Hearthstone: Rastakhan's Rumble

2. Noppie2000

Toen Overkill als keyword werd onthuld, was mijn eerste gedachte: 'Waarom is dit er nu pas?' Het voelt als een erg logisch effect en iets wat al langer in de game had kunnen zitten. De opmerking van Blizzard dat Overkill als keyword als een aantal uitbreidingen bestond, maar niet werd gebruikt, geeft dat ook aan. Het jammere is dan weer dat slechts twaalf kaarten gebruik maken van Overkill en waarschijnlijk minder dan de helft daadwerkelijk bruikbaar is. De kaarten die eruit springen met dit effect zijn Sul'thraze, een Warrior-wapen waarna je nog een keer mag aanvallen, en Blast Wave, een Mage AoE-spell die je een willekeurige Mage-spell geeft wanneer het effect geactiveerd wordt.

Sul'thraze HearthstoneBlast Wave Hearthstone

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Winnaars

De klassen die wat mij betreft de meeste liefde zijn, zijn Hunter, Warrior en Paladin. Zij krijgen alledrie de meeste interessante kaarten en tegelijkertijd kaarten die zwakkere archetypes buffen voor de laatste fase van The Year of the Raven. Heal Paladin heeft altijd moeite gehad met zichzelf daadwerkelijk te healen door de Control-speelstijl, maar de nieuwe kaarten (zeker de Legendary) maken het eindelijk gemakkelijker om te doen. Ik heb hoop dat Healadin eindelijk zijn potentie kan bereiken.

High Priest Thekal Hearthstone

Hetzelfde geldt voor Warrior. Dragon Warrior is een tijdje leuk geweest, maar verdween weer uit de meta door de rotatie van een aantal kaarten. Rush Warrior is sinds The Witchwood een archetype geweest met potentie, maar net te weinig kracht om door te stoten in de meta. Beide archetypes krijgen nu de nodige kaarten om het nog een keer te proberen. Je kunt ze zelfs combineren tot een Dragon Rush-deck, mocht je een gevoel van avontuur hebben. Het wordt leuk om alle mogelijke opties uit te proberen: Odd, Even, Dragon Rush, Midrange, Control.

Tot slot heb je Hunter. Hunter heeft een aantal decks die momenteel in de meta zitten, maar de nieuwe kaarten spelen daar eigenlijk niet heel veel op in. De nieuwe Hunter Hero Card speelt natuurlijk in op Spell Hunter, maar daarbuiten ligt er voornamelijk op een focus op het spelen van Beast Hunter of Quest Hunter. Een redelijk 2-mana wapen, buffs voor Beast minions en zelfs card draw (in Hunter!). De Hunter Legendary is zelfs op zichzelf in staat om de Quest te voltooien, waardoor je de Quest kunt spelen in een 'normaal' deck, in plaats van in een deck met twintig 1-drops. Wederom kaarten om mee te experimenteren, te combineren in nieuwe decks.

Verliezers

De grote verliezers zijn in mijn ogen Druid en Rogue. Druid is natuurlijk een grote last in de huidige meta en veel spelers zien de klasse als niet leuk om tegen te spelen. Of Blizzard dit ook zo vindt en daarom een redelijk matige set heeft gemaakt voor de klasse laat ik in het midden. Veel kaarten focussen zich op het vermoorden van minions met je Hero (Power), een klein beetje support voor Treant Druid en dan nog wat Midrange opties van een matig power level. Wardruid Loti en Stampeding Roar kunnen best gebruikt worden, en Druid zelf zal met de sterke core die het momenteel heeft ongetwijfeld in de meta blijven, maar in het algemeen zijn de kaarten niet sterk.

Raiding Party Hearthstone

Ook Rogue verliest. Het thema van deze set voor Rogues zijn piraten, maar momenteel zijn de piraten in de game van twijfelachtig niveau. Ook hier krijgt Rogue wel een aantal redelijke kaarten, zoals Serrated Tooth en Raiding Party, maar alles valt of staat bij het power level van de piraten zelf. Dat ligt momenteel in mijn ogen te laag, waardoor het beoogde Archetype moeite gaat hebben om een plaats te vinden.