Concert: mr. a balladeer - Save Your Drama For Your Mama

René (MrManiak)

Fluisterend begint de theatershow Save Your Drama For Your Mama van mr. a balladeer en muzikaal begeleider Tim Coenen. Op een zeer charmante manier kijkt en zingt Marinus de Goederen, beter bekend als mr. a balladeer, naar de uitverkochte zaal in Zwolle. Hij zoekt een connectie met de bezoekers van het optreden, waar hij zeer weinig moeite voor hoeft te doen.

mr. a balladeer

Met veel humor, karakter en veel charme speelt Marinus de show aan elkaar. De knusse setting van een woonkamer biedt hem alle ruimte en vrijheid om persoonlijk te worden. Voorafgaand aan ieder nummer deelt de zanger achtergronden en persoonlijke verhalen. Zo is het nummer ‘They've Shut Down Marks & Spencer' ontstaan nadat Marinus langs de failliete winkelketen in de Kalverstraat liep. "Jullie dachten vast ‘ik wist niet dat een singer-songwriter het zo makkelijk kon hebben'."

De manier waarop mr. a balladeer met begeleider Coenen verhalen vertelt maakt de show door de toch zware nummers een stuk luchtiger. Met een gezonde dosis zelfspot en een open, creatieve blik op het leven neemt hij het publiek mee in zijn wereld. Het verwerken van liefdesverdriet, een studiereis door de Verenigde Staten, het lezen van een boek of simpelweg een ode aan een presidentsvrouw, dit is de mooie beleving van Marinus. Hij mag dan af en toe een kleine fout maken of zich verspreken, het deert niet. Er wordt even om gelachen. Niet alleen door het publiek, ook de artiest zelf. Daardoor valt het eigenlijk al niet meer op. Deze toch ingewikkelde simpelheid maakt de show compleet. Het lijkt wel makkelijk, toch zijn er maar een handvol mensen die het zo kunnen overbrengen. mr. a balladeer is er daar een van.

De theatershow van mr. a balladeer is in de volgende plaatsen nog te zien:

01-03-2012 VLAARDINGEN, Stadsgehoorzaal *
03-03-2012 ALPHEN A/D RIJN, Castellum