Logitech MX1000 Laser Cordless Mouse

Bernd (Retuobak)
Naast dat de MX1000 over een laser sensor beschikt is het ook een wireless muis. Nu zullen veel gamers denken dat je met een wireless muis niet kunt gamen door vertraging, gewicht van de muis etc. De vertraging die Logitech echter claimt bij deze muis is slechts zo\'n 3% ten opzichte van gewone muizen met een staart. Ook is de muis niet al te zwaar dankzij het gebruik van een lithium-ion accu in plaats van gewone batterijen.

De lithium-ion accu heeft nog een groot voordeel, namelijk de gebruiksduur voordat de muis weer opgeladen moet worden. De muis kon zo ongeveer vier dagen intensief gebruikt worden zonder één keer in zijn cradle (oplaadstation/ontvanger) geplaatst te zijn. Natuurlijk zal je als gewone gebruiker er dan helemaal nooit last van hebben aangezien je de muis gewoon \'s nachts in zijn cradle plaatst. Handig aan de muis is ook de LED-indicator die aangeeft hoeveel batterijcapaciteit nog over is.

De MX1000 in zijn cradle

De verbeteringen houden hier echter niet op, want Logitech heeft ook de ergonomie veranderd. De grootste verbetering zit hem in de plaatsen waar je je pink en duim plaatst. De muis ligt nu perfect in je hand waardoor je veel meer grip krijgt. Ook aan de plaatsing van de knoppen is gedacht. Waar je bij bijvoorbeeld de dual optical nog wel eens de duimknop per ongeluk aanraakte, zal dit niet gebeuren bij de duimknoppen (er zijn er drie) van de MX1000. Verder biedt de MX1000 de mogelijkheid om snel te scrollen door middel van knoppen boven en onder het scrollwheel en om horizontaal te scrollen door het scrollwheel naar rechts of links te drukken.