DVD: Perfect Hideout

Chantal (rocha01)
Perfect Hideout
Dat je je verleden niet zomaar achter kunt laten, ondervindt Nick (Christian Solimeno) aan den lijve. Wanneer hij samen met Celia (Melinda Y. Cohen) plannen aan het maken is om een nieuw leven te beginnen, blijkt al snel dat zijn verleden hem hier niet bij gaat helpen. Nick's jaren in de criminele wereld leveren hem ook nu nog problemen op, zeker wanneer zijn oude 'maten' hun schulden komen inlossen. Nick ziet de beroving van een tankstation als oplossing om zich van deze schulden en 'collega's' te ontdoen. Maar simpel als dit klinkt, moet hij vervolgens samen met Celia op de vlucht voor de politie. Ze vinden een onderduikadres, de villa van Victor von Hartenberg (Billy Zane). Het onderduiken loopt echter uit op gijzeling van Victor, maar wie is deze man eigenlijk? En is het gijzelen van Victor uiteindelijk wel zo'n goed idee?

Verre van perfect
Niet alleen de schuilplaats van Nick en Celia blijkt verre van perfect te zijn. De film als geheel weet de kijker niet echt te boeien. Het decor, een vage Duitse locatie, vormt de basis voor het verhaal, maar de villa heeft geen echte pakkende werking. De acteurs proberen één en ander nog wel overeind te krijgen, maar vooral de slecht Engels sprekende cast weet ook hier niet goed in te slagen. Zelfs een grote naam als Billy Zane kan Perfect Hideout niet redden. Hij heeft veel betere rollen gespeeld, dat moet gezegd worden. De uitdieping van de personages blijft te oppervlakkig en ook dat weet de kijker dus niet de nodige spanning te geven. Het idee en de verhaallijn zijn in de basis prima, maar de uitwerking ervan laat erg te wensen over, waardoor we toch vooral te maken hebben met een derderangs thriller. Niet echt iets om over naar huis te schrijven.

Label: Indies Releasedatum: April 2009 Kijkwijzer:
Waardering Film: Waardering extra's: n.v.t.

Kijk voor meer films en dvd's in Film, Tv & Radio.