CD: Marcel Woods - Musical Madness

Martijn (PartyAnimal87)
Begin jaren '90 zette Marcel Woods zijn eerste stapjes in de dj-wereld. Sinds 2002 is zijn populariteit tot ongekende hoogte gestegen en is hij een graag geziene gast op feesten als Dance Valley, Trance Energy en Sensation. Dit jaar draaide hij zelfs op beide edities van het laatstgenoemde feest. Op dit moment ligt er een nieuwe mix-cd in de winkels getiteld Musical Madness.

Woods zelf trapt af op de eerste cd met 'Life Is Like A Box Of Chocolates', één van zijn meest recente producties. Een lekkere binnenkomer, die wordt voortgezet met meer heerlijke funky beats. Hoogtepunten zijn 'Offshore' van Marco Joosten vs. EC, 'Pictures' van Ali Payami en ook grootheden Marco V. en Sander van Doorn leveren met 'Organic' een track af die menig dansvloer vol laat stromen. De strakke eerste mix wordt afgesloten met de Jonas Stenberg Remix van ' Musical Madness' van Marcel Woods zelf.

Ook het tweede schijfje zit goed in elkaar. Er is de nodige afwisseling in de nummers, en het mixwerk is wederom van hoog niveau. Ook hier horen we een aantal producties van Woods zelf, zoals titeltrack 'Musical Madness', maar dan in een andere versie dan op de eerste cd. Tegen het einde horen we een remix van het bekende 'Simulated' van Marco V., en sluit de cd af met een track en een remix van de meester zelf.

Deze muzikale gekte is waar Marcel Woods zelf voor staat, zo schrijft hij in het boekje van de cd. De Eindhovenaar denkt allesbehalve in hokjes en draait wat hij leuk vind om te draaien zonder daarbij te kijken naar de stijl van de muziek. Dat is terug te horen op de cd's. De verschillende stijlen worden naadloos op elkaar aangesloten door Woods en zorgen voor een afwisselende mix die heerlijk wegluistert. De platenkeuze is prima en het feit dat Woods gekozen heeft voor veel niet eerder uitgebracht materiaal zorgt voor een grote meerwaarde bij deze compilatie. Ook het artwork voor dit album ziet er erg strak uit, wat het totaalplaatje compleet maakt. Of zoals ze in Eindhoven zouden zeggen: Marcel Woods de gekste!

Label: High Contrast Recordings Releasedatum: 3 oktober 2008