Goedemorgen!

Iedere ochtend buigt Driek Oplopers zich over het nieuws om daarna een lastige vraag te stellen. Vandaag over iets te veel klachten van de zelfde persoon.

Een man uit Almere heeft in het tweede kwartaal van dit jaar bijna tienduizend klachten ingediend bij Schiphol wegens geluidsoverlast. In totaal kwamen uit Almere 12.000 klachten binnen. Almere ligt onder de aanvliegroute van de Buitenveldertbaan, maar de vliegtuigen vliegen boven Almere nog op grote hoogte.

Hilarisch is een soortgelijk geval uit de omgeving van Rotterdam. Daar klaagde iemand altijd over de toestellen van een bepaalde maatschappij. Zelfs op de dag dat de desbetreffende vlucht naar Zestienhoven was afgelast. Op deze manier wordt het verschil duidelijk tussen mensen die écht last hebben, en notoire klagers die klachtensystemen gewoon misbruiken:

Kan verkeersminister Eurlings mij even bevestigen dat de tienduizend huidige plus alle toekomstige klachten van die Almeerse klager rechtstreeks richting prullenbak verdwijnen? Want klagen is een recht, maar dat recht moet niet worden misbruikt.