DVD: Bedtime Stories

Tim
Een film met Adam Sandler waarin hij niet scheldt. Deze film bestaat en is vanaf vandaag te koop op dvd. Bedtime Stories is een familiefilm van Disney waarin de heer Sandler het dus niet kan veroorloven ook maar één scheldwoord uit te brengen. En het staat hem best netjes. Bedtime Stories is een leuke film waarin duidelijk wordt dat je moet blijven dromen, dan komt alles goed. De 'Disney-boodschap' dus.

Grappenmaker
Skeeter Bronson (Sandler) speelt in Bedtime Stories een klusjesman die werkzaam is in het hotel dat vroeger van zijn vader was, maar verkocht is aan een groot entrepreneur. In de hoop ooit manager van het hotel te worden, is Skeeter er altijd blijven werken en heeft hij alle vervelende klusjes die hem gevraagd werden te doen uitgevoerd. Zijn zus Wendy (Courteney Cox) moet een paar dagen weg van huis om te solliciteren voor een nieuwe baan en ze vraagt Skeeter op haar kinderen te passen. Skeeter vindt het, met gezonde tegenzin, geen probleem en past op de kids.
De kinderen vragen de gewiekste grappenmaker hen een verhaaltje te vertellen voor het slapen gaan. Skeeter vindt dit in eerste instantie maar niets en probeert zich er met een Jantje van Leiden vanaf te maken, maar de kinderen accepteren dit niet. Skeeter fantaseert dan maar de verhalen volledig bij elkaar om de kinderen tevreden de stellen, en helpen hem daar bij. Het worden dus zelfverzonnen sprookjes.

Happy ending
De sprookjes komen overdag tot leven waardoor Skeeter in een levensecht avontuur belandt op zoek naar zijn eigen happy ending. En dit alles gebeurt vol met kleurrijke karakters en veel humor, dat zijn we wel van Sandler gewend. Zo wordt Skeeter bijvoorbeeld geschopt door een dwerg als het net op het punt staat een mooie vrouw te zoenen.
Bedtime Stories is een film waarin Adam Sandler laat zien ook grappig te zijn zonder grofgebekt te worden. Het is een echte familiefilm met de gebruikelijke Disney boodschap: blijf dromen, want wie weet komen ze wel eens uit...

Het oordeel
Bedtime Stories een heel leuke film geworden. De cavia van de kinderen, genaamd Bugsy voegt ook wat extra's aan te film toe. Het diertje heeft werkelijk gigantische ogen. Dit knaagdier is ook erg grappig om te zien, let alleen niet op de vertaling van z'n naam: Oogje. Ondanks de duidelijke boodschap in de film en het plotseling verschijnen van de onvermijdelijke Rob Sneider, is het echt lachen geblazen op bepaalde momenten in de film. Dit komt ook mede dankzij Russell Brand. Deze Engelse dwaas blijft alleen al grappig om naar te kijken, als 'ie praat, is hij helemaal hilarisch. De dikke vier sterren zijn dus op z'n plaats hier.
De film is overigens uitgerust met Disney's Fast Play, dat houdt in dat de dvd direct start zonder dat je de afstandsbediening nodig hebt. Een handige feature, maar geen meerwaarde, omdat er gewoon trailers voor gemonteerd zijn waar je toch echt doorheen moet. Je kunt doorspoelen, maar dan heb je de afstandsbediening nodig, net iets waar Fast Play niet voor gemaakt is.

Extra's
Verder staan er zes extra's op het schijfje die ook de moeite waard zijn. In 'Tot de zwaartekracht ons scheidt' zie je hoe een vechtscène in de ruimte is opgenomen, volledig met mannen in blauwe pakken om het maar zo echt mogelijk te laten lijken. Erg leuk om een keer te zien hoe dit in z'n werk gaat. In 'Aan alle kleine mensen' maken we kennis met de kinderen die de hoofdrollen spelen in de film. Bijdehandte kinderen, maar wel leuk om eens te zien.
'Dat is Oogje' is een extra over de cavia van de kids, leuk maar geen absoluut pluspunt.
Verder natuurlijk de gebruikelijke 'Outtakes' en de 'deleted scenes'. En tot slot een uitermate vervelend reclamefilmpje voor Disney BluRay. Al met al toch een keurige drie sterren voor de extra's.

Label: Walt Disney Pictures Releasedatum: 24 juni 2009 Kijkwijzer: Waardering film: - Waardering extra's: