DVD: The love guru

Claudia Angenent
The Love guru is geproduceerd en geschreven door Mike Myers. De absolute sleutel tot droge humor, die we allemaal natuurlijk uitgebreid hebben kunnen zien met al zijn Austin Powers films. Dat Mike Myers niet voor een B-film gaat is duidelijk te zien met de cast die hij gebruikt voor deze film. Er komen namen voorbij zoals: Jessica Alba, Justin Timberlake en Morgan Freeman. Al horen we van de laatste genoemde acteur alleen maar zijn stem.

Het verhaal zelf is eigenlijk vrij plat, een typische zaterdagavond film zonder diepere inhoud. Je wordt dan ook continue om je oren geslagen met nogal droge humor. Verstand op nul en kijken maar. Mike Myers speelt zelf Guru Maurice Pitka. Hij heeft echter een tegenstander namelijk de nummer 1 der guru’s: Deepak Chopra. Kennelijk is dus niet alles liefde in het rijk der guru’s.

Als ijshockeyspeler Darren Roanoke (Romany Malco) zijn vriendin kwijt raakt aan de ijshockeykeeper Jacques "Le Coq" Grandé (Justin Timberlake) gaat het vreselijk fout bij het team. Ze verliezen wedstrijd op wedstrijd en dat met de cup in het vooruitzicht. Dit allemaal omdat de hand van Darren begint te trillen en hij geen controle krijgt over de puk. Eigenaresse van de Toronto Maple Leafs, Jane Bullard (Jessica Alba), schakelt guru Pikta in om Darren weer beter te krijgen. Daar komt de grote guru aan op zijn gemotoriseerde tapijtkleed en hij weet er wel raad mee. De echt te flauwe grappen stapellen vanaf dat moment alleen maar op, maar er is er geen 1 die je echt hard laat lachen. Het verhaal heeft natuurlijk een happy-ending en zelfs Guru Pitka vind ware liefde bij Jane Bullard.

De film is ronduit flauw en niet interessant te noemen. Maar gelukkig hebben we nog een lading bonusmateriaal op deze dvd staan. De bloopers zijn namelijk grappiger dan de film zelf en daar kan je dan ook wel aardig van genieten als humorfan. Daarnaast vind je een leuke documentaire over de acteurs die ijshockeyles krijgen, want het moest er allemaal zo echt mogelijk uit zien. Wat vrij standaard is bij extra bonusmateriaal is commentaar van de spelers zelf, ook deze vind je natuurlijk terug bij het materiaal op deze dvd. Als je van enorme droge humor houdt is dit misschien wel een leuke film om te kopen. Maar mocht je gewoon een avondje een leuke humorfilm willen zien zal ik deze niet aanraden. Het bonusmateriaal is grappiger dan de film zelf helaas.

Label:Paramount Pictures Releasedatum: januari 2009 Kijkwijzer:
Waardering Film:
Waardering bonusmateriaal: