Film: Jennifer's Body

Jimmy (Westlife-fan)
Elke school heeft wel een meisje waar alle andere meisjes bevriend mee willen zijn en waar alle jongens verliefd op zijn. In Jennifer's Body speelt Megan Fox (Transformers, Transformers: Revenge of the Fallen) in haar eerste hoofdrol dat meisje. Ze geeft gestalte aan cheerleader Jennifer uit een klein Amerikaans stadje dat ‘Devil’s Kettle’ heet, dat belooft wat.

Na een vreemd voorval tijdens een avondje stappen met haar beste vriendin Needy (Amanda Seyfried, Mean Girls) lijkt er iets te zijn veranderd bij de mooie Jennifer. Ze gedraagt zich op school nog uitdagender en geeft jongens aandacht die ze voorheen niet eens zag staan. Tegelijkertijd met de plotselinge verandering van Jennifer worden er jongens van de school op brute wijze afgeslacht. De impopulaire en introverte Needy probeert er op haar manier achter te komen wat er precies is gebeurd met haar vriendin en wordt bijgestaan door haar eigen suffe vriendje Chip (Johnny Simmons, Evan Almighty, The Greatest). En heeft de ietwat satanisch ingestelde rockband Low Shoulder met leadsinger Nikolai (Adam Brody, The O.C.) er misschien wat mee te maken...?

Jennifer’s Body is geschreven en geproduceerd door Diablo Cody, die een Oscar won voor haar debuutscenario voor Juno. Dat ze voor Jennifer’s Body ditmaal geen Oscar gaat krijgen zal waarschijnlijk niemand verbazen na het zien van deze film. De film en de personages zijn ongelooflijk eendimensionaal, het verhaal is flinterdun en sommige scènes/gebeurtenissen komen totaal willekeurig over. Daarnaast heeft Karyn Kusama (de geflopte Æon Flux) de film zodanig neergezet/geregisseerd waarbij de spanning ver is te zoeken, hetgeen mij heeft doen concluderen dat het maken van horrorfilms absoluut niet aan vrouwen overgelaten moet worden. Behalve het lichaam van Jennifer cq. Megan Fox en enkele scherpe dialogen heeft deze horror/komedie werkelijk weinig te bieden.

Het script biedt de cast helaas weinig mogelijkheden om er iets van te maken en bovendien mochten ze absoluut niet improviseren omdat het was geschreven door Diablo Cody die dus net een Oscar had gewonnen. Amanda Seyfried was in Mean Girl nog een domme, mooie bimbo, maar speelt in Jennifer's Body erg overtuigend de nerdy vriendin.

Kortom, tenzij je idolaat bent van Megan Fox (het moet wel gezegd worden, ze is echt om op te vreten; vandaar de extra halve ster), is er werkelijk geen andere reden om deze film te gaan zien. Vooruit, ook wanneer het gratis kan!

Label: 20th Century Fox Releasedatum: 15 oktober 2009
Kijkwijzer: Waardering Film:

Kijk voor meer films en dvd's in Film, Tv & Radio.