CD: 15 Years Of Nightmare

Martijn (PartyAnimal87)
Neophyte, Paul Elstak, Omar Santana, Gizmo: zomaar een greep uit de namen die ooit op de line-up van A Nightmare In Rotterdam hebben gestaan. Inmiddels is het alweer 15 jaar geleden dat de eerste editie van dit feest gehouden werd. Dat werd gevierd met een groot feest in Ahoy en inmiddels is er ook een cd uitgekomen om dit heugelijke feit luister bij te zetten: 15 Years Of Nightmare.

De eerste cd bevat de klappers van vandaag de dag. Tha Playah heeft voornamelijk eigen producties uit zijn platenkast gehaald. Niks mis mee, want zijn tracks zitten altijd strak in elkaar en zijn stuk voor stuk floorfillers. Erg goed is 'Imperial', een track die hij samen met Evil Activities maakte en onlangs op vinyl verschenen is. Ook de Angerfist Remix van 'Mastah Of Shock', één van Tha Playah's wat oudere nummers is een topper. Datzelfde geldt voor de anthem van het feest 15 Years Of Nightmare: 'The Soul Collector'. Na dat anthem is het de beurt aan Promo. Met 'Your Love Is Gone' en 'Different Breed Of Men (Meccano Twins Remix) komen er twee nieuwe tracks van zijn recent uitgebrachte vinyl voorbij. Zijn mix bevat naast de typische Promo-platen onder andere het geweldige 'No Place To Hide' van Evil Activities en 'Get Out My Way' van The Wishmaster.

Het tweede schijfje staat in het teken van de historie. Dj's Paul en Panic zorgen voor een heerlijke mix met klappers uit het verleden. 'Up Yours', één van de samenwerkingen van het duo is de opener van de cd. Ook tracks als 'Here It Comes', 'It's Alright', 'Luv U More' en 'Bastard/Asshole' zullen menig hardcoreliefhebber bekend in de oren klinken. Maar daarnaast is er ook gekozen voor een aantal minder bekende nummers van Tilt!, The Dark Twins en Zero Six Project. Halverwege nemen Ruffneck en Gangster Alliance het stokje over en kiezen ook zij voor het afwisselen van bekender materiaal met platen die je wat minder vaak hoort. De afsluiting is erg lekker met twee klassiekers: 'Exlxaxl' en 'Up & Down Ballz'.

15 Years Of Nightmare is een leuke verzameling van oud en nieuw materiaal. Tha Playah en Promo laten horen wat er tegenwoordig op de Nightmare-feesten gedraaid wordt, terwijl Paul, Panic, Ruffneck en Gangsta Alliance je meenemen naar het verleden van de feesten. De mix tussen oude, nieuwe, bekende en minder bekende platen zorgt voor het nodige luisterplezier en is allesbehalve een nachtmerrie.

Label: Mid-Town Releasedatum: December 2008 Waardering: