7: Beste aankondigingen van de E3

header

Op de E3 worden er elk jaar talloze games aangekondigd. Het ene bedrijf is wat minder goed in het geheim houden en laat een paar weken van te voren al lekken dat een bepaalde game eraan zit te komen, maar dan nog is het soms nog wachten op de bevestiging. De onderstaande games vonden wij de tofste aankondigingen van deze E3.

D-vide  Game: Injustice: Gods Among Us
  Redacteur: D-vide

Ik ben vrij laat achter het idee van deze game gekomen. De makers van Mortal Kombat en DC Universe steken de handen ineen om een fighter te maken die veel bekende superhelden bevat. Ideaal materiaal voor de mensen die de oorlog tussen Batman en Superman mee naar de huiskamer willen nemen. Net als Mortal Kombat zal deze game ook weer erg bruut zijn. Een stuk bruter dan Mortal Kombat vs. DC Universe, die een aantal jaar geleden uitkwam. De trailer belooft in elk geval veel actie en veel omgevingen die vernietigd kunnen worden.

De eerste gameplaybeelden tonen laser-ogen, vliegende mensen (zowel slachtoffers als aanvallers) en manieren om buiten de stage te komen. Een stukje met Superman laat hem zelf zijn tegenstander ver voorbij de dampkring vliegen na een rake klap, om hem zo met een stoot in de rug weer naar de aarde te laten snellen. Hiermee lijkt het erop dat er ook een soort van fatalities komen. Deze game gaat in elk geval heel tof worden. Houd hem in de gaten!

StefanW  Game: Beyond: Two Souls
  Redacteur: StefanW

Net als elke E3 zijn er ook dit jaar weer een heleboel nieuwe spellen aangekondigd. Jammer genoeg waren hier een behoorlijk aantal sequels bij, wat deels begrijpelijk is wanneer een franchise goed loopt, maar toch ook wel een beetje de industrie vast zet. Het was voor mij persoonlijk dat ook een kleine verademing om te horen dat Quantic Dream met een nieuw spel ging komen tijdens de Sony-persconferentie. Dit deden zij in de vorm van Beyond: Two Souls.

Het spel is een compleet nieuw IP een gaat over een meisje dat samen met een geest op vlucht is voor de politie. Waar Quantic Dream hun kunnen al heeft laten zien met Heavy Rain, wordt ook hier direct duidelijk hoe emotievol de combinatie van motion capture en bijzonder goede acteurs is. Vanaf de eerste trailer word je meegezogen in het verhaal en het laat je niet meer los. Er is dan voor mij ook geen twijfel over mogelijk. Beyond: Two Souls wordt niet alleen een heel groot spel, het is voor mij ook dé aankondiging van de E3 2012.

Notorious_Roy  Game: NintendoLand
  Redacteur: Notorious_Roy

Nintendo is er voor jong en oud, en dat betekent dat we naast al het geweld van ZombiU en Ninja Gaiden 3 ook lieve, leuke spellekes kunnen gaan spelen met onze next gen Wii U. Eén van die leuke spellekes wordt NintendoLand, een verzameling minigames in Nintendo-thema, gepresenteerd als pretpark.

Die omschrijving alleen al doet het in Huize Roy ontzettend goed! Na Wii Sports en Wii Play wordt NintendoLand de volgende game die ons leert omgaan met de vernieuwingen van Nintendo. Het is alleen nog de vraag of de game gebundeld wordt met de hardware, met de controller of los verkocht wordt. Ik denk dat het Wii Play-model de beste oplossing is aangezien er twee Wii U-pads ondersteund worden en het Wii Play ook flink deed verkopen.

In de onderstaande video wordt uitgelegd hoe de minigame gebaseerd op Luigi's Mansion werkt. In totaal kun je met vijf spelers tegelijk spelen waarbij er een altijd de Wii U-pad heeft. Unieke gameplayervaringen, maar dan voor iedereen!

pheno  Game: Pikmin 3
  Redacteur: Pheno

Vorig jaar zat ik in Room 411 bij de speciale Wii U-presentatie. Daar meldde Nintendo dat ze bezig waren met Pikmin 3. Een jaar later zit ik in het Nokia Theatre en Nintendo begint meteen met een augmented reality-video waarin we mijn favoriete beestjes eindelijk te zien krijgen. Miyamoto komt op het podium, blaast op zijn fluitje en zijn tolk komt snel aanwaggelen als een pikmin. De officiële aankondiging van Pikmin 3 met gameplaybeelden is een feit, Miyamoto's eerste werk voor de Wii U.

Een dag later mag ik eindelijk zelf aan de gang met de harde werkers. De druk werd meteen opgevoerd, want ik werd meteen als Pikmin-veteraan voorgesteld. Ik zal meteen met de deur in huis vallen: Pikmin 3 is tof. De gamers die de eerdere delen kennen pakken het zonder moeite weer op en voor nieuwkomers is de besturing zo simpel te noemen, of je nu kiest voor de Wii-mote en Nunchuk of de Wii U Gamepad. De nieuwe controller zorgt voor weer een geheel nieuwe ervaring, maar eigenlijk heb ik daar nooit aan getwijfeld, omdat Miyamoto's spelontwerpkunsten zich al meerdere malen bewezen hebben.

Kensuke  Game: Project P-100 (working title)
  Redacteur: Kensuke

Het geluid dat de Japanse gameindustrie achterloopt en Westerse studio's niet meer kunnen bijbenen galmt door de jaren heen steeds harder. Phil Fish, maker van Fez, zei het hardop tijdens de GDC. Ook uit eigen land kwamen negatieve geluiden, bijvoorbeeld uit de mond van Keiji Inafune. Platinum Games is echter het bewijs dat dat absoluut niet voor alle Japanse ontwikkelaars geldt.

Platinum Games, gevormd door ex-Clover Studio (Okami) medewerkers, maakt al jaren furore onder hardcore gamers. Sinds hun bestaan hebben ze geen enkele matige game gemaakt. Ze leverden al de beste hack&slash en third-person shooter (Vanquish) ooit, als je alleen puur naar gameplaymechanieken kijkt tenminste.

P-100 is een nieuwe game die de mannen van Platinum in samenwerking met Nintendo maken. De legendarische Hideki Kamiya (Devil May Cry, Resident Evil 2, Viewtiful Joe, etc) staat aan het roer van deze game. P-100 ziet er chaotisch en absurd uit, maar het zal ongetwijfeld weer briljant zijn. Al is het maar omdat je een mensentoren als zwaard kunt gebruiken.

  knox  Game: Watch Dogs
  Redacteur: Kn0x

Out of the blue! Dat is mijn visie over Watch Dogs. Op weg naar de E3 waren de verwachtingen hoog van enkele games, maar diegene die het meest opviel was Watch Dogs. Een game waarin een heleboel elementen zit: 'Big Brother is watching you', een toekomstwereld in de wereld van nu, een trailer waar je klaar voor gaat zitten en een intromuziek die rechtstreeks van Danny Elfman kan afkomen.

Er kwamen gelijk twee trailers uit: één introductietrailer en een gameplaytrailer. De introtrailer zette gelijk de toon. Het jaar mag dan 2011 zijn maar we leven in een compleet nieuwe wereld. Een wereld die lijkt op een futuristisch 1984. Alles wordt geregeld vanuit één centrale plek en Big Brother weet alles van je: je medische gegevens, je politieke voorkeuren tot je seksuele partners en kleine overtredingen. Dit soort werelden zijn al vaker gebruikt in games, maar nog nooit zo mooi in beeld gebracht als deze trailers.

De tweede trailer toonde al enkel gameplaybeelden. Omgevingen zien er schitterend uit, de emoties op gezicht spreken boekdelen en het verschil tussen cutscenes en gameplay is lastig te bepalen. Dit stemt mij ook gelijk ongerust, want betekent dit dat de game pas op de nextgen uit gaat komen? De geruchten zeggen van wel en dat zou betekenen dat ik nog heel lang moet wachten voor ik aan de slag kan met deze game. En eerlijk gezegd wil ik dat niet. Ik wil meer, ik wil zien wat deze game gaat brengen. Voorlopig moeten we wachten tot Ubi nieuwe beelden uitbrengt en dat zal ik dan ook blijven doen.

koei  Game: Book of Spells / Wonderbook
  Redacteur: koei

Book of Spells is waarschijnlijk niet de aankondiging waar veel gamers warm voor lopen. Sterker nog, ik denk dat het voor de meesten het saaiste stuk uit de presentatie van Sony was. Waar anderen alleen maar een saaie game voor kleine kinderen zien, zie ik echter mogelijkheden. Ik was vroeger al groot fan van boeken met pop-ups en vakjes die je open kon maken en waar dan weer iets achter verstopt zat. Stel je voor dat je een prentenboek hebt dat letterlijk tot leven komt op je TV. Iets interactiefs met een toverstaf ofzo hoeft van mij niet direct, maar enkel al dat je het boek tot leven kunt brengen en bijvoorbeeld zelf de draak in een sprookje kunt zien en misschien wel verslaan. Ik denk dat kinderen dat sowieso geweldig gaan vinden! Tenminste, als het ook een beetje goed werkt natuurlijk, want dat is het eerste vereiste.