Wii Sports

Roy
Als je een Nintendo Wii koopt krijg je daar de game Wii Sports bij. Wii Sports is een verzamelgame waarin vijf sportgames verwerkt zijn; tennis, honkbal, bowling, golf en boksen. Al deze games maken op één of andere manier speciaal gebruik van de Wii afstandsbediening, ook wel Wiimote genoemd. Hoe de games bestuurd moeten worden en hoe goed de respons is lees je op de volgende pagina alwaar we de sporten per stuk even onder handen nemen.

Nintendo heeft er speciaal voor gekozen om Wii Sports te bundelen bij de Wii omdat deze game makkelijk toegankelijk zou moeten zijn voor de \'gewone\' mens die zich niet in de categorie gamer schaart. Opa\'s, moeders en zusjes zouden allemaal moeten gaan gamen met Wii Sports en dus stoppen ze deze game bij de Wii en niet een \'moeilijke\' game als bijvoorbeeld Zelda. Nintendo gaat er dan vanuit dat, als ze eenmaal Wii Sports hebben gespeeld, ze ook de andere Wii games (en misschien wel de Wii zelf) gaan kopen.

Iedereen vindt het leuk!

Deze gedachtegang vinden we ook terug op de Nintendo DS waar we \'games\' als Nintendogs, Brain Training en 42 Spel Klassiekers kunnen vinden. Op de Wii zijn de eerste games uit deze categorie dus de gratis meegeleverde game Wii Sports en de game Wii Play waarvan gisteren de review bij ons te lezen was. Games als Brain Training kunnen we ook zeker nog wel verwachten op de Wii, Big Brain Academy voor de Wii is zelfs al aangekondigd.

Het uiterlijk van Wii Sports is erg simpel, de achtergronden zijn kaal, de poppetjes hebben vaak geen benen en het detail is minimaal. Normaal gesproken zou dit een flink minpunt zijn, maar bij Wii Sports is het de gekozen grafische stijl en wordt het goedgemaakt door het gebruik van je Mii karakters. Je laat je vrienden een Mii aanmaken en iedereen kan met zichzelf in de game spelen. Hierdoor wordt het extra persoonlijk en dat maakt het winnen nog een stukje leuker dan normaal.