SEGA Superstars Tennis interview

Jaap (dikkedorus)
Tijdens de Sega Showoff was SEGA Tennis één van de games die tentoon was gesteld. FOK!games heeft die kans gegrepen om een interview te houden met Toby Allen, de assistent producer van ontwikkelaar Sumo Digital. Deze ontwikkelstudio is naast SEGA Tennis ook verantwoordelijk voor Virtua Tennis.

Het eerste wat opvalt aan de game is dat de arcade-achtige setting en de vrolijke stijl doet denken aan titels zoals Wii Tennis en Mario Tennis. We vroegen Allen waarin deze game zich zal onderscheiden van de rest.



Co-op en rare minigames is waar het om draait in SEGA Superstars tennis

Of course the game is gonna be compared to Wii Tennis and Mario Tennis. What is making this game better? Well, the way I see it is that Wii Tennis is a game that Nintendo built to introduce people to the Wii. It’s very easy, very Nintendo-style. We’re taking SEGA’s history and experience in making Virtua Tennis to bring a really fun, not really realistic but arcade tennis experience to the DS and the Wii, so we’re building on the experience of Virtua Tennis and providing the player used to Virtua Tennis the same experience on the Wii
Volgens Toby zal hun ervaring met Virtua Tennis er voor zorgen dat de game een leuke ervaring zal worden met de vertrouwde Virtua Tennis gameplay in een arcade jasje. SEGA fans zullen hun hart kunnen ophalen met deze game, waarin SEGA\'s favoriete karakters de revue zullen passeren.

De game zal naast de DS ook verschijnen op de andere consoles. Wij vroegen Allen of er nog verschil zit in de verschillende versies.

The game is not only appearing on the Wii, but also on other platforms. Is the gameplay the same on every console?
The game wil appear on Xbox 360, PS3, PS2 and Wii DS. Well there is no difference in the gameplay in terms of quality and features. There is a slight difference in terms of online possibilities for the Wii and PS2 version, they don’t have it.
Volgens Allen zal er weinig verschil zitten in de versies maar zal er verschil zitten in de online-mogelijkheden. Wat opvalt is dat de Wii geen online modus zal ondersteunen.
Why isn’t the Wii online?
Not many games are online. There is not much animo and the Wii has no online network like Xbox or PlayStation have. We also don’t really have enough time to make the game online. For the Xbox and PlayStation there is an infrastructure, but for the Wii we have to build it.
Allen vertelt dat er eigenlijk twee factoren meespelen in de beslissing om geen online gameplay op de Wii te bieden. Ten eerste is er weinig animo voor een online modus, en dit gecombineerd met het feit dat het veel meer moeite kost om op de Wii van scratch een netwerk-systeem op te zetten veel meer werk kost dan het gebruiken van bestaande netwerken zoals Xbox Live en PSN.


Fun in the sun