Vijf gametips voor de maand september

2. Destiny 2

Destiny 2 wordt zonder twijfel ongekend populair, maar het moet zich alsnog bewijzen. De originele Destiny schoot bij de lancering in 2014 op vele vlakken tekort. De loot was te willekeurig, het verhaal was hilarisch slecht en er was te weinig content. Het was een harde les voor ontwikkelaar Bungie, maar door het succes van de game konden ze aan de hand van patches en uitbreiding de basis van het spel erg veel verbeteren. Destiny was eind 2016 haast een compleet andere game geworden.

Destiny 2 had dus in potentie een sterke basis, maar Bungie heeft alsnog besloten om het roer weer enigszins om te gooien. Destiny 2 heeft de gameplay over het algemeen langzamer gemaakt. De drie klassen zijn allemaal iets minder beweeglijk, je vaardigheden laden langzamer op en vijanden hebben meer kogels nodig om neer te gaan. Deze verandering hebben met name in PvP grote gevolgen. De multiplayer vereist nu meer intieme samenwerking tussen spelers.

Dit alles is ogenschijnlijk gedaan dus om een grotere nadruk te leggen op samenspel en wellicht om het spel iets meer strategisch te maken. De veranderingen die zijn aangebracht aan de loadouts zijn waarschijnlijk hier ook aan verbonden. Guardians moeten nu twee primaries en een 'power' wapen kiezen. Power wapens zijn rocket launchers, fusion rifles, snipers en shotguns. Nu word je dus gedwongen om moeilijke keuzes te maken wat betreft je wapenkeuzes.

Destiny 2 gaat hoe dan ook de komende maanden de gemoederen bezighouden. Het blijft een bijzondere spel met heerlijke schietactie en veel originele mechanieken. Hoe alle veranderingen precies uitpakken gaan we op op 6 september op PS4 en Xbox One ondervinden. De pc-versie komt op 24 oktober.