CD: Stonebridge - The Flavour, The Vibe Volume 3

Claudia Angenent
Als je op zoek bent naar opzwepende zomerse tunes dan ben je bij Stonebridge wel aan het goede adres. Met een eigen platenlabel, twee artiesten albums en 96 releases en remixen op zijn naam mag je hem een oude rot in het vak noemen. In dit rijtje getallen hoort ook zijn mix-compilatie-serie The Flavour, The Vibe waar we nu aangekomen zijn bij het derde deel. Zoals de voorgangers zou The Flavour de mix moeten zijn met de warme sound en The Vibe meer moeten lijken op een clubset vol energie. We gaan het merken!

The Flavour
De warme zonnestralen en een goed koud glas rosé komen je tegemoet als je de eerste van de twee cd’s in je speler stopt. Stonebridge heeft zeker niet gelogen over zijn zomerse warme tunes op de eerste mix. ‘Lift Your hands Up (Stonebridge Mix)’ is een zeer goede binnenkomer en laat je smachten naar meer, en meer zul je krijgen. Want na ‘Tidal Flow’, ‘In My Dreams’ van Malinchak en ‘Set Me Free’ van Phonat kom je uit bij de eerste Stonebridge-productie op deze cd. ‘Nothing Without Me’ is een track met heerlijke vocals van Isabel Fructuoso die helemaal tot hun recht komen in dit nummer. Je zit heerlijk in de hete vibe als bij ‘I Want To Wake’ de mix even compleet in elkaar zakt. Deze track past eigenlijk helemaal niet bij de rest en valt dan als vreemde eend in de bijt ook erg op. Erg zonde om zo bruut uit je dagdroom met palmbomen te komen. Gelukkig trekt ‘Lolita’ dit inkakmomentje weer helemaal recht door haar heerlijke zwoele geluid.

The Vibe
Tijd om even met je hoofd uit de wolken te komen en het schijfje in de speler om te wisselen. The Vibe klikt vanaf het eerste moment al heel anders dan The Flavour. Het is over met de warme tunes en het wordt tijd voor energieke clubtunes. ‘Hooked’ van 99th Floor Elevators en ‘So House’ van Matt Joko zijn dan ook geweldige openers waar meteen de energie vanaf straalt. Heerlijke groovy tracks met een energie en passie. Moeilijk om bij stil te blijven zitten en erg gevaarlijk in de auto omdat je misschien het gaspedaal wel iets te ver zult intrappen met deze tunes. Op de cd komen verder tracks zoals ‘You Rock Da House’, ‘From Dusk Till Dawn’ en ‘Be Free’ voorbij.

Swingende conclusie
The Flavour, The Vibe Volume 3 bestaat uit twee schijfjes die beide pareltjes te noemen zijn. De tracks zijn soepel aan elkaar gemixt zoals we van Stonebridge gewend zijn. Op een kleine inzakker in de eerste mix na zijn het geweldige cd’s met ieder zijn eigen karakter. Heb je zin in een lounge, beach-achtig gevoel dan is The Flavour een geweldige mix. Maar wil je heerlijk met je voeten van de vloer dan is The Vibe zeker een aanrader. Een mix-album met twee gezichten. Dit album zou een opwarmer zijn voor zijn nieuwe artiestenalbum, als dit een voorteken daarvan is, mag hij snel uitkomen.

Tracklist
CD1 - The Flavour
01. The Voices of Freedom - Lift Your Hands Up (StoneBridge Mix)