Marvel Nemesis: Rise of the Imperfects

Roy
Na de PS2 en PSP versies is het nu tijd voor de DS versie van Marvel Nemesis. Net als de andere versies is ook de DS versie een beetje een karige game geworden. De DS versie heeft namelijk dezelfde saaie presentatie van het verhaal (drie stripplaatjes met daarin pas op, de vijanden zitten nu op het dak, ga er snel heen!) en dezelfde saaie gameplay.

De gameplay werkt hetzelfde als op de PSP: je kan je rondbewegen in grote 3D levels en je kan slaan, springen, blokken, iets oppakken en een superaanval uitvoeren. Elke actie voer je uit met één enkele knop, behalve de superaanval, daarvoor moet je R ingedrukt houden op het moment dat je een andere indrukt. Het is allemaal erg gelimiteerd: je kiest een character, verslaat een aantal vijanden en je unlockt iets met je verzamelde punten. Dit doe je 18 keer en je hebt alle characters vrijgespeeld. Andere stuff die je kunt unlocken is art, costumes en levels. Dat unlocken is eigenlijk nog best aardig, zeker de art zal het goed doen bij de Marvel fans.

Naast de unlockables zijn ook de graphics de moeite waard op de Nintendo DS. Je ziet vaak maar halfslachtige graphics als er een 3D game gemaakt wordt door third party developers, maar Marvel Nemesis ziet er prima uit. De levels zijn groot en bestaan uit meerdere lagen, de characters zien er prima uit en ook de effecten zijn zeer zeker aardig gedaan. De DS versie is op grafisch vlak eigenlijk ook wel beter dan de PSP versie. De PSP versie heeft weliswaar meer polygonen en hogere textures, maar daar vielen objecten regelmatig weg, de DS versie heeft hier geen last van. Bovendien werkt de camera stukken beter omdat die alleen maar zijwaarts beweegt en je dus een beter overzicht houdt.

Op dit moment hebben we dus twee punten voor en één punt tegen Marvel Nemesis. Er komt echter een negatief punt bij: Het geluid, zowel de soundtrack als de effecten zuigen namelijk enorm. De soundtrack is erg eentonig en de effecten zouden op een ouwe GameBoy nog slecht klinken. In totaal is het nu dus 2 - 2, maar helaas pakt het voor de game verkeerd uit. Er wordt namelijk totaal geen gebruik gemaakt van de DS-mogelijkheden. Het tweede scherm doet namelijk niets, zowel qua beeld of informatie als voor touchscherm mogelijkheden niet. Het enige dat er op het onderste scherm te zien is zijn de levensbalken...