CD: Asteroids Galaxy Tour - Fruit

Felienne (FelinuX)
'Around the Bend' was de afgelopen zomer in veel landen, waaronder ook Nederland, een grote hit, vooral omdat het nummer gebruikt werd in een commercial voor de IPod. Met een catchy deuntje in goede harmonie met de ietwat valse stem van zangeres Mette Lindberg voorspelde 'Around the Bend' heel wat voor Asteroid Galaxy Tour's eerste album, Fruit..

Meer deuntjes
De plaat begint lekker met het nummer 'Lady Jesus'. Ook een fijn deuntje, maar wat rustiger en minder opdringerig dan Around the Bend. Het doet denken aan Hooverphonic, wat best een prettige gedachte is. Ook de melodie van het volgende nummer klinkt pakkend, maar op het einde verstapt Asteroids Galaxy Tour zich wat aan een overdreven achtergrondzangeres. Maar vooruit, dit beginnersfoutje door de vingers ziend luisteren we verder. Ach ja, alweer een lekker lounge-achtig geluid, het begint halverwege de plaat eigenlijk behoorlijk te vervelen. Er is op de muziek niks aan te merken, maar het wordt wel erg snel saai.

Maar weinig inhoud
Helaas kan hetzelfde niet gezegd worden over de stem van zangeres Lindberg. Naarmate het album vordert, lijkt ze een steeds groter bereik uit te proberen met haar stem, hetgeen haar zeker niet altijd goed afgaat. Ze heeft moeite om de juiste toon te raken en vast te houden. Hoewel dit zeker niet altijd een probleem hoeft te zijn, pakt het hier niet goed uit. Doordat de stem, die eigenlijk op de voorgrond hoort, tekort schiet, wordt er nog eens extra aandacht gevestigd op de melodie, die steeds hetzelfde is. Ook lijkt Lindberg wat moeite te hebben met de timing, ze loopt hier en daar achter de muziek aan. Omdat de muziek juist lekker vlot is, is dat erg storend. Over een paar jaar zullen we Asteroids Galaxy Tour waarschijnlijk toe kunnen voegen aan Wikipedia's pagina over 'one hit wonders'.

Repeat: Around the Bend, Lady Jesus, Golden Age
Skip: The sun is shining no more, Crazy, Push the enveloppe

Label:The Alternative Releasedatum:8-10-2009