CD: Alesha Dixon - The Alesha Show

Phedre77
Alesha Dixon is net 30 en begint aan de tweede piek in haar carrière. Rond de millennium-wisseling had ze een een paar jaar succes met het R&B trio Mis-Teeq. Na het uit elkaar vallen van dit zanggroepje, duurde het een tijd voor ze weer van zich liet horen. In 2008 scoorde ze een hit met het nummer 'The Boy Does Nothing', een humoristische en pittige song. Dit liedje heeft iedereen op aarde inmiddels wel gehoord. Zelfs Paul de Leeuw heeft haar in zijn show gehad met de aanstekelijke single. Het is een voorproefje van een cd, die nog veel meer potentiële hits herbergt. The Alesha Show bevat dertien nummers, plus een geinig introotje.

Wegmieteren
Dit is typisch zo'n album dat vreselijk lekker klinkt, waardoor je het dagenlang draait en het dan jaren niet weer wilt horen. Alesha Dixon wordt lam gedraaid in de media, zodat je zelfs niet kunt ontkomen aan haar stem door het wegmieteren van haar plaat. Gelukkig wil je dat ook niet echt, want hij is wel erg lekker. Je moet het album alleen met beleid draaien. Alesha heeft een kenmerkend, brutaal geluid en ze ziet er ook nog eens bijzonder goed uit. Ze vormt een frisse wind in de massa muziekmaterialen die uitkomt. Haar tweede single na haar manonvriendelijke hit is het prima 'Breathe Slow', alhoewel de ballads een stuk minder boeiend zijn dan de up-tempo songs. Er zit een energie en koorts in die laatstgenoemde die simpelweg verslavend is.

Italianen
'The Boy Does Nothing' heeft al laten zien dat Alesha humoristisch uit de hoek kan komen. Zo lekker tussen al die meiden die zichzelf zo serieus nemen. 'Cinderella Shoe' is een leuk liedje in dezelfde sfeer, alleen komt het op de cd net voor die enorme hit, waar je constant naartoe skipt. Jammer dan, alhoewel zelfs de songs met minder hitpotentie dankzij Alesha's stem en uitvoering ook lekker zijn om te beluisteren. 'Play me' is een heerlijk agressief nummer, terwijl de ballad 'Do You Ever Know The Way I Feel' echt heel erg goed is, maar een stuk minder levend uit de speakers knalt. Lekker forwarden naar bijvoorbeeld het zwoele 'Italians Do It Better', waar je kaaskoppige vriendjes leuk mee kunt pesten, vooral na een vakantie in Rome. Neem dan ook haar briljante advies aan: "Touch me before I get fat" uit 'Ooh baby, I Like It Like That'. Alesha gebruikt haar sexy stem weer in het laatste nummer van het album 'I'm Thru'.

Verheerlijking
The Alesha Show zal een goede aankoop zijn. De luxe versie met dvd en spannende hoes met vetersluiting is verrassend vormgegeven, maar wordt wat vervelend als je hem in je cd-kast probeert te krijgen. Het bijbehorende boekje staat vol foto's, nieuwtjes en een bio van Alesha, maar de lyrics ontbreken. De dvd bevat video's van haar hit en tv-optredens en een heleboel verheerlijking van Alesha en haar hit, wat wel een beetje overkill wordt. De gewone cd is compleet genoeg.

Label: Warner Music Releasedatum: maart 2009

Lekker kletsen over muziek? Bezoek het muziekforum.