Sonic Unleashed

Cybernick
Toen Sonic Unleashed werd aangekondigd kregen sommige gamers ,die de hoop al hadden opgegeven ooit nog een goede Sonic game te spelen, weer hoop. Want Sonic Unleashed is een mix tussen 3D en 2D graphics. Maar of dit ook goed uitpakt...?

Dr. Eggman heeft weer toegeslagen. Hij heeft een slapend monster, met de naam Dark Gaia, opgeroepen vanuit de kern van de aarde. Dark Gaia had liever nog even doorgeslapen en is niet bepaald vriendelijk. Dark Gaia veroorzaakt zulke grote aardschokken dat de aarde uiteenvalt in zeven stukken. Het is aan Sonic de taak om de planeet weer één te maken. Dit doe je door de Chaos Emeralds terug te brengen naar de tempels. Op elk continent staat één tempel.

Zodra je met Sonic Unleashed begint, krijg je een prachtige opening cinematic te zien van maar liefst zes minuten. Hierin zie je dat Sonic het schip van Dr. Eggman aanvalt en dat Sonic in de val loopt. De zeven Chaos Emeralds worden van Sonic afgepakt en Dr. Eggman gebruikt de kracht van de zeven Chaos Emeralds om Dark Gaia op te roepen. Alleen is Dr. Eggman niet zo slim geweest en heeft hij Sonic teruggeschoten naar de aarde met de zeven Chaos Emeralds. De Chaos Emeralds heb je dus al tot je beschikking. Dr. Eggman heeft ook nog een geintje met Sonic uitgehaald, wanneer de zon ondergaat verandert Sonic namelijk naar een weeregel en krijgt Sonic speciale krachten. Sonic komt op de aarde terecht en valt bovenop een beestje met vleugels. Daardoor is dat beestje zijn geheugen verloren en weet niet meer wie hij is. Daarom geeft Sonic hem de naam Chip. Chip helpt Sonic met de zoektocht naar de zeven tempels en Sonic helpt Chip met het terugbrengen van zijn geheugen.

Je moet zeven tempels bereiken, bij elke tempel gaat dit helaas precies hetzelfde. Je hebt een gebied en in dat gebied is een portaal die naar de levels gaat. Je hebt twee speciale levels waar je een deel van de sleutel voor de tempel kan vinden door het level uit te spelen. De ene helft van de sleutel kan je overdag halen met Sonic the Hedgehog en de andere helft kan je ’s nachts halen met Sonic the Werehog. Als je allebei de delen van de sleutel hebt kan je naar de tempel toe, waar je eerst tegen een eindbaas moet vechten. Maar voordat je die twee speciale levels kan betreden heb je munten nodig. In elk level kan je dag en nacht munten vinden. Die munten liggen soms op geheime plekken maar soms ook gewoon op je pad. Hoe verder je komt in het spel, hoe meer munten je nodig hebt om nieuwe levels vrij te spelen. Het gevolg is dat je oude levels kan gaan spelen omdat je nog maar één munt nodig hebt.