Vijf redenen waarom Serious Request 2015 flopte

Danny

Met een schamele 7,5 miljoen was het 3FM goede-doelenvehikel van 2015 een grote flop. De actie, voor jongeren in oorlogsgebieden als Syrië, haalde amper de helft binnen van wat er de drie voorgaande jaren werd opgehaald.

Het plein bleef erg leeg, en in de maatschappij was maar weinig actie te bespeuren vergeleken met de voorgaande jaren. Veel mensen die al een jarenlange traditie hadden om tijdens de periode voor de kerstdagen op de bank te zitten met Serious Request op de achtergrond haakten nu al snel af. De reden? Saai, saai en nog eens saai.

Dat SR2015 anders zou worden was al bekend. De organisatie vond dat het terug moest naar de basis en de actie centraal moest laten staan in plaats van de deejays en de lol, en voerde dus een aantal wijzigingen door die in z'n totaliteit hebben geleid tot de flop die SR2015 is geworden.

De vijf redenen die in de ogen van ondergetekende de grootste rol hebben gespeeld in het falen van SR2015.