Hearthstone: The Boomsday Project - Mechs keren terug

4. Onze decks

Noppie2000's Mechadin

Het kan natuurlijk niet anders dan dat ik een Mech-deck maak voor Paladin. Een defensief midrange deck dat curvet in goede late game. Removal, pressure, combo's. Een typisch Paladin deck dat bijna zichzelf speelt door de hoge value kaarten en logische synergy tussen de kaarten. We weten inmiddels allemaal wel hoe equality consecrate werkt, om maar wat te noemen. De nieuwe Paladin Legendary is te bewaren tot je verandert in Uther of the Ebon Blade. Vervolgens heal je jezelf voor 10 per aanval met je wapen. Value! Het deck draait om grinden en kan nog aangepast worden (zal waarschijnlijk nog moeten), maar de mechs, zeker de 'annoys', maken het eenvoudig om te blijven leven. Het is in ieder geval weer wat anders dan de aggressieve Paladin-speelstijl die momenteel de meta is.

Noppie2000 Paladin Deck


Noppie2000's Wild Mecha'thun warlock

Een interessante kaart is Mecha'thun. Wanneer je deck op is, je hand leeg is én je geen minions op het veld hebt, dan vernietigt Mecha'thun de tegenstander. Het effect is vrij moeilijk om te bereiken, maar door het unieke aan de kaart leuk om mee te puzzelen. Zelf leek het me leuk om eens te kijken of dit mogelijk is in Wild en ik denk van wel. We gebruiken hiervoor Warlock, al is Druid ook een interessante kaart. De kern van de combinatie bestaat uit Mecha'thun, Hemet, Jungle Hunter, Emperor Thaurissan en Cataclysm. Met Hemet, Jungle Hunter leeg je effectief je deck, Thaurissan maakt Mecha'thun en Cataclysm goedkoper en Cataclysm vernietigt je hand en board. Er zijn een paar manieren om ervoor te zorgen dat je Mecha'thun en Cataclysm in één beurt kan spelen. Thaurissan overleeft over het algemeen slechts één beurt, maar je kan kopiëen van hem maken met andere kaarten. In dit geval gebruiken we Zola the Gorgon. De Warlock Hero Power zorgt ervoor dat je snel je combinaties vindt en de overige kaarten zorgen ervoor dat je blijft leven. Ten slotte zit Reno Jackson erin om maximale healing te kunnen geven nadat je Hemet hebt gebruikt.

Waarschijnlijk wordt dit niet het meest competitieve deck, ik gok op maximaal Tier 3, maar het is wel een unieke en leuke kaart om mee te experimenteren. Probeer het eens uit zou ik zeggen en laat zeker weten of je succes hebt met Mecha'thun!

Noppie2000's Mecha'thun

Puddington's Topsy Turvy priest

De Divine Spirit/Inner Fire combo is een archetype voor priest sinds Hearthstone gelanceerd werd en kan nog steeds op zijn trouwe schare fans rekenen in de huidige meta. Dit deck vormt een variatie daarop op dat archetype door het gebruik van Topsy Turvy, de kaart die de attack en health van een minion omdraait. Het grote voordeel van dit deck is dat het rekening houdt met de techkaart Skulking Geist, die momenteel veel wordt ingezet tegen druid decks. 

De combo bij uitstek die je met dit deck probeert te maken is met de kaarten Test Subject, Vivid Nightmare, Divine Spirit, Topsy Turvy en Radiant Elemental. Je speelt radiant elemental gevolgd door test subject, waar je vervolgens divine spirit en vivid nightmare op gebruikt (in die volgorde). Vervolgens gebruik je topsy turvy op je eerste test subject, waardoor je al je kaarten terugkrijgt. Dit proces herhaal je bij elke volgende test subject waardoor je steeds meer kaarten terugkrijgt (omdat de test-subject kopie van vivid nightmare ook de buffs behoudt van het origineel).

Wanneer je een overschot aan vivid nightmare hebt, gebruik je deze op andere minions op je bord. Wanneer je genoeg divine spirit hebt verzameld gebruik je deze vervolgens op een minion met minimaal één attack om zijn health gigantisch op te krikken, vervolgens gebruik te maken van topsy turvy om de health om te zetten in attack en deze in de face van je tegenstander te gooien. 

Mocht je te maken krijgen met taunts, dan kun je mass dispel gebruiken om hier vanaf te komen. Shadowreaper Anduin laat zich ook goed combineren met dit deck als je al radiant elemental en test subject op het bord hebt, omdat door de goedkopere spells (door radiant elemental) en het blijven comboen met test subject je telkens je hero power kan verversen. Lyra the Sunshard gaat ook goed samen met dit deck door het effect van de kaart, maar je moet er wel rekening mee houden dat je niet teveel kaarten in je hand krijgt. 

Topsyturvy

Puddington's Wild mech combo warlock

Dit deck is geïnspireerd door een interactie ontdekt door de community die gebruikt maakt van Glinda Crowskin, Mechwarper en Zilliax. Het doel van dit deck is om het potje vol te houden tot negen mana, waarin je vervolgens Glinda Crowskin speelt, waarbij je daarna je bord vult met mechwarpers en één plek op jouw kant van het bord vrijhoudt voor Zilliax. Door het magnetic effect én de goedkopere mechs door mechwarper kun je je mechwarpers buffen met gigantische stats met divine shield, taunt, lifesteal én rush. Mocht je Zilliax nog niet getrokken hebben dan kun je ook gebruik maken van Wargear. 

Ik heb ook een Baleful Banker in het deck gestopt die gebruikt kan worden om Glinda Crowskin in je deck te stoppen, maar ook Mal'ganis is een goed doelwit. Verder is er emperor thaurissan voor de goedkopere kaarten (aangezien ik verwacht dat je er hier veel van in je hand gaat hebben voordat je de combo op je bord kan krijgen), en verder is er board removal in de vorm van twisting nether, hellfire en defile zodat je genoeg ruimte hebt voor de combo. Verder leunt dit deck op de al bekende sterke kaarten voor warlock zoals Voidlord en Bloodreaver Gul'dan, maar je kan ook gebruik maken van mountain giant omdat dit deck om dezelfde reden als emperor thaurissan in dit deck zit: je hebt straks veel kaarten in je hand en de giants zijn dan een goede manier om te vechten voor board control.

Mechcombowarlock