Catwoman

Alex (Lexie)
Het Verhaal
Het spel Catwoman is gebaseerd op de recent verschenen gelijknamige film. Patience Philips is een verlegen medewerkster van het bedrijf Hedare Beauty. Als ze een duister bedrijfsgeheim ontdekt wordt ze vermoord. Hier stopt het verhaal niet, want haar kat wekt haar weer tot leven. Patience beschikt nu over bijzondere gaves en een sexy sm-pakje, wat erg van pas komt om wraak te kunnen nemen op haar moordenaar en om haar voormalige werkgever te ontmaskeren. Catwoman is geboren! Het verhaal is dus niet erg spannend, maar dat hoeft geen hindernis te zijn voor een leuke game…toch?

De Graphics
Je bekijkt de wereld van Catwoman vanuit het isometrisch perspectief; je ziet dus alles van schuin bovenaf. De graphics zijn absoluut niet onaardig. De karakters hebben een leuke set aan animaties meegekregen; het lijkt er in ieder geval niet op alsof ze onsuccesvol een obscuur jaren ‘70 discodansje proberen te doen. De belichting heeft een aantal leuke effecten waardoor de omgevingen toch een beetje sfeer meekrijgen. Zo maakt het echt verschil of je onder een schijnwerper staat of in een donker hoekje achter een kist verscholen zit. Juwelen die je her en der tegenkomt schitteren je tegemoet. Jammer genoeg worden de omgevingen al snel eentonig. Overal kom je dezelfde textures tegen, en ook dezelfde voorwerpen worden zonder problemen tientallen keren gerecycled. Iets kan nog zo mooi zijn, als je het honderd keer ziet valt het niet meer op.

De volgende ontwikkelingen in het verhaal worden af en toe ondersteund door plaatjes, de rest wordt ingame afgehandeld. Waarom maakt men hier niet meer gebruik van? Ik vind het een mooie beloning als ik een leuk tussenstukje te zien krijg; zoveel moeite is het toch niet om een paar plaatjes extra te tekenen? Jammer dat de makers het hier hebben laten liggen.