One Piece: Pirate Warriors 3 Deluxe Edition (Switch)

Pheno

Ik ben nog aan het bijkomen van de VR-teleurstelling die One Piece: Grand Cruise heet, maar Bandai Namco heeft alweer een andere One Piece-game in de schappen liggen. Geen nieuwe game, dat is voorbehouden aan One Piece: World Seeker die later dit jaar komt, maar een port van One Piece: Pirate Warriors 3 naar Nintendo Switch. Het originele spel heb ik kapot en platinum gespeeld, eens kijken of de Switch-versie me weer helemaal enthousiast kan krijgen.

Veel extra kostuums
One Piece: Pirate Warriors 3 heb ik al eerder uitgebreid beoordeeld in de review uit 2015. Deze Switch-review gaat dan ook vooral om de extra's die de Deluxe Edition biedt op Nintendo Switch. Allereerst krijg je alle 40 DLC die er voor de game is uitgekomen er voor noppes bij. Dat klinkt als enorm veel, maar bedenk je daarbij dat het grootste deel kostuums zijn. Daar zitten kostuums bij die prima bij het verhaal van One Piece passen, zoals Nami in haar trouwjurk die ze tijdens de Thriller Bark-hoofdstuk droeg. Er zijn ook wat raardere pakjes voor Nami, zoals de Dynasty Warriors-pakjes van Kunoichi of Sun Shang Xiang, pure fanservice voor de Warrior-games fans.

One Piece: Pirate Warriors 3 - DLC Costumes (Foto: Bandai Namco)

Acht nieuwe droom-missies
Die kostuums leveren geen nieuwe gameplay, dus je zult het moeten hebben van de acht nieuwe missies die toegevoegd zijn. Dat zijn nieuwe eilanden in de Dream Log. Kortom, je krijgt weer een paar 'wat-als'-gebeurtenissen. De eerste DLC-missie zet meteen de toon, die zijn duidelijk voor mensen die hun personages zo sterk mogelijk hebben gemaakt. Je kunt ze misschien wel meteen benaderen, maar ik ben eerst bezig geweest de belangrijke personages voor deze missies flink te verbeteren voordat ik de nieuwe missies qua level aan kon. De extra missies zelf zijn ongeveer een kwartier per stuk, en je mag denken aan een stuk of vijfduizend slachtoffers per eiland. De missies zijn in ieder geval uitdagend genoeg om je tijd daar in te steken, er gebeurt steeds weer wat nieuws op het veld waardoor je constant moet blijven opletten op de minimap wat er gemeld wordt.

Performance
Technisch is de Switch-port van One Piece: Pirate Warriors 3 in orde. Als je onderweg op je Nintendo Switch speelt loopt het spel in 720p met 30 fps. Op je tv gaat het in Full HD met 60 fps, voor een snelle hack & slash toch net weer wat lekkerder. Dat speelt zelf soepeler dan op PlayStation 4, de makers zijn zo aardig geweest om het spel te optimaliseren. Het voordeel van de Switch-versie is dat er co-op in splitscreen is. In die modus merk je wel de technische beperkingen, want dan zie je dat de game moeite heeft met de vele vijanden in beeld in combiatie met de special effects van bijvoorbeeld de Partner-moves.

One Piece: Pirate Warriors 3 - Splitscreen (Foto: Bandai Namco)

One Piece: Pirate Warriors 3 Deluxe Edition is voor de fans van One Piece en/of Musou-games een aanrader. Heb je de game al eerder gespeeld zoals ik, dan is het toch wel lekker als je dit onderweg kan blijven spelen. Helaas moet je wel weer helemaal opnieuw beginnen, je save-game op PlayStation is niet te bereiken. Het spel loopt soepel in singleplayer, en er is genoeg content om je heel lang te vermaken. Die content is wel repetitief, zoals het origineel. Gelukkig zijn er zo veel personages en daarmee ook zoveel verschillende vechtstijlen dat het toch nog leuk blijft. De co-op modus is een welkome aanvulling, alleen verwacht geen topprestaties op Switch, de console heeft het er op momenten maar druk mee, zeker als de twee schermen vol staan en jij een superaanval uitvoert. Het maakt het wachten op de nieuwe game One Piece: World Seeker weer wat dragelijker en het VR-gebeuren in One Piece: Grand Cruise ben ik gelukkig snel aan het vergeten.