Goedemorgen!

Iedere ochtend buigt Driek Oplopers zich over het nieuws, om daarna een paar lastige vragen te stellen. Vandaag over consumenten die opgelicht worden als ze een telefoonnummer van een bedrijf willen hebben:

Het internet is een prima hulpmiddel om het telefoonnumer van een bedrijf op te zoeken. Maar pas op voor myoffice.nl. Dat is een website waar je nooit op moet klikken, want je wordt opgelicht waar je bij staat. Want in plaats van het telefoonnummer van het bedrijf dat je nodig hebt, krijg je dan een heel duur ander telefoonnummer. Betaal je 80 cent per minuut, zonder dat je dat in de gaten hebt!
Volkomen terecht dat sommige bedrijven overwegen, aangifte te doen tegen die oplichters. Die willen niet dat hun klanten de zakken worden leeg geklopt door een of andere louche oplichtersbende.
 
De OPTA waarschuwt consumenten voor de praktijken van myoffice.nl. Kan de OPTA mij even laten weten, of waarschuwen niet een beetje magertjes is? En kan minister Van der Hoeven van EZ mij even laten weten per wanneer zij zélf de stekker er bij myoffice.nl uit trekt, en de directie van de OPTA laat weten dat dit de laatste keer is geweest dat de OPTA “waarschuwt” in plaats van ingrijpt?