Boek: John Hart - Onschuld

Wouter Kursten (Magneet)
Johnny's tweelingzus Alyssa is een jaar geleden verdwenen en hij blijft erin geloven dat ze nog ergens op deze aardkloot rondloopt. Het verdwijnen van zijn zusje heeft een vernietigend effect op het gezin gehad. Niet veel later na zijn zusje verdween zijn vader en nu woont hij samen met zijn aan de alcohol en drugs geraakte moeder in een simpel huurhuisje. Die drugs en alcohol komen door de nieuwe vriend van zijn moeder die hem en haar ook nog eens regelmatig een pak slaag geeft. Johnny geeft de hoop echter niet op en blijft zoeken naar zijn zus.

John Hart werd in 1965 geboren in Durham, Noord-Carolina, VS. Hij is de zoon van een chirurg en een Frans lerares die daarmee stopte om haar kinderen op te voeden. Later verhuisde hij naar Rowan County waar zijn eerste twee boeken De wet en de leugen en Gevaarlijke onderstroom zich afspeelden. Ook Onschuld speelt zich in deze streek af. Zijn grote droom is om goede boeken te schrijven die goed verkocht worden. Voor hem bleek het niet weggelegd om dit te combineren met een normale baan dus besloot hij fulltime schrijver te worden.

Onschuld is zoals de eerdere boeken van Hart een uitstekend geschreven thriller die je van begin tot eind bezig houdt. Het liefst had ik dit boek in één ruk uit willen lezen, maar daar waren de 384 bladzijdes er net iets teveel voor. Hart schrijft zijn boeken zonder teveel frutsels en er niet toe doende frummels. Iedere letter die erin staat heeft direct met het verhaal of één van de verhaallijnen te maken. De climaxen worden goed opgebouwd en je leeft er helemaal naartoe. Zeker op het einde is het een echte thriller met plotwendingen die je totaal niet aan ziet komen.

Dit boek mag in de boekenkast naast de boeken van Grisham en Koontz zeker niet ontbreken. Vijf keiharde sterren krijgt dit boek van mij.

Uitgever: Uitgeverij Luitingh ISBN: 9789024561292 Pagina's: 384

Meer leesplezier? Kijk dan snel hier.