DVD: Postal

Patrick (maduropa)
Hij heeft het niet makkelijk, is werkeloos en de sollicitaties die hij voert, lijken compleet zinloos te zijn. Dan wordt deze 'dude' het ook nog eens duidelijk, dat zijn dikke vette vrouw het zo'n beetje met iedereen uit het plaatsje Paradise doet. De 'dude' heeft het helemaal gehad en belt zijn oom Dave op. Dave heeft zijn eigen sekte opgericht, puur voor het geld en de seks, maar ook oom Dave heeft een probleem. De belastingdienst wil geld zien, veel geld en dat is er niet meer. Samen verzinnen ze een plan: Bijna alle Krotchy-dolls zijn verloren gegaan tijdens het transport, de weinige die er nog zijn, zijn dan ook veel geld waard. Deze waardevolle partij wordt door acteur Vern Troyer (Mini-Me uit Austin Powers) gepresenteerd in Little Germany. Het toeval wil dat regiseur Uwe Boll daar ook aanwezig is. Dan komt er nog een kink in de kabel: de Taliban, onder aanvoering van Osama Bin Laden himself, willen de poppen ook hebben, zij het voor een iets andere reden. Dan zit er nog maar één ding op, go Postal and shoot'em all.

Postal is gebaseerd op het gelijknamige controversiel computerspel uit 1997. Het spel was een zogenaamde First Person Shooter met de nadruk op shooter. De productie van de film was in handen van de eveneens controversiële regisseur Uwe Boll. Hij heeft overigens voor deze film al twee nominaties ontvangen voor de Razzie-awards, te weten die van 'Worst Director' en 'Worst Supporting Actor'. Ook acteur Vern Troyer is genomineerd voor 'Worst Supporting Actor'. De hoofdrol, 'Postal Dude', wordt met verve gespeeld door Zack Ward. Dave Foley nam de rol van oom Dave op zich. De cameo van George W. Bush werd overigens gespeeld door Brent Mendenhall, een van de betere Bush-imitators in Amerika. Uiteraard ontbreekt het vrouwelijk schoon niet in deze film, maar wat nog meer op het scherm voorbij komt zijn kogels, lijken en grove grappen.

Zomaar een scene uit Postal

Postal is zo'n type film die je of afschuwelijk, of retegoed vindt. Naast een flinke dosis geweld, explosies en rondvliegende lichaamsdelen, tart Uwe Boll ook nog geregeld de goede smaak met zijn grappen over Nazi's en gruwelijke slachtpartijen onder de onschuldigen. Maar het is zo enorm over de top, dat je de gruwelijkheden niet anders dan met een knipoog moet nemen. Als je weet dat zoiets je niet zal lukken, dan kun je de film maar beter niet opzetten, maar in het andere geval is dit alvast een aanrader. Wat dat betreft bevinden we ons gelukkig niet in het conservatieve Amerika, waar de film maar in een klein aantal bioscopen werd gedraaid. Op de Amerikaanse versie van de dvd staat er daarom nog een extraatje bij genaamd Raging Boll. Daarnaast is er ook een versie te koop waarbij het spel Postal-2 is bijgesloten. De Nederlandse editie moet het doen met slechts een aantal extra's. Zo kun je de film beluisteren met het comentaar van Uwe Boll zelf, zijn er trailers bijgesloten en vindt je ook een production-report van het filmen in Little Germany. De 'deleted scene's' geven echter geen nieuwe informatie over de film, deze zijn namelijk bij de Directors Cut alweer in de film ingevoegd.

Label: Triple P Entertainment Releasedatum: 29 januari 2009 Kijkwijzer:
Waardering Film: Waardering extra's: