"Sometimes
We’ve got to sing this song
Sometimes
It takes us way too long
Sometimes
We’ve got to sing out of key"

Dat laatste zal je Geike Arnaert niet vaak horen doen. En zo geschiedde het dan ook gisteren op de planken van Tivoli. Al vroeg, rond 20.30, beklom de Belgische band het podium. En waar Hooverphonic normaliter als een drietal opereert, is het aantal muzikanten nu verdubbeld. Het middelpunt van de avond werd zangeres Geike, gehuld in een zilverkleurig glinstertruitje dat elke halve minuut van haar ranke schouders gleed.

Het bestaan van het nieuwe album van de band The President of the LSD Golf Club werd in de eerste helft van de set niet onder stoelen of banken gestoken. Hooverphonic trapte af met een vijftal nummers van dit album: 'Stranger', '50 Watt', 'Expedition Impossible', 'Circles' en 'Gentle Storm'. Onbekend livemateriaal voor velen uit het publiek, waardoor de magische sfeer nog even op zich liet wachten. Geike leek ook nog even te moeten inkomen, maar werd later wat losser en liet de teugels van haar stem wat meer vieren. Via de cover 'Cry' van Godley & Crème ging de band vervolgens terug naar het jaar 1998 en vertolkte een mooie 'Club Monterpulciano'.

Vanaf dit punt ontstond er een goede mengelmoes tussen oud en recenter materiaal, waaronder enkele grote hits van Hooverphonic. Terwijl Geike zich aan haar microfoon kluisterde, schudde bassist Alex Callier, bij de meer intensere intermezzo's zijn hoofd wild in het rond en sloeg diepe tonen aan op zijn viersnarige basgitaar. Het podium was versierd met staanders waarin roterende spiegelbladen de felle lampen weerkaatsten en de band op speciale wijze belichtte.

De bombast in 'Jackie Cane', de breekbaarheid van 'No More Sweet Music' en de ingetogen schoonheid van 'Eden' waren van onnavolgbare schoonheid. Tweemaal kwam de band terug voor een toegift waarin onder andere 'Mad About You' en 'Vinegar & Salt' aan bod kwamen. Bijna anderhalf uur verzorgde Hooverphonic een intense muziekbeleving waarin vele pareltjes voor een extra glinstering zorgden.

Setlist:
Stranger
50 Watt