Film: Management

Laura (Oplaatbatterij)
In de omschrijving van Management staat dat het een komedie en romantische film is, maar beide onderdelen zijn ver te zoeken. Vrijwel geen enkel grappig moment, en slechts in de laatste paar minuten is een vleugje romantiek te ontdekken.

Mike (Steve Zahn) is assistent-manager in het motel van zijn ouders. Hij heeft het daar niet echt naar zijn zin en vindt het maar een saai baantje. Maar dan komt op een dag de knappe Sue (Jennifer Aniston) binnen, een vertegenwoordigster in hotelkunst. Mike valt als een blok voor Sue en begint haar met smoesjes lastig te vallen. Sue weet aanvankelijk niet echt wat ze ermee aan moet en laat hem haar kont aanraken. Dit had ze beter niet kunnen doen; als Sue verder reist achtervolgt hij haar en duikt hij overal op waar Sue is. Zelfs als Sue weer intrekt bij haar ex-vriend Jango (Woody Harrelson), blijft Mike proberen om Sue van zijn liefde voor haar te overtuigen.

Menig andere vrouw had allang de politie gebeld als ze zo gestalkt zou worden als Sue, maar Sue niet. Het wordt niet precies duidelijk waarom ze het allemaal toelaat; heeft ze medelijden met Mike? Vindt ze Mike stiekem ook wel leuk? Het blijft allemaal enigszins onduidelijk en dat is zeker geen positief punt. De film kabbelt een beetje voort met Mike die Sue achtervolgt, Sue die dit eerst afhoudt maar er later toch op ingaat, maar dan toch maar intrekt bij haar eerdere vriend. Management lijkt zijn doel te missen en geen duidelijke boodschap te bevatten.

De acteerprestaties helpen ook niet bepaald mee. Steve Zahn is te kinderlijk en probeert te veel een sociaal gestoorde man te spelen, in plaats van dat hij het is. Jennifer Aniston, die toch wel bewezen heeft dat ze grappig kan zijn, is in Management veel te serieus en totaal niet grappig. Het lijkt erop dat ze deze film even als verplicht tussendoortje heeft gekozen, het plezier spat niet bepaald van het scherm. Enige pluspunt is de bijrol van Woody Harrelson, als punker/yoghurt-tycoon. Het is een plezier om naar hem te kijken, het is jammer dat hij geen grotere rol heeft. Dat had Management misschien nog kunnen redden.

Zowel Steve Zahn als Jennifer Aniston kunnen beter blijven doen waar ze goed in zijn: spelen in Hollywoodproducties. Voor beiden heeft dit uitstapje naar indie niet bepaald goed gedaan. Management is een romantische komedie die niet romantisch en niet komisch is, en is het geld van een bioscoopkaartje niet waard. Enige pluspuntje is de rol van Woody Harrelson. Meer valt er over deze film niet te zeggen.

Label: RCV Entertainment Releasedatum: 9 juli 2009 Kijkwijzer: Waardering Film:

Kijk voor meer films en dvd's in Film, Tv & Radio.