Tom Clancy's Ghost Recon 2

Arjen (Mr_Belvedere)
Wie Ghost Recon 1 heeft gespeeld kende het principe al. Je bent de leider van een team soldaten die diverse missies in vijandelijk gebied tot een succesvol einde moet brengen.

Na twee kleine intro\'s is duidelijk dat de Koreaanse vijand behoorlijk bang is voor de spoken die ze af en toe zien. De Ghosts sluipen ongemerkt binnen, vervullen de missie en ontzien daarbij niemand.

Eenmaal in het menu kun je je eigen profiel maken waarmee je ook je scores bijhoudt. Verderop in het menu kom je een enorme hoeveelheid documentatie tegen waar je geïnformeerd wordt over de verschillende soldaten, de vijand, de wapens en de voertuigen die er in het spel zitten. Heb je een missie succesvol opgelost, dan kun je de score gebruiken om meer informatie te unlocken.

Het is zeer aan te raden om de training goed te volgen. Er is heel veel te leren over hoe je de wapens moet gebruiken. Wat voorheen echter een redelijk langzaam spel was is nu veranderd in een keihard actiespel. Je hebt de mogelijkheid om een missie in je eentje te proberen, de zogenaamde Lone Wolf missies, maar je kunt vanzelfsprekend ook samen met een team eropuit gaan om de vijand de pan in te hakken.

Een Lone Wolf heeft heel wat hardware bij zich

Beide varianten van single play zijn spannend en meeslepend. Je kunt je team basisopdrachten geven. Erg leuk is dat je zo\'n beetje alle commando\'s die je op je controller kunt uitoefenen ook in via je headset kan inspreken. Altijd al een echte leider willen worden? Sluit dan een headset aan op je Xbox controller, want het is prachtig om je soldaten een order te geven. Kreten als \"Regroup!\" \"Flank Right!\" en nog vele anderen worden probleemloos door het spel herkend. Wel is, in vergelijking met Ghost Recon 1, het niet meer mogelijk soldaten aparte orders te geven.

Single Player Lone Wolf

Je kunt het spel in twee perspectieven spelen. Je kunt door de ogen van de soldaat kijken of over zijn schouder. Het is leuk om beide opties uit te proberen, maar zit je eenmaal in een missie dan vliegt de actie je om de oren. Stilzitten is wachten op een granaat of een helikopter die je zonder genade zal doden. En dan kun je de hele missie weer opnieuw proberen.

Teamplay en Co-Op