DVD: Suburban Girl

Claudia Angenent
Sex and the City meets The Devil Wears Prada. Tenminste dat staat als slogan onderaan de dvd-hoes. De hoes zelfs ziet er inderdaad wel aardig Sex and the city uit, maar Suburban girl komt er helaas niet eens bij in de buurt.

Het verhaal is saai en al tig keer herkauwt. De jonge en beeldschone Brett (Sarah Michelle Gellar) werkt als assistent editor voor een bedrijf wat boeken uitgeeft. Ze moet dus dagelijks tig manuscripten doorlezen en aanpassen van toekomstige schrijvers. Ze is vast besloten om zich omhoog te werken in de New Yorkse uitgeverswereld. Ze gaat dan ook naar diverse bijeenkomsten en zo komt ze uitgeversgigant Archie Know (Alec Baldwin) tegen. Het duurt dan ook niet lang tot de vonken overvliegen en Brett haar toenmalige vriend dumpt voor Archie. Hij is echter wel een flink aantal jaar ouder dan Brett en heeft al een plakboek vol met ex-vriendinnen.

Toch springt ze met Archie in het diepe. Ze wordt overspoeld met dure cadeaus en dure etentjes. Helaas blijkt al snel dat er door het leeftijdsverschil tussen Brett en Archie een probleem gaat spelen. Zij is namelijk net zo oud als zijn dochter en hij behandeld haar dan ook op sommige momenten als zijn dochter. Archie heeft naast suikerziekte ook een alcohol probleem en is op het moment dat ze elkaar ontmoeten al 3 jaar nuchter. Helaas niet voor lang, want als Brett en Archie een ruzie krijgen grijpt hij meteen weer naar de fles. Je raad het misschien al, het duurt niet lang voordat ze uit elkaar zijn en Brett met een gebroken hart in haar bed ligt. Alsof een gebroken hart nog niet genoeg is overlijdt de vader van Brett aan kanker en stort ze in. Wanneer ze op dat moment ook nog een grote klant moet binnen halen voor het bedrijf gaat het helemaal mis. De schrijver is niet van plan te praten met een assistent en dreigt dan ook weg te lopen bij het gesprek. Maar gelukkig hebben we Archie die toevallig ook daar aanwezig was. Hij helpt haar uit de brand en ze begint weer aan een relatie met hem.

Het is niet de eerste film die hierover gaat. Een dertien in een dozijn film kan je het ook wel noemen. Het verhaal is saai en langdradig. Als Sarah Michelle Gellar niet in de hoofdtrol van deze film had gezeten had de film waarschijnlijk niet eens de bioscopen gehaald en had je hem nu alleen maar gevonden in de vijf euro bak bij de plaatselijke dvd-verkoper. Naast de film staat er ook geen bonusmateriaal op het schijfje. Dus de teleurstelling van de film kun je niet weg lachen met een lading bloopers.

Label:Dutch Filmworks Releasedatum: april 2008Kijkwijzer:
Waardering Film:
Waardering bonusmateriaal: