FOK!games speelt Timesplitters 3

Roy
Het evenement zou om 12:00u bij EA beginnen, maar er waren wat problemen voor de groep die met het openbaar vervoer via Schiphol ging. Er reed namelijk geen bus... Na meer dan een uur gewacht te hebben bij de bushalte was Dennis van EA zo vriendelijk om de groep op te halen. Uiteindelijk begon het evenement om 13:00u, een uur te laat.


Welkom bij EA

Bas verwelkomde ons en had voor iedereen wat te drinken. Daarna vertelde hij nog even een aantal inhoudelijke dingen. Zo was de speelbare versie van Timesplitters 3 een versie die nagenoeg af was, maar nog wel een aantal bugs kon bevatten. Verder wenste hij ons een fijne dag en veel gameplezier.

De kick-off van de dag was een presentatie van Dennis over de storymode van Timesplitters 3. Hij koos een level en begon te spelen. Het level dat Dennis koos was een level om te laten zien hoe de verschillende tijden in het spel uitgewerkt zijn; hoe Cortez (de hoofdpersoon) geholpen wordt door de Cortez uit de toekomst of het verleden en hoe die interactie uitpakt voor jou als speler van de game. Zonder in te gaan op de inhoud van het spel zelf (lees daarvoor onze preview) is het al wel duidelijk dat het goed uitgewerkt is. Zeker in vergelijking met Timesplitters 2, waar het verhaal niet echt insprong op het tijdreizen. TS2 was meer een verzameling missies in verschillende tijdperken en TS3 heeft een doorlopend verhaal en leuke gimmicks zoals jezelf tegenkomen in de game.


Aan uw linkerhand ziet U onze nieuwe game, Timesplitters 3

Na de storymode werd er nog een stuk getoond van de mapmaker. Duidelijk was dat je heel gemakkelijk eigen levels kan maken. Alles is aan te passen, binnenlocaties, buitenlevels, thema\'s, welke wapens en items liggen waar en waar zijn de spawnplekken.