Big Rumble Boxing: Creed Champions

Rob (Fathom)

Toen ik online de trailers en features las van de game wist ik waar ik aan begon. Dit wordt niet een GOTY, maar een lekkere simpele arcade knaller met actie en weinig nadenken. De story modus heet in dit spel gewoon Arcade. Je begint met de keuze uit 10 vechters waaronder een groot aantal uit de films. Per vechter speel je klein verhaal lijntje waarna je een nieuwe vechter ontgrendeld om dit zelfde verhaaltje te kunnen spelen. In totaal zijn er 20 personages. Wel heeft ieder karakter een eigen storyline, maar verwacht er geen diepgaande verhalen van. Het is en blijft gewoon een ouderwetse arcade game. De andere modus is versus en dat is gewoon de simpele 1v1 vorm die we uit andere vechtgames ook wel kennen.

creed

Qua gameplay is het ook allemaal niet heel spannend; je hebt een lichte en een zware stoot en een paar manieren om stoten te blokkeren of te ontwijken. Daarnaast kun je nog wat combinaties tevoorschijn toveren en uiteraard de bekende counter kun je plaatsen die dan meer damage doet. Naast dit alles heeft ieder karakter ook nog een soort super movie die de computer vaak weet te ontwijken, maar mij is dat nog geen een keer gelukt. Ik merk dat ik ook snel uit frustratie in button smash modus ga en dat het nog werkt ook. Behalve de twee besproken features is er verder eigenlijk niks. Het spel mist dus een hoop diepgang omdat er gewoon niet veel meer is. Je hebt al snel door welke strategie tegen welke tegenstander werkt en dan versla je hem ook 10 van de 10 keer. HEt komt dus vooral aan op de patronen herkennen zoals in de oude Punch-Out!! serie. Verschil is alleen dat we met de huidige consoles meer mogelijkheden dan toen en ik dus ook gewoon meer verwacht. WWE Battlegrounds is een soort gelijke game, waar ook niet veel diepgang in zat, maar wel veel meer variatie en mogelijkheden.

creed

Big Rumble Boxing: Creed Champions is een simpele game zonder diepgang of ingewikkelde gameplay. Je krijgt tien vechters om mee te starten en je kan er nog eens 10 vrijspelen. Alle bekende namen komen voorbij zoals Rocky, Creed, Apollo en Drago. Daarnaast kun je  ook nog wat extra outfits scoren, maar daarna is de koek wel echt op. De gameplay laat ook wel de wensen over omdat het met wat flink button bashen ook allemaal te doen is. Uiteraard kun je wel wat combinaties uit de hoge hoed toveren, maar het is allemaal erg basic wat je te doen krijgt. Op zich jammer want de cartoony stijl die gekozen is samen met alle bekende iconen uit de film maken het in de basis echt wel een leuke game. HEt is geen full-priced game en ik heb ook echt wel een paar uur flink genoten ervan, maar daarna was de lol op. Big Rumble Boxing: Creed Champions is een leuke vermakelijke arcade game voor even snel een paar potjes actie, maar daarna is het weer klaar. Een prima tussendoor game, maar ook niet meer dan dat.