CD: Various - 15 Years of Terror Traxx

Martijn (PartyAnimal87)
Terror Traxx is een sublabel van het grote Rotterdam Records. Dit jaar bestaat het label alweer 15 jaar en dat moet gevierd worden! Het resultaat is een dubbel-cd met de grootste klappers van het label. Allemaal gemixed op 15 Years of Terror Traxx door Darkvizion, één van de grote namen van Terror Traxx.

Het eerste schijfje bevat 17 recente releases. Al moet recent in dit geval met een korreltje zout genomen worden, want het gaat om tracks die vanaf 2000 uitgebracht zijn. Het zijn in ieder geval geen nummers die je snel op andere compilaties tegen zult komen. We vinden veel werk terug van Prolaxx, Outrage en natuurlijk Darkvizion zelf. Ook komen er een aantal remixes voorbij van nummers die elke hardcoreliefhebber wel kent, zoals 'So' van de Nightraver, 'Turn Around' van Damage Inc. en 'How Much Can You Take?' van Bodylotion. De platen doen stuk voor stuk de naam Terror Traxx eer aan, want het gaat er allesbehalve rustig aan toe. Verslappen doet de mix op geen enkel moment, het gas gaat er vanaf track één op en dat blijft zo tot aan de laatste kick.

Op disc twee vinden we de nóg oudere tracks. Hier komen wel de wat meer bekendere releases voorbij. Naast de originele versie van 'So' passeren onder meer Bodylotion, Too Fast For Mellow en The Stunned Guys de revue. Het grootste deel van de platen komt uit de begintijd van de hardcore. Het ging er toen al flink hard aan toe, dus wees voorbereid op een hele hoop keiharde kicks en vage synths op hoge snelheid. Ook hier zit het tempo er meteen goed in. Rustpuntjes kennen ze niet bij Terror Traxx!

Deze compilatie geeft een goed beeld van de muziek waar Terror Traxx al 15 jaar voor staat. Hard, rauw en snel. Een groot pluspunt is het feit dat (met name) op de eerste cd gekozen is voor de wat minder bekende tracks. Zo onderscheid dit album zich van de rest. Het mixwerk van Darkvizion is voor het grootste deel prima, maar er zijn een aantal overgangen die wat subtieler hadden gekund. Als je er niet op let zal het je waarschijnlijk niet eens opvallen, dus echt storend is het niet. Wie op zoek is naar het betere beukwerk, zit bij Terror Traxx en met deze cd goed. Op naar de volgende 15 jaar!

Label: Mid-Town Releasedatum: 9 augustus 2008