Blinx 2: Masters of Time & Space

koei

In dit nieuwe deel van Blinx speel je niet als Blinx, zoals wel het geval was in deel 1, maar kan je je eigen karakter maken. Je kiest een basisfiguur en kan deze vervolgens aanpassen zoals je wil op een groot aantal manieren. Bijna alles kan aangepast worden: de kleur van je kat, de kleur van de kleding, de print van de kat, zijn badge, de dikte van zijn staart, de breedte van zijn schouders en nog veel meer. Je speelt het spel dus echt met je eigen karakter, die je natuurlijk ook zelf een naam mag geven.

Kon je mensen ook maar zo naar wens aanpassen..

In een korte introductie leer je omgaan met de besturing van je kat. Je kat is namelijk niet zomaar een katje, maar een Time Sweeper met een superstofzuiger en krachten om de tijd te veranderen.

De stofzuiger wordt als een wapen gebruikt in het spel. Door je rechtertrekker ingedrukt te houden kun je allerlei dingen opzuigen zoals vuilnisbakken, autowielen en bommen. Door de rechtertrekker kort in te drukken kun je vervolgens deze spullen wegschieten en hiermee vijanden verwonden. Er zijn verschillende modellen stofzuigers te koop in de shop, met elk hun eigen voordeel. De nieuwe stofzuigers in de shop kunnen gekocht worden met goud dat je kunt verzamelen in de vorm van munten in de levels.

Dit is pas echt wat ze noemen \'stilstaand water\'

Naast de stofzuiger heb je ook nog time controls tot je beschikking. Na het verslaan van een vijand verschijnen er een aantal time crystals en drie dezelfde crystals zorgen ervoor dat je de bijbehorende time control kan gebruiken. Zo kan je bijvoorbeeld een kapotte brug repareren door de time control rewind en kan je door het gebruik van de pauze time control de tijd stil zetten om vijanden stil te zetten en te kunnen verslaan. Naast deze twee time controls heb je ook nog de beschikking over fast forward, dit zorgt ervoor dat de tijd veel sneller gaat waardoor je snelheid omhoog gaat, slow, deze zorgt ervoor dat alles om je heen iets langzamer gaat terwijl jij je gewone snelheid houdt en record, waarmee je je acties op kan nemen en vervolgens weer af kan spelen waardoor je bijvoorbeeld twee knoppen tegelijk in kan drukken. Sommige time controls kunnen ook tegelijkertijd gebruikt worden, zoals pauze en fast forward, waardoor je erg snel door een stil gezette wereld kan rennen.