From Prada to Nada

Lisanne (Lizan)

Als pappie al je hele leven lang alle aankopen financiert, verwacht je na zijn dood een flinke erfenis om zo het luxe leventje door te zetten. Bij Nora en Mary ging dit even anders. Vader blijkt na zijn dood alleen maar schulden achter te laten en ze zijn gedwongen om bij hun tante in een Mexicaanse wijk van Los Angeles te gaan wonen. Daar ontdekken ze dat geld ook niet alles is.

From Prada to NadaIn eerste instantie vinden de zusjes het maar helemaal niks dat ze in een buitenwijk moeten gaan wonen. Rechtenstudente Mary zet zich er snel overheen, maar Mary blijft zich schamen voor haar nieuwe thuis. Langzaam maar zeker bouwen ze allebei een leven op in de buitenwijk, waar de liefde ze een handje helpt.

Mary (Alexa Vega) en Nora (Camilla Belle) zijn zusjes met een totaal ander karakter. Mary wil advocaat worden en helpt de buurt in de Mexicaanse wijk met hun juridische probleem, terwijl Nora moeite heeft om haar Prada-tas af te staan om wat geld binnen te halen. Het clichébeeld van verwend meisje gaat wel op bij Nora. Toch wekt ze wel sympathie als ze haar rijke vriendje mee durft te nemen naar het huis van hun tante.

From Prada to Nada is een mierzoete romantische comedy, maar vrij goed te doen. Dit komt vooral doordat de Mexicaanse cultuur mooi neergezet wordt. Het gevreesde 'stereotyperen' blijft uit en de rollen worden goed gespeeld. Er spelen geen hele bekende acteurs in From Prada to Nada, maar dat geeft helemaal niet. Deze doen het goed en zijn prettig om naar te kijken.

From Prada to Nada

Het idee van het verhaal is leuk, maar soms een beetje warrig uitgevoerd. Het begin duurt erg lang, maar het einde gaat daarentegen weer te snel. De film bevat veel verhaallijnen, die niet erg goed uitgewerkt zijn waardoor het geheel wat warrig overkomt. Naar het einde toe wordt de film wel steeds mooier. De zusjes beginnen te houden van 'hun' achterbuurt en de liefde heeft bij de zusjes pech, maar vooral ook geluk gebracht. Typisch een romantische comedy dus, maar wel eentje die zich onderscheidt van andere doordat de karakters het hart op de goede plek hebben (of krijgen) wat betreft multiculturaliteit.

From Prada to Nada is een aanrader voor liefhebbers van dit genre. Hoewel de film lekker voorspelbaar is en sommige verhaallijnen wat warrig, is het een hele fijne film voor een luie avond op de bank.