Theater: De Lama's on Tour

Patrick (maduropa)
Het begon allemaal in 2004 op de televisie. Nieuwe seizoenen, theater tournees, vier dvd's en de gouden Televizier Ring volgden het succes op. Daarnaast was er ook geregeld een wisseling van de wacht. Zo namen Arie Koomen en Sara Kroos in 2006 afscheid van hun Lama collega's. Met het programma Lama gezocht werd getracht de gelederen weer aan te vullen. Helaas bleek het talent en de gewilligheid ver te zoeken want alleen Jeroen van Konningsbrugge leek te blijven plakken. Op vier april maakten de Lama’s bekend definitief te gaan stoppen met het optreden. Niet helemaal onverwacht want in 2007 werd de theatershow Lama's on Tour ook al afgezegd. De reden zou zijn dat de tournees erg moeilijk te combineren waren met hun eigen zeer drukke levens. De zalen waren al uitverkocht en een nieuwe tour stond al in de planning, dus het logische gevolg was dat de verloren optredens werden ingehaald.

Op zaterdag 19 april 2008 werd om tien uur 's avonds de voorstelling van 10 oktober 2007 ingehaald. Locatie: Theaterhotel De Oranjerie in Roermond. Aanwezigen: Het publiek, Patrick Lodiers en de Lama’s (Ruben Nicolai, Ruben van der Meer, Tijl Beckand en Horace Cohen). Kim Peeters uit het publiek vervulde de rol als gastlama bij het moordspel. Daarbij liet ze een aantal van haar specialiteiten zien. Uiteraard hilariteit alom. Vanaf het begin waren de Lama's flink op dreef. Niet zo verwonderlijk want voor hun was het de tweede voorstelling op de avond. Het publiek moest er nog even inkomen. Daarnaast verzorgde de zuidelijke tongval ook voor de nodige extra hilariteit. Je mag drie maal raden wat de Lama's verstonden toen de Roertunnel als moordlocatie werd gekozen.

Het spetterende einde van de Lama's, het was een verrassende show

Doordat de Lama’s zijn geselecteerd op hun improvisatievermogen is het natuurrijk geen doen om de avond zelf te beschrijven. Een tweetal uur eerder liep het helemaal anders. Dat publiek zal niet ineens denken aan Henk als ze Pino, Mickey of Kermit zien. En volgende shows zullen ook compleet van elkaar verschillen. Als je bij het kijken naar de uitzending op tv al in een deuk ligt, dan is zo’n theatervoorstelling een absolute must. Probeer gerust verschillende voorstellingen te boeken, de kans dat je dan een kaartje bemachtigd wordt dan namelijk een stuk groter. Het gros is namelijk al uitverkocht. De Lama's staan garant voor een avond lachen, gieren en brullen.

Locatie: Roermond - De Oranjerie Datum: 19 april 2008.