Boek: Manon Spierenburg - De 4 van Westwijk

Patrick (maduropa)
In het populaire badplaatsje Westwijk aan Zee gebeuren rare dingen. Grote klauwsporen worden overal aangetroffen, zelfs de snackbar van Snackpoint Charlie is helemaal vernield. Uiteraard laten Jack, Tessa en Chris dit niet aan hun neus voorbij gaan. Samen met Koesja, de hond van Chris, gaan ze op onderzoek uit. Daarbij stuiten ze wederom op Ciska Beerenpoot, de lokale journaliste die denkt dat ze goed is in het schrijven van stukjes, maar dat volgens de drie absoluut niet is. De journaliste maakt het zelfs zo bont, dat ze burgemeester Loman beschuldigt van verraad, omdat hij Westwijk nu wil sluiten voor toeristen vanwege het vermeende monster. Maar de burgemeester is de vader van Jack en Tessa, dus ze geven nu helemaal niet op en doen er alles aan om het monster te vinden.

De sporen van de Klauw is het derde boek over de badplaats Westwijk en de drie avontuurlijke kids. Het is net als voorgaande delen geschreven door Manon Spierenburg. Voordat Manon Spierenburg kinderboeken begon te schrijven was ze scriptschrijver voor verschillende televisieseries. Zo schreef ze onder andere voor GTST en Wodka & Lime. Haar eerste boek, 'De Zeepfabriek' was juist een persiflage op alle soaps. Daarnaast schreef ze nog meer boeken, allen met een humoristische insteek. Daarna pas stortte ze zich op het schrijven van kinderboeken. Haar eerste boek uit de reeks De 4 van Westwijk, getiteld 'De verborgen buit', werd goed ontvangen. De illustraties zijn gemaakt door Elly Hees, geen onbekende als het aankomt op illustraties voor kinderboeken.

Manon Spierenburg

Het derde deel speelt zich uiteraard weer af in Westwijk. Het is duidelijk te merken dat de schrijfster vroeger ook zat spannende kinderboeken en series heeft gevolgd. Dit viertal, één jongen, twee meisjes en één hond, beleven in ieder geval ook de meest fantastische avonturen. Het leuke van kinderboeken is dat je daadwerkelijk alle kanten op kan gaan met het verhaal. Er worden na afloop geen vragen gesteld of het een of ander überhaupt mogelijk zal zijn, want de spanning, humor en het avontuur zijn uiteindelijk het doel. Dat doel is in dit boek zeker behaald. Het verhaal leest makkelijk en is vermakelijk. De hoofdrolspelers zijn herkenbaar, iets wat ook zeker belangrijk is. Daarnaast is het boek in een mooie hardcover gestoken en rijkelijk voorzien van illustraties. Daarnaast is het geen enkel probleem om deze reeks te starten met het derde deel, je kunt na afloop gewoon de eerste twee delen aanschaffen. Als je meer wilt weten over de 4 van Westwijk, bezoek dan gewoon de website.

Uitgever: Pimento Kinderboeken ISBN: 978-90-499-2349-5 Pagina's: 172

Kijk voor meer boeken in Boeken.