valt toch wel tegen mijn insziens.

Lees ook

  • 420/08Kan Mart Hoogkamer al écht zwemmen in Bacardi Lemon?
  • 4618/08De Taliban zijn een succesvolle multinational
  • 4514/06Nieuwe handelsoorlog in aantocht, over worsten
  • 11108/06Overheden willen cryptomarkt controleren: wat zijn de gevolgen?
  • 2101/06Financieel heeft Japan geen keus: de Olympische Spelen móeten doorgaan
  • 4631/05Het is Wereld Niet-rokendag
  • 4520/05Nederlanders maar iets minder tevreden na jaar corona
  • 5803/05Waarom Turkije de oorlog verklaart aan bitcoin
  • 3817/04Meer baby's moeten de Chinese economie een boost geven
  • 10430/03Elektrisch rijden: waar halen we straks al die batterijen vandaan?
Font-grootte:

regelhoogte :

43 reacties

woensdag 25 augustus 2021, 20:10 uur #1
4
ansitermiet
korte samenvatting: ze stappen over naar andere producten om daar geld mee te verdienen, ook al gaat dat niet altijd even soepel.

Verkapte reclameboodschap voor een elektronisch apparaatje die tabak verwarmt ipv verbrandt. :)
woensdag 25 augustus 2021, 20:12 uur #2
1
Andros
Kort samengevat: "Bedrijf wil geld".
woensdag 25 augustus 2021, 20:15 uur #3
1
junk01
quote:
Op woensdag 25 augustus 2021 @ 20:10 schreef ansitermiet het volgende:
korte samenvatting: ze stappen over naar andere producten om daar geld mee te verdienen, ook al gaat dat niet altijd even soepel.

Verkapte reclameboodschap voor een elektronisch apparaatje die tabak verwarmt ipv verbrandt. :)
Dit dus. De vloeistof die gebruikt word is vele male goedkoper te maken dan tabak = meer winst.

Aan de andere kant, er zijn genoeg fabrikanten die je graag willen laten stoppen met behulp van nicotine pleisters en kauwgum waarvan de nicotine gehalte een stuk hoger is dan van tabak.
groeten,
junk01.
woensdag 25 augustus 2021, 20:17 uur #4
1
Werkman
Ik heb gehoord dat Shell nu alleen nog maar biologische frituurolie wil verkopen en MC Donalds een pepermuntfabriek word.
woensdag 25 augustus 2021, 20:22 uur #5
1
junk01
quote:
Op woensdag 25 augustus 2021 @ 20:17 schreef Werkman het volgende:
Ik heb gehoord dat Shell nu alleen nog maar biologische frituurolie wil verkopen en MC Donalds een pepermuntfabriek word.
Ik heb gehoord dat de voltallige regering en het koningshuis afzien van hun huidige salarissen en gaan werken voor het minimum loon.

Waarschijnlijk net zo'n fabeltje als dat een bedrijf zijn winstgevende kern activiteiten afstoot.
groeten,
junk01.
woensdag 25 augustus 2021, 20:22 uur #6
1
Remco2021
Roken is ongezond. Uitlaatgassen van voertuigen ook.
Straling van mobieltjes etc ook.
Veel werkzaamheden ook.
En zo zijn er zoveel dingen echt ongezond................
woensdag 25 augustus 2021, 20:23 uur #7
3
#ANONIEM
Is het niet gewoon een ordinaire truc om toch reclame te kunnen maken?

"Mensen, koop geen sigaretten, ook niet als ze van Philip Morris zijn. Nu met verbeterde filter en voor een schappelijke prijs, Philip Morris. Serieus: stop met roken."
woensdag 25 augustus 2021, 20:36 uur #8
1
patrick_1980
Nou ben net 1 dag gestopt. Goed he :7
woensdag 25 augustus 2021, 20:48 uur #9
0
Mediator
quote:
Op woensdag 25 augustus 2021 @ 20:22 schreef Remco2021 het volgende:
Roken is ongezond. Uitlaatgassen van voertuigen ook.
Straling van mobieltjes etc ook.
Veel werkzaamheden ook.
En zo zijn er zoveel dingen echt ongezond................
vandaag zat ik op de bus te wachten, komt er serieus een vage vent naar me toe gelopen. Ja ik moet naar het Radboud vandaag, heb diagnose keelkanker.

Zat ie me te vertellen met een peuk in zijn bakkes :')
woensdag 25 augustus 2021, 21:30 uur #10
1
BekiekUtMoar
quote:
Op woensdag 25 augustus 2021 @ 20:36 schreef patrick_1980 het volgende:
Nou ben net 1 dag gestopt. Goed he :7
Alle begin is moeilijk, maar heel goed!!!
“Computers are incredibly fast, accurate and stupid; humans are incredibly slow, inaccurate and brilliant; together they are powerful beyond imagination.”
woensdag 25 augustus 2021, 21:31 uur #11
0
junk01
quote:
Op woensdag 25 augustus 2021 @ 20:48 schreef Mediator het volgende:

[..]
vandaag zat ik op de bus te wachten, komt er serieus een vage vent naar me toe gelopen. Ja ik moet naar het Radboud vandaag, heb diagnose keelkanker.

Zat ie me te vertellen met een peuk in zijn bakkes :')
Mijn ex buurman had keel kanker. Nooit gerookt of gedronken en altijd gesport. En zo ken ik van uit de sport school meerdere mensen die ondanks dat ze niet roken of drinken toch kanker kregen. Zo ken ik ook rokers die een hoge leeftijd halen. De ene is gevoeliger om kanker te krijgen dan de andere.

Met een sigaret maakt je meer kans op kanker maar er zijn genoeg stoffen in de lucht, drinken en je eten en je bv je kleren die ook kankerverwekkend zijn, vaak nog erger dan een sigaret. Enig idee hoeveel kanker verwekkende stoffen er alleen al in je huis aanwezig zijn? In de stenen, Cement, beton, gips, verf ect? Daar valt die sigaret bij in het niet. Maar ja het is zo makkelijk wijzen naar de rokers.
groeten,
junk01.
woensdag 25 augustus 2021, 21:39 uur #12
0
Mediator
quote:
Op woensdag 25 augustus 2021 @ 21:31 schreef junk01 het volgende:

[..]


Mijn ex buurman had keel kanker. Nooit gerookt of gedronken en altijd gesport. En zo ken ik van uit de sport school meerdere mensen die ondanks dat ze niet roken of drinken toch kanker kregen. Zo ken ik ook rokers die een hoge leeftijd halen. De ene is gevoeliger om kanker te krijgen dan de andere.

Met een sigaret maakt je meer kans op kanker maar er zijn genoeg stoffen in de lucht, drinken en je eten en je bv je kleren die ook kankerverwekkend zijn, vaak nog erger dan een sigaret. Enig idee hoeveel kanker verwekkende stoffen er alleen al in je huis aanwezig zijn? In de stenen, Cement, beton, gips, verf ect? Daar valt die sigaret bij in het niet. Maar ja het is zo makkelijk wijzen naar de rokers.
ik rook zelf ook, vond het alleen :') toen ie dat zei.

Mijn opa is ook gewoon gezond 92 geworden en die rookte al vanaf zijn achtste.
woensdag 25 augustus 2021, 21:48 uur #13
0
junk01
quote:
Op woensdag 25 augustus 2021 @ 21:39 schreef Mediator het volgende:

[..]
ik rook zelf ook, vond het alleen :') toen ie dat zei.
Ik heb zelf in een ziekenhuis gewerkt dus ik begrijp wel hoe je dit ervaart.

Maar zo ken ik ook mensen met ernstige hartklachten die toch extreem blijven door sporten of werken terwijl ze dit absoluut niets mogen doen en vervolgens weer in het ziekenhuis belanden en met wat pech ook overlijden. Niet zo zichtbaar als iemand die je verteld dat hij/zij kanker heeft en toch rookt en zuipt ect. maar even erg. Sommige weten niet van stoppen en helaas uit ervaring weet ik dat je kunt praten als Brugman maar je deze mensen toch niet op andere gedachtes krijgt.
groeten,
junk01.
woensdag 25 augustus 2021, 22:02 uur #14
0
PreacherFromHell
Tja....
quote:
Op woensdag 25 augustus 2021 @ 20:22 schreef Remco2021 het volgende:
Roken is ongezond. Uitlaatgassen van voertuigen ook.
Straling van mobieltjes etc ook.
Veel werkzaamheden ook.
En zo zijn er zoveel dingen echt ongezond................
Werken zelf is ongezond.
foto
Bekijk dit onderzoek maar eens.
Ik moest gewoon even reageren.
Enne.... Do not feed the troll
woensdag 25 augustus 2021, 22:41 uur #15
0
Mediator
quote:
Op woensdag 25 augustus 2021 @ 21:48 schreef junk01 het volgende:

[..]


Ik heb zelf in een ziekenhuis gewerkt dus ik begrijp wel hoe je dit ervaart.

Maar zo ken ik ook mensen met ernstige hartklachten die toch extreem blijven door sporten of werken terwijl ze dit absoluut niets mogen doen en vervolgens weer in het ziekenhuis belanden en met wat pech ook overlijden. Niet zo zichtbaar als iemand die je verteld dat hij/zij kanker heeft en toch rookt en zuipt ect. maar even erg. Sommige weten niet van stoppen en helaas uit ervaring weet ik dat je kunt praten als Brugman maar je deze mensen toch niet op andere gedachtes krijgt.
Vaak speelt er dan natuurlijk ook meer mee... als je de ziektewet in moet en je hebt een gezin te voeden of niet eens je gezin, maar jezelf als alleenstaande... dan wordt dat toch lastiger. Ik vermoed dat zoiets ook vaak meespeelt.

Ik had het een tijdje terug met mijn knie, moest ook 6 weken rustig aandoen, maar na 1,5 week was ik dat ook zat.
woensdag 25 augustus 2021, 23:08 uur #16
1
cHoc
quote:
Op woensdag 25 augustus 2021 @ 20:10 schreef ansitermiet het volgende:
korte samenvatting: ze stappen over naar andere producten om daar geld mee te verdienen, ook al gaat dat niet altijd even soepel.

Verkapte reclameboodschap voor een elektronisch apparaatje die tabak verwarmt ipv verbrandt. :)
En vergeet ook niet dat ze in Afrika staan te verkondigen "Ga alsjeblieft roken!"
donderdag 26 augustus 2021, 00:48 uur #17
0
Encheiridion
Memento Mori
quote:
Op woensdag 25 augustus 2021 @ 20:22 schreef Remco2021 het volgende:
Roken is ongezond. Uitlaatgassen van voertuigen ook.
Straling van mobieltjes etc ook.
Veel werkzaamheden ook.
En zo zijn er zoveel dingen echt ongezond................
Is 5G wappie zijn nog steeds een ding? _O-
All is temporary, fame and the famous as well
- Marcus Aurelius
donderdag 26 augustus 2021, 00:52 uur #18
1
Encheiridion
Memento Mori
quote:
Op woensdag 25 augustus 2021 @ 21:31 schreef junk01 het volgende:

[..]


Mijn ex buurman had keel kanker. Nooit gerookt of gedronken en altijd gesport. En zo ken ik van uit de sport school meerdere mensen die ondanks dat ze niet roken of drinken toch kanker kregen. Zo ken ik ook rokers die een hoge leeftijd halen. De ene is gevoeliger om kanker te krijgen dan de andere.

Met een sigaret maakt je meer kans op kanker maar er zijn genoeg stoffen in de lucht, drinken en je eten en je bv je kleren die ook kankerverwekkend zijn, vaak nog erger dan een sigaret. Enig idee hoeveel kanker verwekkende stoffen er alleen al in je huis aanwezig zijn? In de stenen, Cement, beton, gips, verf ect? Daar valt die sigaret bij in het niet. Maar ja het is zo makkelijk wijzen naar de rokers.
Wat een BULLSHIT.

Vertel me eens welke kanker verwekkende stoffen in beton en gips zitten, en hoeveel ik er per dag van binnen krijg? Vergelijk dat eens met hoeveel pure kanker jij je longen in zuigt. Probeer je Gore en extreem ongezonde gewoontes niet goed te praten aub.
All is temporary, fame and the famous as well
- Marcus Aurelius
donderdag 26 augustus 2021, 07:03 uur #19
1
TheoddDutchGuy
quote:
Op woensdag 25 augustus 2021 @ 21:31 schreef junk01 het volgende:

[..]


Mijn ex buurman had keel kanker. Nooit gerookt of gedronken en altijd gesport. En zo ken ik van uit de sport school meerdere mensen die ondanks dat ze niet roken of drinken toch kanker kregen. Zo ken ik ook rokers die een hoge leeftijd halen. De ene is gevoeliger om kanker te krijgen dan de andere.

Met een sigaret maakt je meer kans op kanker maar er zijn genoeg stoffen in de lucht, drinken en je eten en je bv je kleren die ook kankerverwekkend zijn, vaak nog erger dan een sigaret. Enig idee hoeveel kanker verwekkende stoffen er alleen al in je huis aanwezig zijn? In de stenen, Cement, beton, gips, verf ect? Daar valt die sigaret bij in het niet. Maar ja het is zo makkelijk wijzen naar de rokers.
Iets met persoonlijke anekdotes..
donderdag 26 augustus 2021, 07:24 uur #20
0
HogwartsFailure
Try to take over the world!
Volgende week kom ik terug van vakantie uit Griekenland en gepland om dan te stoppen.
Dit heb ik 10 jaar geleden ook zo gedaan en 2 jaar eraf geweest (ja ja dom dom dom)

Maarrrrr........
Feit is, de sigaretten hier bevatten veeeeel minder toegevoegde rommel, terwijl het dezelfde merken zijn. Je rookt wel meer hierdoor maar de afkickverschijnselen en de drang na het stoppen zijn exorbitant minder!
En ging het destijds om een weddenschap is het nu echt de wil om te stoppen.
donderdag 26 augustus 2021, 09:10 uur #21
0
junk01
quote:
Op donderdag 26 augustus 2021 @ 00:52 schreef Encheiridion het volgende:

[..]


Wat een BULLSHIT.

Vertel me eens welke kanker verwekkende stoffen in beton en gips zitten, en hoeveel ik er per dag van binnen krijg? Vergelijk dat eens met hoeveel pure kanker jij je longen in zuigt. Probeer je Gore en extreem ongezonde gewoontes niet goed te praten aub.
Ooit gehoord van Radon, kwarts stof en fijn stof die vrijkomt? Nog maar te zwijgen van oplosmiddelen die in de bouw gebruikt worden. Of de rook van lassen? Google daar maar eens op. Ik praat geen gewoontes goed maar ik wijs er op dat er veel meer gevaarlijke stoffen zijn in hogere concentrates waar je dagelijks mee in aanraking komt en ook tot kanker kunnen leiden.

quote:
Op woensdag 25 augustus 2021 @ 22:41 schreef Mediator het volgende:

[..]

Vaak speelt er dan natuurlijk ook meer mee... als je de ziektewet in moet en je hebt een gezin te voeden of niet eens je gezin, maar jezelf als alleenstaande... dan wordt dat toch lastiger. Ik vermoed dat zoiets ook vaak meespeelt..
Dat zal zeker mee spelen. Er zijn inderdaad mensen, voornamelijk ZZP of zelfstandigen die het zich niet kunnen veroorloven om ziek te zijn omdat er voor hun geen ziektewet of ander vangnet is of de arbeidsongeschiktheid verzekering niet te betalen is en ook niet genoeg financiële reserves hebben.
groeten,
junk01.
donderdag 26 augustus 2021, 09:31 uur #22
0
Sander_K
Ah zoals Bill Gates die zgn non-profit bezig is, de belasting omzeilt met zgn goede doelen, en zegt dat we minder vlees moeten eten.

En vervolgens volop investeert in kweekvlees :'):')

Hej, zo kennen we ze weer he.. Philip Morris, Bill Gates.. zijn Wandelende antisemitische Tropes, ze bevestigen het!!! door hun gekonkel en gescheme..

Hoe lang nog !? hoe lang gaan we er nog intrappen...

Voor je al in de pen klimt om te janken, even dit lezen anders:
https://lovedasinner.wordpress.com/2007/11/28/philip-morris/

Tis aalllemaal een Trope :')

Hoeveel doden hebben ze op t geweten inmiddels.. 1 miljoen, of eerder.. 1 miljard? Wie durft een schatting te doen

"Philip Morris wil.." :D

Wil?? weet je wat ik wil, dat ze de gevangenis in gaan en zwijgen.. ze hebben NIKS te willen, het zijn massa moordenaars in vol geweten.

Mooi verhaal over Uruguay vs Philip Morris:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Philip_Morris_v._Uruguay Uruguay werd aangeklaagd omdat ze allerlei beperkende maatregelen invoerden.

Tjsa, schande!! hoe durf je voor de gezondheid van je mensen op te komen.. how dare they :')

Zodat we niet vergeten ;) denk dat Philip Morris dhr Hitler RUIMSCHOOTS voorbij gaat in aantal doden.

Iemand die dit wilt betwisten? be my guest.. en we hebben Alcohol en Opium nog niet eens behandeld, als we die erbij optellen.. oeioeii. Of de medicijnindustrie, oeieii

Het begint aan te tikken, hoeveel nog, op naar de volgende Miljard?

Of.. we stoppen te luisteren naar dit volk en gaan doen wat we al 2000+ jaar geleden hadden moeten doen.

[ Bericht gewijzigd door Sander_K op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:55 ]
donderdag 26 augustus 2021, 10:00 uur #23
1
Moonlith
quote:
Op woensdag 25 augustus 2021 @ 21:31 schreef junk01 het volgende:

[..]


Mijn ex buurman had keel kanker. Nooit gerookt of gedronken en altijd gesport. En zo ken ik van uit de sport school meerdere mensen die ondanks dat ze niet roken of drinken toch kanker kregen. Zo ken ik ook rokers die een hoge leeftijd halen. De ene is gevoeliger om kanker te krijgen dan de andere.

Met een sigaret maakt je meer kans op kanker maar er zijn genoeg stoffen in de lucht, drinken en je eten en je bv je kleren die ook kankerverwekkend zijn, vaak nog erger dan een sigaret. Enig idee hoeveel kanker verwekkende stoffen er alleen al in je huis aanwezig zijn? In de stenen, Cement, beton, gips, verf ect? Daar valt die sigaret bij in het niet. Maar ja het is zo makkelijk wijzen naar de rokers.
Komt omdat je erg oneerlijk aan het argumenteren bent. Erg smerig, zelfs.

quote:
vaak nog erger dan een sigaret. Daar valt die sigaret bij in het niet.
Het is smerig omdat dit feitelijk juist is. Ja, tuurlijk alles is erger dan EEN sigaret.

Maar mensen roken niet EEN sigaret. Mensen paffen meerdere pakjes per dag. En dat is VEEL erger.

Dus doe niet zo smerig met dat vals argumenteren.

quote:
Maar ja het is zo makkelijk wijzen naar de rokers.
En als jij een beetje hersenen had en eerlijk zou redenen en logisch zou nadenken, zou jij dat ook doen.
donderdag 26 augustus 2021, 10:08 uur #24
0
Sander_K
quote:
Op donderdag 26 augustus 2021 @ 10:00 schreef Moonlith het volgende:

[..]

Komt omdat je erg oneerlijk aan het argumenteren bent. Erg smerig, zelfs.


[..]

Het is smerig omdat dit feitelijk juist is. Ja, tuurlijk alles is erger dan EEN sigaret.

Maar mensen roken niet EEN sigaret. Mensen paffen meerdere pakjes per dag. En dat is VEEL erger.

Dus doe niet zo smerig met dat vals argumenteren.


[..]

En als jij een beetje hersenen had en eerlijk zou redenen en logisch zou nadenken, zou jij dat ook doen.
Voor mn nieuwsgierigheid

Vind jij het ook "makkelijk wijzen naar de fabrikant"?

Als een persoon eenmaal zo dom is geweest de fuik in te gaan, Ok. Maar de lobby dan? sigaretten in films? de e-smoker? enz

Hoe zie jij de rol vd fabrikanten hier, zoals Philip Morris?

Zie jij ze als Dealer, of, als moordenaars? (met inbegrip van alle tactieken die we van ze kennen inmiddels)
donderdag 26 augustus 2021, 10:10 uur #25
0
Moonlith
quote:
Op donderdag 26 augustus 2021 @ 10:08 schreef Sander_K het volgende:

[..]
Voor mn nieuwsgierigheid

Vind jij het ook "makkelijk wijzen naar de fabrikant"?

Als een persoon eenmaal zo dom is geweest de fuik in te gaan, Ok. Maar de lobby dan? sigaretten in films?

Hoe zie jij de rol vd fabrikanten hier, zoals Philip Morris?
Ik snap je vraag niet?

Wat is het probleem precies? Karakters in films mogen niet roken? Waarom niet?

Ik zie geen enkel probleem met reclame voor sigaretten - het zijn de mensen zelf die besluiten die domme keuze te maken of niet. Daar ligt de verantwoordelijkheid, of hoort de verantwoordelijkheid te liggen.

Verder zijn de meeste rokers dan wel weer eerlijk genoeg om ook gewoon toe te geven dat ze een domme keuze hebben gemaakt.
donderdag 26 augustus 2021, 10:12 uur #26
0
Sander_K
quote:
Op donderdag 26 augustus 2021 @ 10:10 schreef Moonlith het volgende:

[..]

Ik snap je vraag niet?

Wat is het probleem precies? Karakters in films mogen niet roken? Waarom niet?

Ik zie geen enkel probleem met reclame voor sigaretten - het zijn de mensen zelf die besluiten die domme keuze te maken of niet. Daar ligt de verantwoordelijkheid, of hoort de verantwoordelijkheid te liggen.

Verder zijn de meeste rokers dan wel weer eerlijk genoeg om ook gewoon toe te geven dat ze een domme keuze hebben gemaakt.
Ik bedoel,

Dus je hebt geen enkele mening over de fabrikant en de lobby, in al zn verscheidenheid?

Het is volgens jou allemaal en slechts de roker, het individu in de fuik. Is dat hoe ik je dien te interpreteren?

Kortom, er treft hen -de fabrikanten- geen enkele blaam en ze zijn slechts de dealer.. zoiets?
donderdag 26 augustus 2021, 10:14 uur #27
0
Moonlith
quote:
Op donderdag 26 augustus 2021 @ 10:12 schreef Sander_K het volgende:

[..]
Ik bedoel,

Dus je hebt geen enkele mening over de fabrikant en de lobby, in al zn verscheidenheid?
Ik heb wel een mening over de LOBBY, maar dat is vrij irrelevant.

Ik heb een mening over RECLAME in het algemeen, maar is vrij irrelevant.

quote:
Het is volgens jou allemaal en slechts de roker, het individu in de fuik. Is dat hoe ik je dien te interpreteren?
Ja. Die maakt de keuze. Mensen horen de vrijheid te hebben om fouten te maken.
donderdag 26 augustus 2021, 10:15 uur #28
0
Sander_K
quote:
Op donderdag 26 augustus 2021 @ 10:14 schreef Moonlith het volgende:

[..]

Ik heb wel een mening over de LOBBY, maar dat is vrij irrelevant.

Ik heb een mening over RECLAME in het algemeen, maar is vrij irrelevant.


[..]

Ja. Die maakt de keuze. Mensen horen de vrijheid te hebben om fouten te maken.
Wel, dan zijn ze héél blij met jou :Y
donderdag 26 augustus 2021, 10:15 uur #29
0
Moonlith
quote:
Op donderdag 26 augustus 2021 @ 10:15 schreef Sander_K het volgende:

[..]
Wel, dan zijn ze héél blij met jou :Y
Wat is je punt?
donderdag 26 augustus 2021, 10:20 uur #30
0
Sander_K
quote:
Op donderdag 26 augustus 2021 @ 10:15 schreef Moonlith het volgende:

[..]

Wat is je punt?
Dat je beter solidair kan zijn en een front moet vormen tegen misselijkmakende handel van sigarettenindustrie in zn huidige vorm. Het was niét altijd zo grootschalig, zie mijn eerder gelinkte artikel omtrent de Culmanns.

En daar hoort bij, dat je eerst erkent waar het begint, niet perse waar het eindigt. Het eindigt met de roker, dat ben ik met je eens.

Maar het begin van het einde... is een andere, daarvoor heb je iedereen nodig roker én niet-roker om in gezamelijkheid op te trekken.

Eerst dien je Philip Morris te zien voor wie ze echt zijn, daarna is de roker aan de beurt imho.

En ik weet al wat er gebeurd, hóever men gaat om mensen aan de sigaret te houden.. ja, ze gaan zelfs zo ver om van (gepestte) rokers, vervolgde Joden te maken. ZO laag bij de gronds.. zie fok bericht:
Rokende Duitsers dragen Davidster

En dr is nog veel véél meer

[ Bericht gewijzigd door Sander_K op donderdag 26 augustus 2021 @ 10:26 ]
donderdag 26 augustus 2021, 10:22 uur #31
0
Remco2021
quote:
Op woensdag 25 augustus 2021 @ 22:02 schreef PreacherFromHell het volgende:

[..]


Werken zelf is ongezond.
foto
Bekijk dit onderzoek maar eens.
werken is ook ongezond, vooral de stress etc
donderdag 26 augustus 2021, 10:26 uur #32
0
Moonlith
quote:
Op donderdag 26 augustus 2021 @ 10:20 schreef Sander_K het volgende:

[..]
Dat je beter solidair kan zijn en een front moet vormen tegen misselijkmakende handel van sigarettenindustrie in zn huidige vorm. Het was niét altijd zo grootschalig, zie mijn eerder gelinkte artikel omtrent de Culmanns.
Ik... Snap je punt niet? Je bent er tegen dat bedrijven producten mogen produceren en verkopen?
donderdag 26 augustus 2021, 10:28 uur #33
0
Sander_K
quote:
Op donderdag 26 augustus 2021 @ 10:26 schreef Moonlith het volgende:

[..]

Ik... Snap je punt niet? Je bent er tegen dat bedrijven producten mogen produceren en verkopen?
Right en nu hou je je van de domme :)

Wellicht doe je er verstandig aan dat artikel eens te lezen. Dit gaat verder dan producten verkopen.. het is moedwillige vernietiging.

Maarja!! :D eer dat we dáár zijn.. is het mss 2085 ofzo, ik heb werkelijk geen idee of ik het nog ga meemaken dat we EINDELIJK ontnuchteren van wat ons wordt aangedaan.

Jou lezende, vrees ik dat mss 2085 nog te optimistisch is, wat is er voor nodig ik weet het oprecht niet meer. Dus, op naar de volgende miljard doden maar dan.

Net zo lang, tot we het snappen.
donderdag 26 augustus 2021, 10:31 uur #34
0
Moonlith
quote:
Op donderdag 26 augustus 2021 @ 10:28 schreef Sander_K het volgende:

[..]
Right en nu hou je je van de domme :)

Wellicht doe je er verstandig aan dat artikel eens te lezen. Dit gaat verder dan producten verkopen.. het is moedwillige vernietiging.
Okay, en?.....

Ik snap je punt echt niet. Hij is een vieze gore klootzak?

Okay, en?

Ik mis het gedeelte waar hij een pistool tegen je slaap houdt en je dwingt zijn producten te kopen - DAN zou ik er inderdaad een probleem mee hebben.

quote:
EINDELIJK ontnuchteren van wat ons wordt aangedaan.
Er WORDT je niks AANGEDAAN.

Je KIEST er voor om het je AAN TE LATEN DOEN.
donderdag 26 augustus 2021, 10:34 uur #35
0
Sander_K
quote:
Op donderdag 26 augustus 2021 @ 10:31 schreef Moonlith het volgende:

[..]

Okay, en?.....

Ik snap je punt echt niet. Hij is een vieze gore klootzak?

Okay, en?

Ik mis het gedeelte waar hij een pistool tegen je slaap houdt en je dwingt zijn producten te kopen - DAN zou ik er inderdaad een probleem mee hebben.


[..]

Er WORDT je niks AANGEDAAN.

Je KIEST er voor om het je AAN TE LATEN DOEN.
Beste Moonlith.. ik had toch wel meer verwacht van je.

Dus jij ontkent álle vormen van beinvloeding, of anders gezegd, de menselijke beïnvloedbare aard? (die kan worden uitgebuit en misbruikt)

Kortom, je ondermijnt en ontkent even het gehele nut van reclame, marketing, propaganda, psychologische oorlogsvoering, etc.

Hoe moet ik dat serieus nemen???

Als het zo simpel was, waarom hebben we het er anno 2021 dan nog over, waarom bestaat Philip Morris nog? waarom zitten ze nog niet in de gevangenis voor dood door schuld, op zn minst!

Je mag ook geen euthanasie middelen geven.. waarom mag je wel sigaretten verkopen? (decennia lang btw, tegen beter weten in)

Met jouw houding, laat je mensen in de steek. En nog erger, je laat de schuldigen vrijuit gaan.

Dat is mijn punt, vind het beschamend.

edit: laat me raden, door kindslavengemaakte Spijkerbroeken, is allemaal de schuld van degene die het koopt zeker? :)

Want zo redeneer jij een beetje imho, niet gefocust op de voorkant maar de achterkant (de consument, de roker, etc).

Degene die de slavenbusiness opzet, willens en wetens.. ach hej hij verkoopt gewoon producten! nee, het is de consument aan het EIND van het keten, die we slecht informeren.. díé heeft het allemaal gedaan :') sure

[ Bericht gewijzigd door Sander_K op donderdag 26 augustus 2021 @ 10:56 ]
donderdag 26 augustus 2021, 11:01 uur #36
0
Moonlith
quote:
Op donderdag 26 augustus 2021 @ 10:34 schreef Sander_K het volgende:

[..]
Beste Moonlith.. ik had toch wel meer verwacht van je.

Dus jij ontkent álle vormen van beinvloeding, of anders gezegd, de menselijke beïnvloedbare aard? (die kan worden uitgebuit en misbruikt)
Nee hoor.

quote:
Kortom, je ondermijnt en ontkent even het gehele nut van reclame, marketing, propaganda, psychologische oorlogsvoering, etc.

Hoe moet ik dat serieus nemen???
Ik ontken dat niet?

quote:
Als het zo simpel was, waarom hebben we het er anno 2021 dan nog over, waarom bestaat Philip Morris nog? waarom zitten ze nog niet in de gevangenis voor dood door schuld, op zn minst!
Waarschijnlijk omdat mensen van tevoren WETEN dat roken dodelijk is, en TOCH besluiten het te doen.

DAAR ligt de verantwoordelijkheid voor die 'dood door schuld'.

Of ga je een messenfabrikant verantwoordelijkheid houden voor dood door schuld als iemand een keuken mes gebruikt om een ander om te leggen?

quote:
Je mag ook geen euthanasie middelen geven.. waarom mag je wel sigaretten verkopen? (decennia lang btw, tegen beter weten in)
Lobby, waarschijnlijk?

Omdat we politici zonder integriteit hebben, waar mensen op blijven stemmen?

Wat wil je precies? Complete volksmentaliteit omgooien, 15 miljoen Nederlands in één klap super intelligent maken, zodat ze op integerere personen gaan stemmen? Die waarschijnlijk er alsnog worden uitgewipt om plaats te maken voor corrupte puppets?

Gaat niet gebeuren.

quote:
Met jouw houding, laat je mensen in de steek.
Ik houd niet zo van domme mensen. De meesten - vooral in Nederland - zijn verrekte arrogant.

quote:
edit: laat me raden, door kindslavengemaakte Spijkerbroeken, is allemaal de schuld van degene die het koopt zeker? :)
Interessant punt. Moet ik even over nadenken.
donderdag 26 augustus 2021, 11:23 uur #37
1
Nemmarith
The Fearless!
Dit hebben ze toch echt zelf in de hand :') haal de verslavende bestanddelen eruit en je hebt niemand meer die eraan zit! _O- net zoals met Coca Cola, normaal zou je lichaam overgeven als je zoon berg met suikers binnen krijgt maar door toevoegingen word het drinkbaar dit is ook zo met sigaretten. Probeer maar eens onbewerkte tabak te roken (niet te doen) :o

Dit is echt weer "mondje zegt dit" maar het gedrag "zegt iets anders" net zoals met BLM maar ja de waarheid zeggen is lastig voor sommige en het word ook actief (Mis/Ge)bruikt door kwaadwilligen oO<
Hello!
donderdag 26 augustus 2021, 11:44 uur #38
0
Sander_K
quote:
Op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:01 schreef Moonlith het volgende:

Of ga je een messenfabrikant verantwoordelijkheid houden voor dood door schuld als iemand een keuken mes gebruikt om een ander om te leggen?
Dat is een slecht te vergelijken voorbeeld.. een mes is een fysiek en extern object, een sigaret is sneakier (eerst verdoofd het je keel, dan euforie/drug, etc) en werkt in de psyche.

Je kan er verder weinig andere dingen mee doen, in een joint gooien, en dat ist wel zo'n beetje.

Met messen en hamers, kan je overigens veel mooiere vergelijkingen maken in de trent maken-breken.

Misschien gaat de vergelijking méér op, als je eraan toe zou voegen dat betreffend messenfabrikant heftig investeert in Drill-Kill Rap-Cultuur.. waarbij dat merk mes daar symbool voor komt te staan (zgn "tegen de zin" van de fabrikant.. not really)

Dan komt het in de buurt, van wat ik bedoel.
donderdag 26 augustus 2021, 13:00 uur #39
0
Sander_K
quote:
Op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:01 schreef Moonlith het volgende:
Omdat we politici zonder integriteit hebben, waar mensen op blijven stemmen?

Wat wil je precies? Complete volksmentaliteit omgooien, 15 miljoen Nederlands in één klap super intelligent maken, zodat ze op integerere personen gaan stemmen?
Omdat ik m wel grappig vind, scherend langs dit onderwerp:

https://www.gelderlander.(...)-genoeg-is~acc33b47/

Voor andere zaken gelooft Timmermans dat het wel kan: "de wereld moet nu zeggen dat het genoeg is"

Plak die op paf-industrie, et voila.

Overigens, ben het niet met je oneens, we verschillen wss veel in de aanpak/methode/hoe maar willen uiteindelijk denk ik beiden hetzelfde :) die sigarettenhandel weg, gezonde mensen / familie etc

[ Bericht gewijzigd door Sander_K op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:11 ]
donderdag 26 augustus 2021, 13:17 uur #40
0
junk01
quote:
Op donderdag 26 augustus 2021 @ 10:00 schreef Moonlith het volgende:

[..]

Komt omdat je erg oneerlijk aan het argumenteren bent. Erg smerig, zelfs.


[..]

Het is smerig omdat dit feitelijk juist is. Ja, tuurlijk alles is erger dan EEN sigaret.

Maar mensen roken niet EEN sigaret. Mensen paffen meerdere pakjes per dag. En dat is VEEL erger.

Dus doe niet zo smerig met dat vals argumenteren.


[..]

En als jij een beetje hersenen had en eerlijk zou redenen en logisch zou nadenken, zou jij dat ook doen.
Want de waarheid mag niet gezegd worden? Of mag ik alleen jou versie vertellen???

Wist je dat de rook die vrijkomt bij het lassen van metaal 2500 keer schadelijker is dan sigaretten rook? Maar dat mag niet gezegd worden want het lassen van metaal is noodzakelijk voor ede economie en dan kan dit opeens allemaal. Voor de 2e maal wijs er op dat er veel meer gevaarlijke stoffen zijn in hogere concentrates waar je dagelijks mee in aanraking komt en ook tot kanker en de dood kunnen leiden. Mag dit niet gezegd worden? Ben je nu werkelijk zo small minded dat alles wat met kanker te maken heeft veroorzaakt is door een sigaret? Als tabak zo dodelijk is zo als je beweerd was tabak een paar honderd jaar geleden al verboden en zou geen weldenkend mens ooit het in zijn of haar hoofd halen om te beginnen met roken.

quote:
Op donderdag 26 augustus 2021 @ 10:20 schreef Sander_K het volgende:

[..]
Dat je beter solidair kan zijn en een front moet vormen tegen misselijkmakende handel van sigarettenindustrie in zn huidige vorm. Het was niét altijd zo grootschalig, zie mijn eerder gelinkte artikel omtrent de Culmanns.

En daar hoort bij, dat je eerst erkent waar het begint, niet perse waar het eindigt. Het eindigt met de roker, dat ben ik met je eens.

Maar het begin van het einde... is een andere, daarvoor heb je iedereen nodig roker én niet-roker om in gezamelijkheid op te trekken.

Eerst dien je Philip Morris te zien voor wie ze echt zijn, daarna is de roker aan de beurt imho.

En ik weet al wat er gebeurd, hóever men gaat om mensen aan de sigaret te houden.. ja, ze gaan zelfs zo ver om van (gepestte) rokers, vervolgde Joden te maken. ZO laag bij de gronds.. zie fok bericht:
Rokende Duitsers dragen Davidster

En dr is nog veel véél meer
De tabaksfabrikanten hebben zich al tientallen jaren te houden aan aan een strenge wet en regelgeving en ook hoe en wat voor een stoffen er in tabak mag worden toegevoegd en daar word vrij streng op gelet, in ieder geval in Nederland en daar staan ook hoge boetes op. Dit geldt ook voor bv reclame van tabaksproducten. Een tabaksfabrikant mag zelf geen reclame maken, maar mag bv ook geen onderzoeksresultaten aanvechten of enig lobbywerk doen.

Sander_K haalt een voorbeeld aan hoe de anti rook lobby te werk gaat tegen rokers. Hadden we hier niet Stivoro die stigmatisering, onderdrukking en geweld tegen rokers in hun reclame spotjes verheerlijkte? Maar daar hoor je niemand over. Toen er een filmmaker een documentaire maakte over de anti rook clubs zoals Stivoro werd deze diverse malen met de dood bedreigt. Praat daar eens over i.p.v van de roker aan te vallen. Hun handelswijze heeft niks met solidariteit te maken maar pure fascisme.
groeten,
junk01.
donderdag 26 augustus 2021, 16:13 uur #41
0
vulgarismagistralis
Het AD weet het..

https://www.ad.nl/gezond/(...)zesvoudigd~ad333bbe/
donderdag 26 augustus 2021, 23:34 uur #42
0
NoWayInHell
Fuck off.
Ik ben lang geleden al gestopt met Philip Morris te roken. Dat grei was niet te roken met die gore filters. :r
The needs of the few outweigh the needs of the many.
vrijdag 27 augustus 2021, 00:44 uur #43
0
Moonlith
quote:
Op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:00 schreef Sander_K het volgende:

[..]
Omdat ik m wel grappig vind, scherend langs dit onderwerp:

https://www.gelderlander.(...)-genoeg-is~acc33b47/

Voor andere zaken gelooft Timmermans dat het wel kan: "de wereld moet nu zeggen dat het genoeg is"

Plak die op paf-industrie, et voila.

Overigens, ben het niet met je oneens, we verschillen wss veel in de aanpak/methode/hoe maar willen uiteindelijk denk ik beiden hetzelfde :) die sigarettenhandel weg, gezonde mensen / familie etc
Oh begrijp me niet verkeerd, ik denk ook dat het beter is als mensen niet roken. Ik heb idealisme alleen allang omgeruild voor fatalisme.

Mensen zijn achterlijk, en dat zal altijd zo blijven. Dan denk ik erg gemakkelijk "stik lekker." In dit geval bij dit onderwerp, vrij letterlijk.
avatar Reageer zelf

Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken

Inloggen
Voorwaarden
Ik accepteer de voorwaarden.
Laatste reviews en specials
special
Random Pics van de Dag #1931
special
VrijMiBabes #308 (not very sfw!)
special
Random Pics van de Dag #1930
special
Random Pics van de Dag #1929
review
LEGO Pokemon Eevee 72151
special
Random Pics van de Dag #1928
Algemene Voorwaarden | Privacy Policy | Cookievoorkeuren
Volg ons
©FOK.nl e.a.