DVD: Oh Oh Tirol

Jeffrey

Jokertje, Sterretje, Matsoe Matsoe, Barbie, Sniper, Kaboutertje, Elize, en Little Princess wilden na Cherssonisos een nieuwe plek verkennen. Dit werd uiteindelijk Tirol. In Oostenrijk waren niet alleen de acht Haagse vrienden te vinden, deze keer was ook Tijgertje van de partij. In tien afleveringen neemt deze DVD je mee met alle doldwaze avonturen van de groep.

In de afleveringen is natuurlijk ook de platte Haagse humor, zoals we die in Oh Oh Cherso ook al zagen, weer te zien. De groep zorgt overal waar ze komen voor de nodige chaos. Verschillende aprés-skihutten worden onveilig gemaakt. De DVD levert legio hilarische momenten waarbij vooral de domheid van onder andere Barbie centraal staat. Verder is het concept wel duidelijk; zuipen, schreeuwen en neuken. Dat zorgt voor platte, vaak ook lage humor zonder enige inhoud.

Het concept is in deze DVD al minder verrassend c.q. spectaculair dan in Oh Oh Cherso, het lijkt er in eerste instantie ook op dat ze met deze DVD nog willen voortborduren op het succes van de eerdere hype, gedurende de afleveringen wordt dit gevoel wel minder. Op sommige momenten begint het nu al flauw en eentonig worden, dus nóg een vervolg op deze serie zal waarschijnlijk op een flop uitdraaien.

Al met al is het een prima DVD voor een avondje plat vertier. Enige inhoud hoef je, net als bij de vorige serie, niet te verwachten. De platte Haagse humor blijft, hoe je het ook wendt of keert, een positieve noot in welke hoedanigheid dan ook. Het concept begint echter voorspelbaar te worden waardoor sommige dingen ietwat onnatuurlijk aanvoelen en af en toe nagenoeg identiek zijn aan gebeurtenissen in de eerdere serie.

Extra's:

Bij deze DVD wordt een tijgerstring meegeleverd. Op deze string is te lezen: "Mag ik jouw tijgertje zijn?", verwijzend naar Tijgertje, het nieuwe groepslid.