Jackass - The Game

Bril_idioot
Duke Nukem Forever is laat, Surinamers komen te laat en de NS is ook altijd te laat. Te laat, te laat, te laat, iedereen is eigenlijk wel eens te laat. Maar de mannen van Sidhe Interactive maken het wel heel erg bont, ruim vijf jaar na het stoppen van de Jackass-serie komen ze namelijk met Jackass the game. Een verzameling van minigames op de Jackass-manier.

Jackass the game begint met een scène waarin Johnny Knoxville aan het vloeken is tegen Jeff Termaine, de director van Jackass, omdat hij gevallen is en de camera stuk heeft laten vallen? Kreten als \"You dropped the fuckin\' camera, you dickhead!\" passeren de revue en Johnny maakt je duidelijk dat ze een nieuwe director nodig hebben, mede omdat Jeff gewond is geraakt bij zijn val, om het nieuwe seizoen van Jackass op te nemen. Bijkomend probleem is ook nog dat de crew niet compleet is en die zul je dan ook gedurende het spel bij elkaar moeten spelen. De crew ziet er overigens, net als de rest van het spel, erg goed uit en ook de stemmen lijken regelrecht uit een Jackass-aflevering te komen. Iets wat zeker het prijzen waard is.

Het spel bevat zeven episodes met elk vijf stunts (minigames), deze stunts bevatten elk weer vijf opdrachten waarvan er telkens minstens drie gehaald dienen te worden. Bedoeling is echter om bij elke stunt alle vijf de opdrachten te voltooien. Dit kun je doen door alle vijf de opdrachten in één poging te halen of ze te verspreiden over een x-aantal pogingen. Als je bij een stunt alle vijf de opdrachten hebt voltooid verdien je een gouden ster (drie sterren is brons en vier sterren is zilver) waarmee je extra\'s unlockt. Deze extra\'s bestaan uit crewleden, kleding voor crewleden en \'echte\' filmpjes van Jackass. Bovendien unlock je na het behalen van sommige stunts dezelfde stunts maar dan voor in de challenge-mode.

De stunts zijn vrij onoriginele minigames in een Jackass-jasje. Dat de minigames niet zo origineel zijn mag de pret echter niet drukken, want mede dankzij de filmpjes die aan elke minigame vooraf gaan zul je Jackass the game met een brede glimlach op je gezicht spelen. Het blijft namelijk leuk om te zien dat terwijl Steve-O een nieuwe stunt aankondigt Johnny Knoxville hem vanachter besluipt. Waarna deze hem een welgemikte trap tussen de ballen geeft. Iets wat ook in menig Jackass-aflevering gebeurt. Maar niet alleen deze introfilmpjes zijn leuk, want ook de minigames zelf zijn uiterst vermakelijk. Zo moet je bijvoorbeeld op een golfbaan zoveel mogelijk dingen kapot rijden met een golfkarretje. En moet je bijvoorbeeld als Steve-O een tattoo op de rug van Wee-man tatoeëren, terwijl hij in een bewegend voertuigje zit. Simpel, maar leuk.

Nadat je de Story-mode succesvol hebt afgerond heb je allerlei stunts vrijgespeeld in de challenge-mode. Dit houdt in: dezelfde stunts maar met drie nog moeilijkere opdrachten. Bij voltooiing van de drie opdrachten unlock je uiteraard weer extra\'s. De challenge-mode is dankzij deze moeilijkere opdrachten een stuk interessanter dan de story-mode, omdat sommige opdrachten hier een stuk uitdagender door worden. Maar de tofste mode is toch de multiplayer-mode. Want wat is er nou leuker dan minigames spelen tegen mensen van vlees en bloed? Probleem is echter wel dat dan over een internetverbinding voor je PSP moet beschikken, want het lijkt me sterk dat je met een aantal vrienden bij elkaar gaat zitten om Jackass op de PSP te spelen.