CD: Beach Club Vroeger 2010 - The Ultimate Beach Experience

Joost Melis (Pink_Floyd)

Beachclub Vroeger in Bloemendaal aan Zee is een heerlijke locatie voor liefhebbers van zon, zee, strand en aanverwanten. Je kunt er een hapje eten in de brasserie of een avond/nachtje uit je bol gaan in hun club. In totaal kan het 5500 mensen huisvesten en met feesten zoals Nope = Dope, Sexy on the Beach en andere evenementen kan het dan ook goed vol stromen. Het draait bij deze activiteiten naast de locatie, de gerechten en drankjes uiteraard ook om de muziek en sfeer.

Beachclub Vroeger is in 2009 ook in de wereld van zomerse compilatie-albums gesprongen. Vorig jaar werd het dubbelalbum Vroeger & Later uitgegeven, waarop respectievelijk loungemomenten en dancetracks te horen waren. Nu houdt Vroeger het nog even bij een chille muzikale verrassing voor 2010. Vijftien tracks vullen de plaat, die in totaal voor meer dan zeventig minuten vermaak zorgen.

De relaxte klanken komen onder andere uit de hoed Justin Le Mar, Sunlounger (Roger Shah), Monte La Rue, Leo Traumen en Mono Deluxe. Vision Factory trapt af met de ontzenuwende track 'Lovin Music', waarin kabbelende golven je meeslepen in het strandgevoel en een dame je zwoel in het Spaans toespreekt over de zweverige beats. Sunlounger ft. Seis Cuerdas houden daarna het Spaanse sfeertje vast, een klassieke Spaanse gitaar begeleidt de serene soundscape van 'A Balearic Breakfast (Chill Version)'. Eigenlijk kan je de chill version overal wel achterzetten, want dat is uiteraard wel de muzikale boodschap van deze uitgave. Heerlijke strandlounge, maar ook voor thuis of in de auto een rustgevend plaatje. Misschien om je vakantie-uitspattingen eens op te overdenken of als afterparty na een flink avondje clubben.