Mr. Driller: Drill Spirits

Roy
Het hoofddoel van Mr. Driller is simpel, graaf zo snel mogelijk een weg naar de bodem van een level en verzamel zoveel mogelijk punten. Deze manier van spelen is op drie manieren uitgewerkt, in een story/missie mode, een time-attack en een Pressure Driller-mode. Ook is er een Driller Store waar je verzamelde punten kan inwisselen voor power-ups die weer te gebruiken zijn in de missie- en pressurelevels. Ik loop alleen op de zaken vooruit, laten we beginnen met de missies.

Story Mode

In de story mode is het de bedoeling dat je al je driller-vriendjes terugvindt die verspreid over de hele wereld rondzwerven. Je komt overal: China, Japan, Amerika en Egypte bijvoorbeeld. Elk land heeft weer een andere einddiepte waardoor het steeds moeilijker wordt om het einde te halen. Als je een weg naar beneden graaft kom je verschillende soorten blokken tegen, gekleurde blokken en houten blokken maar ook items als diamanten en zuurstofflesjes.

De blokken vallen naar beneden als je gangen onder die blokken graaft en als je niet oppast word je geplet. Gelukkig verdwijnen de blokken als ze meerdere blokken van dezelfde kleur aanraken. Vanaf vier blokken van dezelfde kleur verdwijnen ze. De zuurstofflesjes heb je nodig omdat je onder de grond zit en niet zomaar kunt ademen natuurlijk. Als de zuurstof op is verlies je een leven. Ben je eenmaal beneden zonder kleerscheuren dan heb je het betreffende level uitgespeeld en krijg je een score-overzicht waarin je kan zien hoeveel punten je hebt gekregen die je uiteindelijk weer kan uitgeven in de Driller Store.

Je driller-vriendjes die je gaandeweg vrijspeelt kun je ook weer gebruiken in de game. In totaal zijn er zeven verschillende characters, allemaal met hun eigen specifieke voor- en nadelen.

Pressure Driller

In Pressure Driller moet je naast graven ook nog een gigantische robot vernietigen. De levels hier zijn oneindig diep en het draait ook puur om het uitschakelen van die robot. Dit doe je door vuurballen af te schieten op zijn armen en lichaam. De kracht van je vuurbal hangt af van het aantal powerblokjes dat je tijdens het graven hebt verzameld, heb je één blokje dan schiet je een zwakke vuurbal, heb je er drie dan schiet je een sterke vuurbal. Heb je niets dan kan je helemaal niet schieten.

De level-verdeling is hier ook per land, alleen zijn de levels nu niet dieper, maar de robot sterker. Je moet dus meer schieten wil hij kapot gaan. Ook lijkt het erop dat de robot in verdere levels sneller achter je aankomt waardoor je sneller moet graven.